luni, 8 februarie 2016

Pelerinaj în Țara Sfântă (1)

Roman Sfera



(Note de drum)



CINE A FOST ÎNAINTEA CELUI FÃRÃ ÎNCEPUT



În simbolul Credinței se spune ...și într-unul Domn Iisus Hristos, fiul lui Dumnezeu... carele din Tatãl s-a nãscut mai înainte de toți vecii...

Deci citind despre unele religii, precum și despre unele cercetãri științifice, fãcute fiind de mari oameni ai secolului nostru, noi spunem, vezi acestea erau înaintea Bibliei sau cã din aceste religii s-a inspirat Biblia.

Un lucru e cert cã Hristos s-a nãscut înaintea tuturor fãpturilor atât în cer cât și pe pãmânt și cã Tatãl n-a fost niciodatã fãrã Fiul, așadar acești creatori ai religiilor și ai științei au uitat și s-au depãrtat de Dumnezeu și rãmânându-le numai în amintire ca reminescențã ai adevãratului Dumnezeu, cãci izvorul științei lor este Dumnezeu.

Cortez când a întrebat pe Azteci de unde și-au fãcut rost de cuțite, aceștia i-au arãtat Cerul (meteoriții cãzuți din cer).

La început oamenii, fãpturile lui Dumnezeu erau un fel de îngeri, fãrã pãcat, fãrã dureri, fãrã imagini, fãrã moarte, nemuritori. Pãcãtuind l-au uitat pe Creatorul și-și fac zei din piatrã, lemn și se închinã lor. Ei își amintesc câte ceva din cele ale Edenului și-și dau numiri dupã voia lor ca de exemplu: Ghilgames, creația religiei Akkadiene, în locul lui Noe zidit de Sfânta Treime.

Pentru ce ne mirãm pentru Megalitii din Europa occidentalã. Blocuri de 30 de mii de kilograme. Oare nu se puneau și însemnau unele evenimente în Genezã, spre aducerea aminte a altarelor pentru jertfe. (Gen. 28,18.,2 Împ. 18,18) Complexul megalitic cuprinde o construcție Crom-lehur = Leh cea ce însemnã loc. Lespedea, blocul de granit, stânca, relevã în infinitul, veșnicia. Acești Megaliți n-au fost construiți deodatã ci sufereau diferite adãugiri. La început deci erau un semn un stâlp, reminescențã, arhietip, inspiratã din Sfânta Biblie.

Eileithyei zeița pre-elenicã a nașterilor care ocrotise pe Zeus copil dar care devine stãpânul Olimpului inspiratã, din Vechiul Testament fiica faraonului care gãsește pe râul Nil pe Moise.

Numãrul șapte (7) îl gãsim în legendelele tovarãșilor Zeului lui Teseu, șapte tineri și șapte fete, oferite Minotaurului.

Iatã o altã inspirație luatã tot din Vechiul Testament, lupta zeului Furtunii cu Dragonul. Zeița Inara face un banchet la care zeul Dragon beau încât nu se mai poate mișca și zeul Furtunii îl ucide fãrã luptã. Iudita în Vechiul Testament ospãteazã pe Olofern regele asirian îl îmbatã și-i taie capul pentru cã dorea sã ocupe Izraelul.

Reforma lui Akhenaton (1375-1350) a monoteismului solar a lui Athon, proclamat singurul zeu ca Iahve și-aș pune întrebarea cine este cel fãrã de început și cine este Akhenaton.

În Gosen, unde mai târziu se refugiazã evrei cu Iacob era un altar al lui Iahve în mijlocul Egiptului, atunci când Atlantida s-a scufundat supraviețuitorii ei vin în țara faraonului și construiesc piramida Kheops ridicatã fiind pe ,,anomalii magnetice", cu o energie cosmicã, focusul lentilei care era în vârful piramidei. Scoicile de la baza piramidei vorbesc de ridicarea ei înaintea potopului, scufundãrii Atlantidei, proiectatã de Fii Luminii iar Tot Atlantul o terminã ascunzând în camerele ei manuscrise secrete despre Fii Luminii. Navele spațiale cu care s-au coborât pe Terra le-a îngropat, ascuns în spațiile ei.

Multe religii ale diferitelor popoare copiazã pe Iahva, El fiind fãrã început și neîncãput.

Pe Hermes unii oameni ai științei, care se cred cã știu totul, îl vãd pe Hristos. Hermes zeul nu poate fi identificat cu Hristos fiindcã Iisus a existat ca Dumnezeu adevãrat și om adevãrat iar zeul Hermes este inventat de om și nu a existat decât în închipuirea omului, așa se deosebesc și sfintele icoane, care reprezintã pe Sfinții lui Dumnezeu care au existat, au trãit cu noi pe pãmânt, iar chipurile cioplite reprezintã pe zeii inexistenți.
Roman Sfera



PELERINAJ ÎN ȚARA SFÂNTÃ IZRAEL



La 24 septembrie 1995 mã pregãtesc cu post și rugãciune pentru vizita în Țara Sfântã - Israel.

Sâmbãtã, la 23 septembrie 1995 sunt chemat la Belgrad pentru o slujbã de binecuvântare înainte de a pleca spre Locurile Sfinte.

Din cauza unor momente de naturã materialã și financiarã nu pot merge la Belgrad și rog pe pãrintele Ionel Mãlaimare sã facã o slujbã pentru plecarea mea. Aceasta se oficiazã în Sfânta Bisericã din Alibunar în prezența mea și a domnului preot sus amintit.

Duminicã dimineața plecãm de la aeroportul Surcin spre Pãmântul Sfânt. Trecem peste Macedonia, Grecia, Insula Rodos, Marea Egee și aterizãm pe insula Cipru în orașul Larnaca. Aici ne reținem circa o orã și jumãtate și apoi plecãm spre Tel Aviv (Dealul primãverii), trecem vama și o femeie de la aeroport ne spune cã azi e Anul Nou la Evrei. Mã așteptam cã n-or sã lucreze, cã vor fi de la așteptarea Anului Nou nedormiți și veseli de vin. M-am înșelat. Pe strãzile Ierusalimului în seara aceea era puținã lume. Evreii erau în casele lor, cu familia lor la cinã în sânul familiei, cãci ei zic cã dacã celula familiei se destramã atunci totul merge rãu. 

În restaurante nu era lume. N-am vãzut pe stradã oameni amețiți de bãuturã, focuri de artificii; o liniște în cuget și în suflet. De la aeroport plecãm cu autobuzul spre Iope. Ajunși la Iope ne îndreptãm spre casa lui Simeon Tãbãcaru, care este situatã la un cot de stradã. Sunãm și abia dupã câteva minute vine proprietarul, un armean. Converseazã cu ghidul și precizeazã cã dacã plãtim trei dolari de persoanã putem intra în casa amintitã. Facem plata și ușile ne sunt deschise. Intrãm într-o încãpere cu bolte, arcade în formã de cruce. Pe ușa din fațã ieșim în curte unde se gãsește o fântãnã veche din timpul când trãia aici Simeon Tãbãcaru. Urcãm pe treptele care duc spre acoperișul casei, pe care se ruga Sfântul Apostol Petru și unde avusese o vedere-rãpire (FT.AP. 10-1,32).





casa lui Simeon Tãbãcaru - Iope



În apropierea casei lui Simeon Tãbãcaru c-am la o sutã de metri se gãsește casa Tabiței (Dorca, Cãprioara)

Iope este situat aproape de Tel Aviv, un oraș nou al afaceriștilor.

De aici plecãm spre Lida (Lod), oraș palestinian murdar, plin de gunoaie cu case mici.

Suntem în cãutarea Bisericii Sfântul Gheorghe. Rãtãcim pe niste strãzi și în fine ne gãsim pe o stradã îngustã în fața unei pieți. Intrãm într-o bisericã frumoasã, încãpãtoare, coborâm la subsol unde se gãsește chivotul de marmurã albã al Sfântului Gheorghe. Aprindem lumãnãri și ne rugãm pentru toți ai noștri, pentru bisericile și preoții precum și pentru credincioșii din comuna noastrã.




Biserica Sf. Gheorghe



Vizavi de orașul Lida, în imediata apropiere se gãsește orasul Ramla, despãrțite doar de drumul asfaltat.

Timpul trece, amurgul se lasã și noi urcãm spre Ierusalim care se gãsește la o altitudine de 820 m. Oraș vechi și nou înconjurat de Muntele Mãslinului la rãsãrit, de Muntele Betleemului la vest, la nord de Muntele Scopus, iar la sud-vest de Valea Hinom. Îmi amintesc din cele citite în Sfânta Biblie ,,Sculați-vã sã ne suim în Sion, Muntele cel Sfânt al Domnului... (Ier. 31.6). Ierusalimul orașul lui Beniamin (Fiul durerii) care s-a nãscut între Ierusalim și Betleem, unde e înmormântatã mama sa, Rahela, soția lui Iacob.

va urma



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu