joi, 29 august 2013

Adevaratul Ceausescu (2)


Cum au ajuns Nicolae şi Elena Ceauşescu să-l admire pe Salvador Dali

Ilie Ciurescu, omul care juca rolul de „ghid" în anturajul cuplului dictatorial, povesteşte cum i-a determinat pe Ceauşeşti să viziteze o expoziţie de artă la Washington.

Înainte de 1989, Ilie Ciurescu era redactor-şef adjunct pe probleme de politică externă la redacţia Actualităţi din Televiziunea Română. În această calitate, îl însoţea pe Nicolae Ceauşescu în toate vizitele pe care acesta le făcea peste hotare şi îşi căpătase faima de favorit al Elenei Ceauşescu.

„Înaintea vizitelor în străinătate eu mă documentam foarte bine despre ţara pe care urma să o vizităm şi Elena Ceauşescu făcuse o obişnuinţă din a mă întreba: «Măi, Ilie, aici ce se poate vedea?». Şi eu îi spuneam ce ar putea vizita, pentru că ea nu ştia ce obiective turistice merită văzute nici măcar în oraşele mari ale lumii", ne-a povestit Ciurescu.

Acesta mărturiseşte că „tovarăşa" era surprinzător de receptivă: „Când am mers în Statele Unite, la Washington, i-am recomandat Elenei Ceauşescu o expoziţie a lui Salvador Dali şi, în mod surprinzător, s-a arătat interesată.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu