vineri, 16 ianuarie 2015

Grupaj de poezii (B)



POPAS
Elena Neicu






O zi prea lungă sufletului meu,
De-aripa nopţii-atinsă se destramă
Şi apăsată de tăceri, păşeşte greu
Ştiind că nimeni, înapoi, n-o cheamă.
Lăsându-mă să tot întreb un ceas
De-i prea târziu, sau poate prea devreme,
În mine, să fac iar un lung popas
Şi sufletul să mi-l întreb, de ce se teme.
Privind în ochii lui acum,
Văd ochii trişti, ai unui călător
Ce deodată, s-a oprit din drum
Prea ostenit, de lacrimi şi de dor.

Şi ghemuit, stă într-un colţ ascuns
Necutezand să ceară şi să cheme
Simţind că nu mai are timp de-ajuns,
Că-i biruit de viaţă şi de vreme.

Doar zâmbetul, acelaşi, neschimbat,
Ce-n drumul său, mereu l-a însoţit,
Mai spune cât de mult are de dat
Că n-a-ncetat nicicând... să fi iubit...




Pasii tai
Ștefania Rotariu






Inca se-aud scrasnind,
Pe podeaua usor lustruita,
Pasii tai mergand,
Intr-o directie necunoscuta.

Inca strabate in minte,
Ritmul pasilor grabiti,
Si stau atenta si cuminte,
Astept s-apari, sa nu ma uiti.

Si ecoul se pierde departe,
Iar pasii dispar, nu se-aud,
Se lasa doar linistea-n noapte,
In urma pasilor ce s-au pierdut.




Taina fericirii
Bilea Diana Dobrita






Inima mea izvorăște din tine
Curge înlăuntrul lucrurilor, al întâmplărilor fiecărei zile, al pământului,
Înlăuntrul lui Dumnezeu apoi se varsă în mine
Sărut până-n plăsele cărămizile cu care ridici zâmbetul meu
Ca să cadă pe stele
Astfel, surâsul acesta umple lumina de sub genunchii îngerilor
Până la tine
Ochiul meu se țese cu sprânceana ta
Gura mea cu buzele tale
Cerul ne e fericire
Peste roua pașilor
Spre adâncul nemărginirii iubirii




Să-mi furi sărutul
Georgeta Resteman






Să-mi furi sărutul prefirat în doruri
În noaptea rece-n care stai de veghe
Cu gândul tras printr-un inel de zeghe
Încarcerat în tristele decoruri -

Bolnavele parfume din priveghe.
Eu n-am să vin să îţi aduc onoruri
Când vise risipeşti printre amoruri
Şi hoinăreşti la mii şi mii de leghe.

Să-mi furi sărutul strecurat prin tihnă
De ştii să lupţi, îl vei avea odat’.
Îmbălsămând trudita-ţi neodihnă,
Sărutul meu e binecuvântat -

Iubirea-i flutur, bobul de odihnă
Din albul pur de crini, neîntinat.




Pot să fiu perfectă
Constanta Popescu






Perfectă, nu pot să fiu,
poate carte deschisă la o litereă
mărginită într-o zi tristă.
Nu pot să fiu dorința rostită
acoperită cu așteptare tainică,
nu pot să fiu tandrețea lipsă
din nopțile de vară, neconsumate dorințe.
Nu pot să fiu ce nu vrei tu să fiu.
Perfectă, de-mi ceri,
pot să fiu dimineața clară,
după noaptea tenebrelor,
îmbrățișare suavă și caldă
la capăt de drum,
început și sfârșit de gând
rostit în gând,
pătimașă dorință nerecunoascută
a începutului.
Pot să fiu ce îmi este teamă
că pot
perfectă.




Flori de liliac ...
Gabriela Mimi Boroianu






As vrea sa ma presar in flori de liliac
Sa ma-ntalnesti la orice pas in calea ta ,
Sa intelegi si tu cat eu te plac ,
Si cat as vrea sa fii dragostea mea ..

As vrea sa stii ca dimineata-n zori ,
Doar pentru tine soarele rasare ,
Ca-n florile de liliac m-as scutura ,
Sa-ti daruiesc dragostea mea cea mare .

Ti-as inflori in flori de liliac ,
Sa intelegi ca nu-i nimic pe lume ,
Pe care eu sa nu pot sa il fac ,
Din dragostea ce-o am in suflet pentru tine !

In flori de liliac vreau sa-nfloresc ,
Sa te iubesc cu fiecare floare ,
Si cu mirosul meu sa te-ametesc ,
De dragostea ce-ti port sa n-ai scapare.

Sa nu poti sa ma uiti oricat tu ti-ai dorii ,
Ori de cate ori, un fir de liliac ti-apare-n cale,
Sa intelegi ca fara mine ai murii
Fara sa simti a dragostei savoare !

Sa simti ca fara mine tu nu mai poti trai,
Ca vrei din viata ta parte sa fac,
Ca ma iubesti si ca tu ma vei inflori,
In fiecare zi din viata ta, in flori de liliac !




E-ATÎTA ZGOMOT
Delia Stăniloiu






E-atâta zgomot în tăcerea asta
Ce-mi claustrează orişice avînt
Nu-mi mai găsesc alinul în cuvânt
Şi simt deja că m-a lovit năpasta.

E-atîta zgomot sau, e doar tăcere?
Ce îmi închide orişicare drum
Privesc cum toate se prefac în fum
Şi parcă, nu mai simt nici o durere.

De e tăcere apoi, aşa să fie!
Nu mă frămînt, şi nu mai vreau să sper
Şi chiar de pleacă dorul în eter,
Voi face din durere, bucurie.























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu