miercuri, 27 august 2014

ARAREORI…

Gabriel Constantin








Arareori mai scotocesc
Prin vrafurile vieţii,
Vreo amintire să găsesc
În scrinul tinereţii.


Amăgitoare clipe curg
Din amfora uitării,
Eu stau cu ele în amurg
Pe malul cugetării.


O, Doamne, câte întrebări
Rămân nedezlegate
Şi mă încurc printre cărări
Pe veci întortochiate.


Căci nu-nţeleg de ce acum
Nu-mi mai aduc aminte,
Să mai iubesc ceva precum
Iubisem înainte.


Doar lângă crucea lui Iisus
Învăţ o slovă sfântă,
Să mă înalţe-acolo sus,
Din astă viaţă cruntă.


Căci lumea n-am s-o moştenesc
Şi n-am s-o iau cu mine,
De-aceea astăzi mă feresc
De vorbele-i străine.


Şi zi cu zi, încetişor
Fac legământ cu anii,
Că-n lume n-am să mai cobor
Să-i las atâtea danii.


Ci lângă vechiul cimitir
Îmi odihnesc suflarea,
Ţesându-mi viaţa fir cu fir,
Cu ea, cu căutarea.


Căci ce e omul pe pământ?
Zadarnică risipă;
O scurtă batere de vânt
E viaţa lui – o clipă.


Şi dacă om nu ar mai fi,
N-ar fi nici suferinţă;
N-ai mai simţi noapte şi zi
În pieptul tău dorinţă.


În orice gând de noi trudit
Tot moartea firu-şi toarce
Din acel timp nemărginit
Şi dătător de pace.


Arareori îmi mai doresc
Să-ntorc din urmă timpul,
Căci azi nu vreau să-i mai privesc

Cu ochii vieţii, chipul.























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu