miercuri, 13 august 2014

Încă o trîntă…


Rodica Grindea




Cu ani în urmă, nu prea mulți la număr,


m-ai tot pîndit ca piaza rea, singurătate,


într-un ungher de suflet, cel mai amar din toate,


cel mai ascuns, mai negru, mai ferit,


mi-ai pus o mînă-atît de bine cunoscută


rapace și apăsătoare pe un umăr


silindu-mă să mă opresc, o clipă, un răgaz,


din drumul încă șovăielnic, voindu-l infinit,


purtîndu-mi tălpile către limanul regăsit


și-n hohotele tale șuierate, care cad


din gura ta cea plină de năpîrci,


precum a tîrîturii ce nu mai are vad,


zvîrlindu-mi că am cîștigat, poate vremelnic,


o bătălie, numai una, în sfîrșit,


războiul însă – nu, nici pe departe.






M-am smuls atunci din hohotele tale,


m-am strecurat precum din ghearele de uliu,


care duhneau doar a pustiu și-a moarte.






Și un răstimp, imens precum un adevăr,


sau chiar cît mica mea eternitate


m-ai așteptat, cu o nemernică răbdare


și te-ai întors ca să-ți aduni răsplata


ori vama ce-o tot socotești și azi


gorgonă jalnică, singurătate,


că din rostogolirea anilor departe,


ți s-ar fi cuvenit și poate nu ți-am dat,


Dar bine vezi, lupoaică fără vlagă


cum hohotul ți se preface-n scheunat.






În hăul tău de neguri te-opintești să mă arunci,


doar că mai ai o veșnicie de-aștptat,


ca să-ți clamezi, printre stridențe fără har



izbînda ta, părelnică și-atunci. 





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu