duminică, 11 ianuarie 2015

Grupaj de poezii (27)



Caracatiţa pesimismului
Bogdana Elena Simionescu






Mă uit la tine, dar nu vreau să-ţi sorb lacrimile,
Mi-ar ofilii florile zâmbetului.
Din ochii tăi văd, torţele aprinse ale regretului,
Care ating rănile unor tristeţi.
Chipul ţi-l văd plin de mâlul melancoliei,
Glasului i s-au putrezit frunzele vorbelor.
Văd în tine, caracatiţa pesimismului,
Cum de ai lăsat-o să te înrobească,
Nu înţeleg cum o laşi să-ţi sufoce optimismul?
O tentaculă îţi tot strânge zâmbetul, egoistă,
Alta îţi plesneşte liniştea lăuntrică,
Privesc, acum, o tentaculă, se crede amfitrioană,
Dar este infatuată, arogantă cu orice gând bun ţie.
Încerc să te ajut, să învingem caracatiţa manipulantă,
Însă nu o să pot, fără înţelepciune şi dorinţa ta!
Degeaba eu vreau, dacă tu nu vrei şi nici nu încerci.
Îţi dai seama câte clipe de zâmbet, de bucurii ai pierdut
Din cauza acestei caracatiţe??
Nu ea, este vinovată, că este în tine!
Tu, doar tu, eşti prieten(ă) vinovat(ă)!
Nu îţi mai trebuie duşmani, că îţi eşti singur(ă),
Dacă tot nu renunţi la caracatiţa pesimismului!
Nu mai spune, că nu poţi, nu te cred,
Mai ales că nici nu ai încercat.
Gata, renunţa la ea, bucură-te din plin de viaţă,
Da, înţeleg îţi este grea, dar nu te înţeleg de ce ţi-o faci şi mai grea?
Ce spui, vrei să redevii un chip luminos
Şi un suflet mult mai liniştit?
Spune-mi cât de mult ţii la sufletul tău?
Ţii mult!? Atunci, redevino optimist(ă)! Zâmbeşte, chiar acum!
Nu ai timp să stai cu această caracatiţa în minte şi în suflet!




Prin zăpezi aş vrea, iubito…
Sandu Cătinean






Prin zăpezi aş vrea, iubito
Să alerg să te-ntâlnesc
Surâzând să-mi cazi în braţe
Cu-un oftat dumnezeiesc

Să plutim deasupra lumii
Prin fuioare să mă nărui
Şi topit de-al gurii-ţi geamăt
În săruturi calzi să stărui

Fulgii-mi pară aripi albe
Ochii tăi, fiori arzând
De m-or îngropa nămeţii
Numai tu să-mi fi în gând

Cerul tremure de spaime
Viscolească-mi totu-n cale
Eu s-ascult din vifor aspru
Numai gândurile tale

Doar să te iubesc, iubito
Ăsta-i singurul meu gând
Prin zăpezi şi prin vântoase
Treacă-mi anii rând pe rând

Apoi crească-mi aripi albe
Tot iubindu-te într-una
Că de-or fi nămeţi cât munţii
Ne-a primii în gazdă luna

Şi-n cojoc cu raze albe
Ne-a-mbrăca iubita lună
Cât va sta prin munţi stihia
Nu ne pese de furtună

Căci ţi-oi da sărut fierbinte
Peste buzele-ţi aprinse
De-om uita de tot de iarnă
Şi de vieţile prea ninse…

Prin zăpezi aş vrea, iubito
Cât mai sunt să te-ntâlnesc
Nici de viscol nu-mi mai pasă
Tu-mi eşti vară cât trăiesc…




prin văi şi lunci despre iubire
Adi Filimon






undeva nişte trupuri proaspăt spălate
flutură pe frânghie şi tu mă sperii
ca să nu cred că e prea triller
apoi râzi ca şi cum era doar o imagine
decupată dintr-un spaţiu abject
eu nu cred în bărbaţii care se îndrăgostesc
subit de ceva nedefinit
prin fumul de ţigară toate pisicile
sunt la fel
încearcă să aflii cum e să pui altceva
în locul imaginii decupate
să mă inviţi
în lumea ta din bucăţi din vieţile altora
pentru că tu eşti eşti prea simplu şi ieftin
să poţi cumpăra clipe din care să compui
o imagine numai a ta înrămată în laturile
vieţii pe care
o trăieşti în numele altcuiva necunoscut
şi care îţi poartă numele ca pe-o haină
de firmă cam demodată şi foarte uzată
nu te-aştept pentru că timpul
e prea preţios pentru mine
numai tu poţi învinge inerţia şi poţi
să ieşi din trupul aceluia ce te ţine captiv cu voia ta
pace ţie omule din alt om
se întrevăd zorii iar eu trebuie să plec
să te las ca să-ţi speli bine trupul
şi să-ţi netezeşti inima




CUTREMURĂ-SE DUMNEZEU ...
Raul Constaninescu







Motto :
În grădina raiului
Șade-Adam cu Eva lui ...
(colind )

Sus la poarta raiului
bate-adam cu eva lui ...
cu pumnii bate-adam,
nu se mișcă neam nici ram ...
atinge eva cu piciorul,
cutremură vieții izvorul ...
bat cu frunțile-amândouă,
raiul se prefiră rouă;
bat cu inima și gândul,
se cutremură pământul ...
cuvânt și taină scriu mereu,
se cutremur' Dumnezeu,
de dor și patimi nespuse,
trimițându-te din nou, Isuse !




Ştiu cine sunt
Luiza-Adriana Grama







Ştiu cine sunt acum, ştiu cine-am fost,
Dar ce va fi de mâine mai departe
Doar bunul Dumnezeu o poate şti
Şi îngerii ce stau ascunşi în noapte.

De flori au parte numai cei ce mor
Iar fluturii trăiesc numai o vară,
Tăcerile uitate nu mai dor
Şi aşteptarea nu mai înfioară.

Acolo sau aici sunt tot la fel
Vie, ardentă, nu mică păgână
Captivă într-un loc, de-un veac stingher,
Ce ţine-n mână veşnica ţărână.

Eu flote din hârtii nu construiesc
Căci efemeră-i apa ce le ţine
Şi nici deşertului nu dăruiesc
Cetăţi de vise albe şi suspine.

De mai visez în taină uneori
Cetăţile-s închise pe vecie
Şi în zadar şi-o mie de cocori
Şi-ar duce zborul către veşnicie.

Eu sunt aici şi-aici am fost mereu
Fără răspuns şi fără întrebare
Plutind pe câte-un val când mi-a fost greu,
Statornică cetate în vâltoare

Nu mă mai caut căci ştiu cine sunt
De valul meu corabia se teme
Căci cu un singur gest, cu un cuvânt,
Sunt iar ca ploaia la-nceput de vreme.




Reducerea la absurd
Ovidiu Vasile







tu dormi
din leneveala levantină ies
plutind la suprafață
efiigii ce-ți consumă în exces
identități și viață
auzi
cum se exprimă infantil în vers
ecouri de manele
în noul cult al statului din mers
și-al falsului din ele
și vezi
cum totul se reduce la absurd
valoarea se disipă
iar stângu-n drept lovește mut și surd
din spirit de echipă
tu știi
că banul ți se investește inutil
în capete pătrate
iar cetățeni onești își fac umil
cumpărături în rate
și simți
că nonvalori tunate curg hemoragii
în minți mai odihnite
și valul îți aduce din pustii
slogane ipocrite
poate gândești
c-om fi fost blestemați așa
să ne mănânce vidul
și numai entități ce se divid cumva
să fie individul
apoi te rogi
prefigurând cavoul conștiinței ancestrale
ca timpul să ne-ajute
delimitând în stări materiale
origini și ființe revolute
dar stai
și-aștepți ca melcul întortocheat în piatră,
ca Oul lui Columb
să-ți încresteze alții greșelile din vatră
în mințile de plumb























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu