vineri, 10 octombrie 2014

Cum oglinzi se colorau


Anne Marie Bejliu




- am văzut -

am văzut în tine privind prin mine
cioburile de oglinzi cum se colorau pe rând 
mereu în alte unde 

nuanţe absente înveleau substraturile
în ele timpul aruncă gândurile
într-un evantai sau un curcubeu impur

te ascunzi după colţuri de azimă 
spovedania nu va mai fi ca un măr copt 
până la revărsarea seminţelor 
pe masa imaginară a părintelui

tu alegi peretele sau raftul 
pe care icoanele stau cuminţi
te izolezi

spovedania ta începe cu o lacrimă fierbinte
îngheaţă şi sarea în timpul cântecului disperării 

nu ştiu dacă e bună disperarea când te rogi
e auzită sau ignorată

e un păcat disperarea Doamne 
sau e o formă de nerăbdare a mireanului 
în faţa încercărilor

mă întreb de ceva vreme 

gâtul de lebădă devine mirare 
în absenţa prezentă a răspunsurilor

oboseala şi comoditatea depăşirii ei
mă face să închid porţile atenţiei 

intuiţia claxonează la marginea trotuarului 
de cuvinte ilizibile 
sunt cele cuvinte trăite 
dar cum zburd de multe ori prin iarba amară
pasul mi-l sufoc şi glasul şi timpanul 

surdă oarbă mută devin
în plină cântare a întrebărilor cu răspunsuri 
demult lăsate să curgă în rugă 
prin miezul razelor soarelui

m-am văzut în tine privind prin mine
oglindă întreagă în care unic mim sunt eu 
spectator tu şi eu şi toţi

cum oglinzi se colorau pe rând

am văzut
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu