miercuri, 5 februarie 2014

NU AM, FĂ ŢARĂ, N-AM UNDE SĂ MĂ DUC !


George Safir





Nu am, fă ţară, n-am unde să mă duc!
Bagă-mi tu o pilă, să merg la balamuc.
Dacă-ţi este milă, caută-mi vreo boală,
Pune-mi o ştampilă, că-s bolnav de oală!




Că am ajuns, fă ţară, acum sărac lipit;
Braţele-mi vânjoase nu-s bune de nimic.
Cât am trudit în viaţă, pe tine-am risipit,
Căci m-ai trădat, ingrato, cu cel mai bun amic!




Părinţii sunt pe ducă şi nu mai sunt spitale,
Cu pensia caducă trăiesc din trei parale;
Ograda e pustie şi-n casă pute-a mort,
Iar tu, nebună ţară, dai bani pe săli de sport!




Noi am crescut în cinste şi-n har de Dumnezeu,
Dar crucea grea, în spate, de ce s-o car doar eu?
Pe biblia cea sfântă tu ai făcut sperjur
Şi legea ta mă-nvaţă să nu mă prinzi când fur.




Îmbătrânesc în tine, şi tare mi-e ruşine
Că nu mai pot să latru nici pentr-un colţ de pâine;
Sunt prea bolnav, fă ţară, şi nu-ţi pasă de mine,
Că-ţi place cum golanii îşi bagă sula-n tine!




Noi am crescut în cinste şi-n har de Dumnezeu,
Dar crucea grea, în spate, de ce s-o car doar eu?
Îmbătrânesc în tine, şi tare mi-e ruşine...
Sunt prea bolnav, fă ţară, şi nu-ţi pasă de mine!















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu