vineri, 19 decembrie 2014

Grupaj de poezii (11)



Sunt îndrăgostit
Sandu Alrox





Dansez în ploaie
cu pași moi, încet vreau să mut
întregul corp prin picături.

Ca un gând, ca o idee
ce sosește brusc, neașteptat
astfel încât întregul corp se mișcă și joacă
cu lacrimile universului ...
acestea nu se lăsa explorate
nici un minut în momentul magic.

Dansatorul ridică faţa lui udă în ploaie
înclină capul încântat de
aroma dulce care se simte pe piele lui.

O picătură ... între picături!
brațe ridicate, degetele, cum ar fi tiara
picioarele goale, îmbrățișate cu blândețe
un văl care acoperă totul ... nimic de ascuns
ci doar un ochi vigilent pentru a percepe
acel miracol al iubirii!

Faţa, gât, piept, burtă ...
respiră ... tăcut, absorbind viaţa.

Si părul meu umed mângâie faţa ei,
obrajii cu a lor roşeaţa ce persistă ...
însetaţi de viață au rămas ...
din nou ... din nou ... din nou ...

Conștient de faptul că acel cadou
va reveni să ni se alăture în sus ...
degetele de formă conică urmăresc expresii delicate
geneza unei inimi cufundat în
... suflare de viață!




Vreau ...
Shanti Nilaya





Vreau primvara asta
Asa cum tu ma vrei,
Sa-mi scuture fereastra
Cu alb de ghiocei,
Frumos albiti la soare-
In ritmul cosmic ,iar...
Primordial petale
Sa-mi curga din aval ;

Pe fluvii caut forte
ce-n timp vor naste flori,
De sub pamant , cu torte
Impinse catre nori
Si fie firul apei
Izvor inspre afara,
Cu tine sa ma-nalte:
Tu faci a primavara...

Nu ma imbata drumul
Nu ma imbata ploi,
Stau vesnic treaza ziua
Cum treaza stau, apoi,
Cand iarna isi prelinge
Turturi in loc de stele
Si pleaca..., dar ma ninge
Cu stol de randunele !

As vrea sa numar 'unu'
- simt mana ta m-alinta-
In par sa port parfumul
Zambilei din oglinda,
Iar de-mi vei rade-n drumuri
Cu verde si cu tei
Dualitatea fi-va
Topiri, sub ochii mei...

Vreau primavara asta
Si tip a pescarusi
Hai, intra-mi peste toate
Deschide-n larg de usi
intrare...Sa se simta
Cum vantul ne uneste-
Tu, Primvara sfanta
Ce-n iarna, ma gaseste!




JOCUL UMBRELOR
Teodora Popescu





Se aud frumoase voci în noapte
Care încă populează iluzia mea ...
Şi-mi ţine în viaţă spiritul meu
Pentru o dragoste căutată în necunoscut.

Dorinţele mele şi mintea reia imaginaţia
Dansez prin noaptea mea desculţă
Ca licuricii în ploaie de lumina,
În jos fără un sunet ca să-mi scald sufletul.

Vino şi tu şi nu te uită lung la mine,
Iată-mă cu frică de fiecare lacrimă a mea
Că voi dispare încet şi trist...
Şi apoi vei vedea în mine toamna.

Numai tu ştii... da-mi pacea mea interioară
Ia-mă de mâna să nu mai fiu singură niciodată
Fibrele din viaţă mea se vor agăţa de a ta,
În această scenă de mângâieri în invizibil.

Amintirile noastre în acte de dragoste
Fără cuvinte de spus doar sufletele vor zorii zilei,
Zilele mele cu tine au fost prea puţine
Aş vrea să le pot lua înapoi de la tine.

Speranţele mele încă în viaţă
Îşi lasă amprenta de singurătate
Oare.. mă într eb..tu simţi durerea mea şi suferinţa?
Atunci când mă răneşti şi te retragi?

Încerc ca lacrimile mele să le sufoc-n şoaptă
Şi le revărs-n inimă ca tu să nu le auzi
Conexiunea.. o rup cu trecutul
Las spiritul meu în de zori, zbor şi dans.




Mi-e dol de sălutalea ta
Bunget Marin





Ialtă-mă mamă n-am ştiut
Când elam mică şi-am celut
Tu nu mi-ai dat că n-ai avut

Cu sufletul îndulelat
Ai luat pământu'-n lung şi-n lat
M-ai lăsat mamă şi-ai plecat

Ial azi când nu mai sunt fetiţă
De-acuma melg la gladiniţă
Mi-ai tlimis mamă şi lochiţă

Şi mie... şi la flăţioli
Ne-ai tlimis mamă pantofioli

Când le plimesc la piept le stlâng
Sunt male mamă nu mai plâng

Dal te iubesc măicuţa mea
Şi-olicât de multe aş avea
Mi-e dol de sălutalea ta




Noaptea asta pare
Dorina Neculce





să își întindă prin cer
o mână și numai păsările
strigă ce ți-a rămas în suflet
asculți ecoul lor
stins
nu te mai poate cuprinde
și te închizi în cercul de foc
trupul ți se umple
te uiți la filmele rusești
eroii îți apar foarte
foarte aproape
dacă ai avea curajul
ai putea trece
prin ei dincolo
de umbre
să împarți
tot ce ai cules
dar îți simți otrava
se scurge și curge
curge o vreme
prin vene tale ca pielea
strălucitoare de șarpe




învăţarea îmbrăţişării
Romita Malina Constantin





se poate muri lent din fluturarea rapidă a inimii
asemenea secundei care pătrunde granitul
pentru că nimic din ce este febril
nu poate fi dulce şi urlet
numai mutarea ruperii din loc în loc
poate salva măreţia noii naşteri din propriul cer
numai dangătul sfâşierii poate netezi timpanele unei alte dimineţi

de bună seama plecarea din mine
şi dragostea scrisă în jurul ochiului e mijlocul

brusc mi-s ferestrele grele
cu toate locurile libere atârnate
o, cât de mică e tulpina ce îmi mângâie vânătăile
şi cum mi se îndoaie steaua
nu mai pot schimba rochia
fără să miros făptura ce pleacă
dându-se văzduhului

atât de multă îmbrăţişare mă cheamă într-un număr par

numai vulturii roiesc
iar eu întorc ochii în mine



























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu