vineri, 12 februarie 2016

De mi-ai cere vreodată

Luiza-Adriana Grama









De mi-ai cere vreodată
să te descriu, iubite,
N-aș ști faptura-ți blândă
s-o pun între cuvinte,
N-aș ști ce verb te-ncepe
și nici ce atribut
Dă foc privirii tale
când vreau să te sărut.



N-aș ști să-ți caut vină
că ești înalt sau scund
Îmi ești doar pe măsură
la piept când te ascund.



Și să îți spun...ți-s ochii
de un căprui alene,
Ce toamna-i rupt din ceruri
și-ai pus-o între gene?



De mi-ai cere vreodată
să te descriu, haină,
Ți-aș spune: Poezia
nu are nicio vină!
Și nu există rimă
să te cuprindă-ntreg.



Să te descriu se poate,
dar vreau să te-nțeleg.



Cum să descriu iubirea
ce-ți izvorăște-n palme
Și inima ce-ți bate
în ritmuri dulci și calme?



Ce formă poartă glasul
ce-ți tremură un pic?



Să pot descrie toate
m-aș vinde pe nimic.



N-aș mai avea nici rimă,
nici muză n-aș avea,
Și toată poezia
pe-un rând ar încăpea,
Așa că fii cuminte,
nu te mai încrunta,
Dormi somnul fără zbucium

aici pe perna mea.


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu