luni, 12 ianuarie 2015

Grupaj de poezii (29)



până la a nouăzeci și noua vară
Gina Zaharia






au venit tornadele să mă întrebe de tine
una scrijelea ceva pe zid cu mâna stângă bătea cuie
voia să-mi arate că orice cuvânt îi va întări convingerea că te ascund
în frunzișuri de ploi
avea dreptate nu te-aș fi dat pe grămada aceea de paie din care tot ciupea vântul
în urcare
nici pe santinelele care adormeau instantaneu la marginea iazului
la ore vitale

Doamne niciodată n-am văzut atâtea viori mascate
într-un singur stup
treceam printre ele cu pumnii strânși
de parcă o poteră s-ar fi luat după mine
îmi erau îngăduite doar o inimă de așteptare alta de izbândă și ceva mai încolo
două meridiane de gală ei pe acelea mizam

nu mai era mult până când mâna mea învelea dealul
cu aripi rupestre
astfel ți-ar fi pierdut urma ai fi rămas liliacul de la fereastra mea
până la a nouăzeci și noua vară
odată ți-am spus nu rupe toate crengile
ți-era frig un dans violet curgea în hohote demonice
trosneau melcii cu iarba măsurată în bemoli
acum lasă
am învățat cum e să crestezi
inima ciocârliei




Fluturatici și cuminți
George Safir






mai ții minte iubito
când eram încă fluturi
și te-am alergat
prin lanul acela de rapiță?

și te-am luat în brațe
cu toate cele patru aripi ale mele
despre care spuneai că
sunt cele mai mari și mai minunate
din tot ordinul insectar

apoi mi-ai declarat că ești atât de fericită
încât simți in stomac un întreg cenaclu
de poetași români cu frișcă?...




Mai asteaptà
Cristina Ciurlan






Mai alintà-mà-n poalà de vant
Mai doineste-mi din cantecul ierbii
Si ràpeste-mà-n noptile cand
La izvoare se-adapà doar cerbii

Mai inganà-mi povesti cu trifoi
Sà mà-mbàt cu amurg ruginiu
Strang petale amutite din noi
Plang poieni ce iubirea ne-o stiu.

Mai culege-mi o razà de lunà
Mai dezleagà-mi din plete o stea
Iar din lacrimà fà-mi o cununà
Leac de dor peste inima mea.

Mai asteaptà pe prispà de suflet
Si ascultà-mi tàcerea-n furtunà
Cand te sorb cu un ultim ràsuflet
Si din vis iti soptesc noapte bunà!




Este ...
Sandu Alrox






Suspină vocea ei angelică, printre tenebre,
o lumină în întuneric,
o picătură de apă într-o mare de noroi
care purifică ceea ce are în jur.

E focul care arde pe un perete de gheață,
pasiunea în frig,
toate în mijlocul vidului ...

Totul e al meu, aceasta este pasiunea mea,
este focul meu, apa mea, lumina mea este ...
este al meu aer ... ce mă reîmprospătează și mă ține în viață ...




De ce?
Alexandra Mihalache






Întreb: de ce te naști în gândul meu
Și picuri veșnicie-n al meu de dor?
Prin nori de fum te conturezi mereu
Iar cerul ne veghează ca decor.

De ce-mi sculptezi acelaşi suflet dur
Din stânci ce le-ai rănit adeseori
Și mă obligi târziul să-l îndur
Când risipești în mine doar culori?

De ce îngheți şi timpul ce-a apus
Lăsând o urmă prinsă-n depărtări
Şi-mi scrii cuvinte care nu s-au spus,
Redevenind prin umbre doar uitări?

Şi, iar, de ce privești marea-n abis
Când inima ți-e mare-nvolburată?
Ţi-ai înecat adâncuri într-un vis
Strigând iubirea-n valuri câteodată?

Te-ntreb, dar nu primesc nici un răspuns.
Mă pierd în ceață ca o destrămare;
Misterul tău, încă, nu m-a străpuns,
Rămâne-vei în veci o întrebare!




Fluier de iarnă
Vasile Ionac






N-aștepta, iubito, trenul meu de zece
Fluieră a iarnă și a vânt subțire.
Ninge cu adâncuri peste omenire,
Iar drapelul clipei, flură trece.

N-o să-ți cânt vecerii, nu îmi stau în fire.
Am să las fereastra să lumine rece
Și să-și doarmă somnul vechile chivece.
Totuși, despre mine, mai primești vreo știre?...

Eu m-aplec sub iarnă ca să-mi aflu știutul,
Nu-mi ajunge pensia, n-am pe rol femeie.
Stau la ușa zării: niciodat-o cheie,
Nu mi-a-ncchis la sine și iubire vrutul.

Noaptea-mi de de smoală, timpul fără zestre:
Totuși, de vrei, spune: ție cum îți este?




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu