vineri, 31 octombrie 2014

Faza musamalizarii


Paul Dragos Aligica





Prieteni, ca si dv comentez doar din ceea ce se vede pe fluxuri si surse deschise. Sunt altii mai informati si mai bine pozitionati ca sa corecteze lucrurile daca e cazul:
Observ ca lumea se limiteaza in buna masura la a pune niste intrebari. E normal. E bine sa fie formulate intrebarile cheie. E bine ca s-a depasit faza musamalizarii in ideea ca e dreptul oricarui roman liber sa fie ofiter acoperit, premier, sef de partid si organizator de lovituri la adresa statului si ordinii constitutionale. Ca fiecare roman patriot are acest drept, nu? De aia am facut revolutia: Ca oamenii serviciilor sub acoperire sa fie prim ministrii si sa jongleze cu ordinea de drept si institutionala cum vor interesele lor politice. Ale cui interese? Care "lor", care "ei"? Interesanta intrebare, nu?


Ce legatura exista intre servicii (sau o parte a lor) si evolutiile din ultimii ani? Isi asuma cineva raspunderea pentru asta? Exista o relatie politica si institutionala intre parti/grupari/directii/unitati ale serviciilor secrete si evolutiile politice din tara via persoana care ca agent, colaborator, membru al unei retele de informatii a actionat in clandestinitate in sfera politicii, justitiei si administratiei publice ajungand la varful executivului si lider al celui mai mare partid politic? Ce justifica aceasta situatie absurda? Cum a fost posibila numirea si aprobarea acestui individ de catre autoritati, inclusiv cea prezidentiala? De ce aceasta informatie nu a aparut in 2012, vara?


In plus: Ce naiba de situatie e asta intr-o tara civilizata sau pretentii de civilitate? Premierul unei tari este agent acoperit si ascunde asta in fata propriului popor . Pe cine pacalim aici? Pe cine manipulam? Despre ce vorbim aici, prieteni?! Intelegem necesitatea ofiterilor acoperiti, dar ce sistem e asta? Ce situatie dementa este asta?!


In plus: Cine sunt cei care au avut acces la aceasta informatie altfel secreta ptr poporul roman? Cine sunt? Cum au folosit informatia? Exista astfel de "cunoscatori" in afara tarii? Cine sunt? Cum au folosit informatia? Cine ne garanteaza ca informatia nu a fost folosita in dauna intereselor nationale? SIE? SIE? SIE? Ce alte informatii ni se mai ascund?


Deci e bine sa fie formulate intrebarile cheie. E bine ca s-a depasit faza musamalizarii in ideea ca "ce e rau in a fi principala interfata politica si diplomatica cu o mare putere non-europena, non-Nato, cultivata ca prima interfata de ambele parti, din pozitia de ofiter acoperit?". Chiar asa: Ce e rau, ce conteaza?! Samd, samd


Deci e bine sa fie formulate intrebarile cheie. Si lista de intrebari poate continua. Numarul lor e bulversant. Dar lucrurile nu trebuie sa se limiteze la a pune intrebari, a specula si trancani balcanic. E de inteles ca EI asta vor. Dar inteleg ca o parte a publicului, a liderilor de opinie, a lumii politice si o parte a serviciilor vrea ca aceasta chestie sa fie nu doar lamurita ci si rezolvata.


Si de rezolvat nu se rezolva pe calea status qvo-ului si revenirii la normalul electoral. Asta e clar. Nu sunt alegeri normale cand exista suspiciunea ca un serviciu secret sau o parte a lui este profund implicat(a) in setarea politicii nationale la varful executivului, in parlament si administratie printr-un agent acoperit organizator si responsabil al unor "alegeri libere" in care se intampla sa fie si principalul candidat si favorit.


NU E IN REGULA. E CLAR? NU E IN REGULA. 



Cat de incompetent, corupt, iresponsabil sa fii ca jurnalist si figura publica pentru a nu te framanta si pune in stare de alerta de grad zero acesta situatie fara precedent?!




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu