joi, 8 ianuarie 2015

Grupaj de poezii (25)



Iubito, bună seara
Mihaita Macoveanu






Mognolii albe, de mirese,
Ţi-aş dărui, cum n-ai avut
În nepăsarea ta, să-ţi pese,
De mine, un minut.

De îndrăznesc, dintre cetăţi,
Atât cât se topeşte ceara,
Un cordial: Ce bine arăţi...
Iubito, bună seara!

Te rog, cu un sărut barbar,
De-ntineriră plopii,
Apropie-te! De-aş ştii, doar,
De unde să m-apropii.

Să-ţi tulbur pasul legănat,
Chiar de-mi şopteşte iarba,
Că-n primăveri te-ai preschimbat,
Şi te visez degeaba.

Te-aş scrie în antologii,
În orişice cuvânt, te-aş scrie...
Prin stihuri de vei rătăci,
Te-ai regăsi, în orice poezie.

M-oi îmbăta cu fericirea
În munţii, cei sihaştri,
De ochii tăi, se pierd cu firea,
În ochii mei albaştri.

Pe drumul mângâiat de tine
Un Transfăgărăşan, în flori
Am să-ţi ridic, iubito, mâine
Din dulcile scrisori.

Să nu mă uiţi, fără motiv
Mai vino-mi când îţi vin...
Căci, te iubesc definitiv
Şi totuşi, prea puţin!




Trubadur cu gând aiurea
Petre Violetta






Trubadur cu gând aiurea, printre nori impins din spate
nu te mai urca la ceruri, că ţi-e scara prea departe
şi-i bolnav ca şi Pământul, cerul şi chiar Carul mic;
printre stelele bolnave, azi se plimbă doar un dric.

La un colţ de gând zănatic, ninge un cireş în floare;
eu te ştiu pe lângă mine că m-aştepţi din postul Mare
Să-ţi mai râd, precum salcâmii, înflorind fără cenzură
într-un dans al nebuniei, într-un vals de anvergură.

Poate că te ştiu prea singur, un solfegiu fără nume
De atâta renunţare, fără un temei...ţi-aş spune
că sunt macii prea aproape şi nu-i vezi când zorii strigă;
tu cu mintea-n sân la mine, eu în visu-mi de ferigă.




Să nu te iubesc
Iuri Iulian Lorincz






înseamnă
să ucid cu premeditare
sângele care-mi dansează
în jurul inimii
să (re) inventez o lume
străină punctelor mele cardinale
unde să-i pot ascunde coagularea
strâng în palmă inima
până explodează în mii de confeti
dezlipesc umbra
de umbra ta
abţibildul cerului nostru
cu două răsărituri
gura mea ar fi un
tsunami de cuvinte nerostite
revărsate spre pata ta de şânge




ascultă-i paşii
Anne Marie Bejliu






oricât ai rupe hârtiile prezentului în fâşii de verbe
din fiecare va răsări o cruce
arta orizontalei cere sacrificii
arta verticalei cere linişte cât mai multă linişte
războaiele se duc pe vârful corturilor
aşternute pe câmpul minat
mimat de războicii adormiţi demult
pe laurii unor victorii iluzive

tu şi fâşia de şapte sub cortul lui pi
privind spre liziera pădurii printr-un tigru
întors veşniciei cale
să-l ajungi e aberant

să-l trăieşti este cât se poate de simplu
în creuzetul alchimic al bunătăţii tale
trăieşte-l lasă-l să nu se mai întoarcă
într-un semn al prieteniei materiale

el dăruie felia de iubire din tortul înălţării profunde
a fiinţei aflată încă în stadiul târârii printre algele vieţii
ascultă-i paşii prin nisipul de pe tâmpla ta
ascultă-i...




Certitudinea
Sandu Alrox






Nu am avut niciodată certitudinea.
Dar ştiam că pot vorbi cu tine
În orice moment, ... pentru orice ...
Distanța nu există.
Acum, o lacrimă ...
Zâmbetul tău frumos ...
Acum un suspin ...
Acum dura certitudine că nimic nu mai este aşa ...
Vocea ta dulce ... Nu mă caută.
Îngerule, aripile tale nu mă mai protejează ...
Nu mai ajung până la tine,
Dar nu, tu nu mă alunga ...
Timpul s-a oprit ...inima mea este agitată.
În linişte totul e tăcut
Nu simt deloc vocea ta şi nici respiraţia ta ...
Nu mai am mult de așteptat ...
Timpul s-a oprit!
Sunt singur cu tristețe în inima mea,
cu regretul unei iubiri ...
Singur cu lacrimile mele ...
Mă gândesc la tine și plâng într-o mare singurătate
pentru golul ce mi l-ai lăsat în mine.
Pentru ceea ce nu mi-ai dat niciodată.
Și în timpul care s-a oprit!




DE DRAG...
Cernat Mirela






Cu-a ta vibrare vreau să mă oxigenezi
Iubirea respirând alăturea cu mine,
Inima ca bun străjer să-mi priveghezi
Revigorarea mi-e oglindirea înspre tine...

Fii ramura pe care să-nverzesc însorit
Din seva-atât de dulce eu să mă hrănesc,
Să-mi înfloresc petale-n culori înmiit
Ori să-ți fiu fluturele ce nectarul ți-a sorbit.

Poate că mă transform în pasăre care din stol
Evadat-a, cuib să-și facă pe-al tău ram vânjos
Cu-altele întrecându-se-n viersul trilului dând ocol
Ninsei cu flori coroane ale tale-n cânt și zbor grațios.

Cerul dacă mi-ai fi, eu curcubeul de pe boltă
Ți-aș nuanța în tente felurite
Când după ploaie soarele raza tăcută
Pictării zării-n sidefiu vrea să-mprumute.

Să nu ne fie trecerea mult prea scurtă
Precum sunt curcubee, păsări, fluturi, flori
Ce-n primăvară hotărăsc dacă-și strămută
Lăcașul preschimbându-se-n uneori în zori,

Mai bine să rămânem simpli și buni oameni
Ținând răsuflu-ne ani mulți suav nestins,
Cu mine la chip și trup să te asemeni,
Mirific împlinind destinu-ne prezis...

Să ne iubim fierbinte până-n ultim ceas,
Iar viața să ne-nșire săruturile-n nopți
Ori umbră cătând ziua să-mi dai din ce-a rămas
Din buzele-ți cireșe coapte-n raza lunii de socoți.

De mână-n fundalul toamnei să mă ții
Zâmbind rememorării fericitei clipe
Spre a păși în iarna tâmplei argintii
În selenaru-etern aruncând o ultimă privire
Sorocul de- mpietrire când va să se-nfiripe...























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu