vineri, 27 septembrie 2013

Cîntec de pecingine


Ion Caraion





Grijania ta de dragoste, tîrfă, muiere,

Care treci pe bulevarde si puti a tăcere

Care umbli-n ureche, cum rîcîi in ochi ...

De-as fi meletar, ce te-as prinde de rochi,

Să te zgîlţii nevastă:

Ascultă, cucoană, ţi s-a făcut, ori esti proastă ?

Pe prispele casei - ştii, prispele goale ...

Mă pupau dimineţile-n creştet, mă strîngeau curvele-n poale.

Degeaba ... Nu auziseră de toate

scîrbele buruienii mele amare.

Credeau că am buzunarele pline şi mă căutau în buzunare

Venea toamna cu o pîine sub pardesiu

Şi mă întrebau pietonii:

Tu eşti vizitiu?

Terfelită lehuză, plină de bube, de rîie,

Înjurătura nu mai putea să ne doară,

gîndul nu ne mai mîngîie,

Tremura, doar, în bluzele visului

cîpiu-paparudă.

Amintirile se uitau in fundul meu ca să rîdă,

Cînd scormonit de nelinişti, ca-n jug un rasteu,

Mă mai intîlneam, uneori seara, cu sufletul meu.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu