miercuri, 14 ianuarie 2015

Grupaj de poezii (A1)



Era atunci ...
Adina Dora






De-ai şti măicuţă ce mi-e dor
De vremuri de-altădată
De simplitatea de atunci
De viaţa cea curată,

De întreg sătucul liniştit
Cu oameni de poveste
Care ştiau orândui
Un trai ce nu mai este,

Ştiau ca să-şi trăiască viaţa
În simplitatea florii
Spălaţi cu rouă dimineaţa
Şi parfumaţi cu zorii,

Era o viaţă din poveşti,
Iubiri de cosânzene,
Ce doar în vise mai găseşti
Şi-n flori de sânziene,

Era atunci ... şi-a fost frumos,
Dar ne-am pierdut inima,
Şi-acum ne doare dureros
Şi arde rău ... lumina ...




Aș vrea să adorm în ochii tăi
Violeta Jumătate






Aș vrea să adorm în ochii tăi și să visez
Prin ei să mă afund, pe alt tărâm să emigrez
De o lume să mă ascund în pleoapa ta
Sau, dacă tu dorești, să evadez în altceva.

Aș vrea să zbor visând prin al tău guler
De la cămașa ta albastră și să fluier
Să-mi cânt iubirea printr-o coastă de-a ta
Și mâna ta să o mângâie pe a mea.

Aș vrea să fiu amorul tău prin infinit
Prin zorii zilei, când Soarele a răsărit
Prin Calea Lactee să ne îmbrățișăm
Cu dragostea eternă să ne îmbătăm.

Aș vrea să adorm pe pieptul tău
Să îmi pătrunzi prin gândul meu
Minutul care trece să îți fiu aproape
Tu ești un foc, iar eu sunt stinse ape.

Aș vrea să mă topesc prin al tău dor
Să fii distinsă carte, iar eu să fiu un nor
Să ne găsim prin zbor de fluturi, mereu
Am înțeles că ești parte din sufletul meu.




CLING- CLING
Carmen Huzum






cândva
toamnă îți sechestrase numele
să nu-mi fii mai mult
decât picuri
***
cling cling
lovind
răstălmăcind
în grabă dimineți
înfășurate- n vremuri
au fost
și fi- vor chiar și mâine
cuminți în vechile rasteluri
căci nu e drum
și nici cărare altă
mai galbenă
mai fără umbră...




O nouă sarabandă
Rodica Constantinescu






O, Doamne, începe iară o nouă sarabandă
A falsității, fariseismului, minciunii,
Unde sunt Bunii noștri, să ne vadă
Cum am pierdut în neguri, tot uzul rațiunii.

Și ducem tot mai greu jugul robiei,
Iar lanțul său în suflet ne lovește,
Călcăm pierduți, pe brazda plânsă-a gliei
Ce tremură, c-o înstrăinăm prostește.

Privim, parcă în transă, la jocuri de culise,
Cu zaruri fabricate și cifre măsluite
Ce își urmează drumul, perfide și precise,
Iar noi , seduși cu vorbe atent meșteșugite.

Tot mai bolnavi și fără drept la viață
Ne stingem chinuiți, cerșind o zi în plus,
Bani nu avem de leacuri, ci clipa de speranță
Și ne-agățăm de-o rază, aproape de apus.

Încet, ca lumânarea ne topim, de dor,
După ai noștri prunci plecați printre străini,
Purtăm în suflet, rană, gândind la soarta lor,
Iar trupurile, noaptea se odihnesc pe spini.

Mușcăm țărâna unde am fost trântiți
Ce de atâtea lacrimi, a devenit noroi,
Întindem brațele, dar suntem umiliți,
Tot mai flămânzi, debusolați și goi.

Tu, Doamne, minune fă cu-al Tău cuvânt,
Ajută acest popor, din nou să înflorească,
Retează-i uscătura și risipește-o în vânt
Ca țarina străbună, prin muguri să renască.




Nu ştiu cum s-a întâmplat !? Dar ...
Sandu Alrox






Nu ştiu cum s-a întâmplat !?
Ce trucuri ai făcut?! Dar ...

... te am în mine precum sângele
ce curge prin venele mele.

Te am în mine precum stomacul
care micşoreaza emoțiile sufocante.

Te am în mine precum apa
ce-mi dă ajutor la fierbințeala ființei mele.

Te am în mine! punct şi gata!

Nu ştiu cum s-a întâmplat !?
Ce trucuri ai făcut?!

Vrăjitoria prezentului meu e speranța viitorului meu.

Continuă să pregătească licori de dragoste pentru sufletul meu.
Continuă ...

Te am în mine, precum jocurile copilăriei
transpirat, fără griji, fericit.

Te am în mine cum sunt locurile
de neuitat

Te am în mine precum aroma
celei mai gustoase mâncări.

Te am în mine! punct şi gata!

Nu ştiu cum s-a întâmplat !?
Ce trucuri ai făcut?!

Vrăjitoria prezentului meu e speranța viitorului meu.

Continuă să pregătească licori de dragoste pentru sufletul meu.
Continuă ...

Te am în mine precum focurile
ce colorează cele mai ascunse ceruri.

Te am în mine precum zâmbetul cel mai frumos,
al tău.

Te am în mine! punct şi gata!

Continuă să pregătească licori de dragoste pentru sufletul meu.
Continuă ...
... vreau licoarea ta, te vreau pe tine ...




Ascultă-ţi sufletul...
Crina Ichim






Închide sonorul radioului lumesc,
nu îţi poţi asculta sufletul !
Ascultă-ţi sufletul,
de mult îţi tot spune ceva !!
Ascultă-ţi sufletul,
dar cu urechile conştiinţei ,
nu cu urechile nepăsării .
Taci mai mult când raţiunea îţi vorbeşte prea grăbită,
gândindu-se doar la ea,
Ascultă-ţi sufletul,
poate ce îţi propune ea,
îl va face să cadă în ghearele spinoase ale greşelilor .
Poate raţiunea este atunci
o fiară dornică de răzbunare,
Poate este un "cameleon ",
ori poate se consideră o regină .
Vorbeşte intuiţia, ascult-o,
dar nu îi dărui din plin încrederea ,
poate îţi este o umbră a unui miez de iluzie!
Taci, nu este greu!
Ascultăţi sufletul,
nu îl lăsa să se zbată în vârtejul nedumeriri tale,
nu îl crede copil !
Taci măcar un pic,
se aude omule drag ceva, auzi ??
Ascultă, ascultă este ecoul strigătului sufletului tău ,
te roagă să îl auzi .
Ascultă-ţi sufletul mai mult decât îţi asculţi prietenii,
într-o zi poate prietenii nu te vor mai asculta deloc ,
Dar sufletul fi sigur că el tot timpul te va auzi,
nu îl ignora, prin el exişti om drag !
Ascultă-ţi sufletul aşa cum trebuie
să asculţi o pildă sfântă,
Nu îl asculta ca pe o simplă melodie
cu versuri şterse de nesemnificaţie !
Ascultă-ţi sufletul precum îngerii, sfinţii,
Dumnezeu îţi ascultă rugăciunea
chiar dacă este cam superficială în simţ.
Cum poţi auzi, înţelege sufletul altui om,
dacă tu nici pe al tău nu îl auzi !!
Fi un "doctor " al propiului suflet ,
ascultă-i bătăile gândurilor , simţurilor lui ,
Tratează-l cu înţelepciune şi credinţă !
Când înveţi să îţi asculţi sufletul,
atunci vei auzi şi celalalte suflet ,
doar atunci, altfel ...doar nori .
Te ascult suflete, te ascult mereu,
eşti mai important decât mine !
Am grijă de tine !




iluzie
Ghitescu Lamureanu Elena






sub cupola ciupercii uriase,
tu m-ai adus, de mana,
spunandu-mi ca-s acasa.
dar eu nu stiu unde sunt,
nu cunosc acest loc,
n-am trait niciodata
intr-o astfel de incapere,
cu peretii din burete.
nu m-au locuit puii de cuc,
nu sunt imblanzitor de fiare,
din cuibul ce reverbereaza ecoul haitei,
nu te recunosc.

nu vreau sa-ti sorb zambetul
de pe buze straine,
nu vreau sa traiesc prin truda altor maini,
diavolul s-a imbracat in rosu,
sa petrecem impreuna acest anotimp incert.
doar despartirea as privi-o prin ochii altcuiva!





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu