luni, 5 ianuarie 2015

Grupaj de poezii (22)




Rondel de ciocolată
Sanda Nicucie






Vreau să taci să nu spui un cuvânt
Ai pe buze-un rest de ciocolată
Și-n priviri o sete vinovată
Te-aș gusta dar parcă n-am avânt

Să te-ating cum n-am atins vreodată
Să-ți șoptesc (când nu m-abțin) răzând
Ai pe buze-un rest de ciocolată
Vreau să taci să nu spui un cuvânt

Iu al meu ce toamnă minunată
Închid ochii și încep să-ți cânt
"Tu rămâi iubirea preferată
Dintre toate câte-au fost și sunt"

Dar tu taci și muști din... ciocolată




Spune ceva
Rodica Buzdugan






e târziu de fiecare dată
când întind mâna
în lumină,
pentru a te creea din adevăr
și credință,
încolțite devreme
în creșterea mea
sincopată,
de aceea sunt încă fragedă
dar,
în mintea mea dospită
sunt toate
durerile lumii așezate pe rafturi,
ordonate,
cu număr de înregistrare
pentru întârzieri la apelul
S.O.S,
al fiecărui an risipit
din greșeală...
ar fi trebuit să fii deja
născut,
de o mamă nesingură în dorința
de a te crește
cu iubire de toate femeile lumii,
coloană vertebrală
și sigur să știi să scrii despre noi...
mai mult
despre tine care dacă exiști
spune ceva,
oprește mâna mea creatoare
de tine,
înainte să mă trezezc din visare
cu un alt tu...




Cântec de dragoste pierdut
Sandu Alrox






Dacă aș putea scrie muzică,
aș folosi pentru a te descrie,
muza mea secretă,
mi-ar folosi pentru a-ți spune
durerea copleșitoare,
mi-ar folosi pentru a cânta zilele mele,
iubirii mele din depărtare,
mi-ar folosi să te ating,
tu, visul meu de demult,
mi-ar folosi să-ți vorbesc, să te răpesc,
ghidindu-mă ușor, printre nori,
și cu permisiunea lui Orfeu te-aș lua de acolo,
iar el te-ar vedea alunecand pe note,
și m-ar vedea, mi-ar auzi, ecoul cuvintelor mele
și poate că v-a înțelege ...
în visele mele, mereu era un adevăr.




Poveste din două cuvinte
Dori Lederer






Am tot scrijelit în brumă,
Am pictat pe câte-un nor
Dar când am privit în urmă
Scrisesem atâta : dor.

Și cum viața-i poezie
Dorul ținea-n brațe zbor
Iar ce-mi rămăsese mie
Era-mbrățișarea lor.

Și întreaga mea poveste
Stă-n două cuvinte vii:
Dor de tot ce nu mai este,
Zbor ușor spre veșnicii.




SITUAȚIE CONFUZĂ
Cristian Ţîrlea






M-am aplecat, destul de brusc,
spre-un fir de nufăr
și-am ajuns, caraghios de vremelnic,
neînțeles să sufăr.

Ți-ai dat imacularea
pe-un strop de alb murdar,
inoculându-mi disperarea
și-n visuri, doar, calvar.

Speranța mea, credința mea, dintr-u-nceput,
spulberatu-s-au încet, nevăzut.
Noi ne-am cunoscut?

Orgoliul și mândria,
ce-n suflet le așterni,
nărui-vor tinerețea iubiților eterni?




Zădărnicie
Lusiana Drăguşin






E-atâta linişte în mine
Mă doare jalnic nepăsarea,
Celor ce spun că îmi vor bine
Şi-un dar frumos îmi fac: Uitarea!

Îmi plânge ochiul şi suspină
Iar cerul sufletului meu,
Vorbeşte-ncet: n-ai nicio vină!
Fii demnă! cum ai fost mereu.

Zadarnic strigi pe nu ştiu unde
Şi zgomote produci ades,
Ele răsar ca o Lumină
Chiar dacă nu te-au înţeles.

Scrii iar de dor şi cu durere
Despre un zbucium fără rost,
Lumea-i o tristă adiere
Prin vieţi ce vor striga: am fost!

Doar timpul şi eternitatea
Mai par dispuse să asculte,
Romanţa ce-i întâietatea
Iubirilor demult pierdute.























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu