sâmbătă, 27 iulie 2013

Ioan Botezatorul


Haig Acterian




...nu s'a sculat dintre cei nascuti de femei
mai mare decât Ioan Botezatorul; totusi cine este mai mic
în împaratia cerurilor este mai mare decât el.
Matei XI.11.

Legatu-m'au cu lanturi si m'au ascuns în put,
dar Tu alergi prin mine cum pe nisip un strut.
Din cerul sub care lacustele scot vaer
nu vad decât un ochi: e stea si ochiul de aer.
Aici de piatra glasul a dat si-a amutit,
dar gândul se înalta ca un vârf de cutit.
În fund, din apa verde, o buruiana rea
a împletit închipuire neagra si grea.

Gândesc la toti aceia pe care i-am botezat...
Nu s'au nascut din nou. Raul nu l-am retezat.
Învatatura mea iubire trecatoare?
Trimis în lume numai pentru Unul oare?
Sau privirea acestei femei m'a pângãrit?
Doar trupul mi l-a vazut si mi l-a murdarit.
o trupule vreau sa te'nec ca pe-o jivina.
Înger sub aripi cu ger trage-ma din vina.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu