marți, 23 decembrie 2014

Grupaj de poezii (15)




Într-un colţ de sărăcie
Mihaita Macoveanu






Frigul năprasnic îngheaţă,
Tot ce îi iese în faţă
Pe-nserat, liniştea rece,
Îi face pe toţi să plece.

Pe o străduţă pustie,
Într-un colţ de sărăcie,
Şade, sufletul să-şi tragă,
O fetiţă scumpă, dragă.

A avut o zi mai grea,
Plânge, sărmana de ea,
Nu mai poate şi suspină,
Noaptea, curând, va să vină.

Un biet căţeluş, şi el,
Este singur singurel
Fetiţa-l cheamă la ea,
Să-l ţină-n braţe, de vrea.

Chiar fricos, de felul lui,
Vine, că-i al nimănui
Şi se cuibăreşte-n palme...
Ocrotit de frig, adoarme.

Peste noapte l-a învelit,
Ca pe un om l-a iubit...
Până ce n-a mai putut
Şi răpusă, a căzut.

Neaţa-n sloiul de fior,
Căţeluşul joacă-n par
Latră să ii mulţumească,
Încearcă să o trezească.

Nu trece mai mult de-un ceas,
Un băieţel, a ramas
Şi s-a aplecat, aproape...
Prea târziu să o mai scape.

Mulţimea, de curioşi,
Nu-i văd ochii trişti, frumoşi
Lumânări aprind, din ceară,
Îngeraşii, când coboară.

Scumpul căţeluş o aşteaptă,
Seară de seară pe stradă
Plâge-n dorul de fetiţă,
Ca omul la suferinţă.




Pe noi ne emineşti
Petre Violetta






Îi simt paşii, şoapte calde
În lumină să ne scalde
Versul lui mai ninge iar
Într-o zi din calendar...
Plânge piatra, vântul toarce
Eminescu se întoarce
Tu, Moldovă, fiu-ţi plânge
Versul tău cel scris cu sânge...
Mai deschide-i o fereastră
Pentru-o altă floare-albastră
Umbră deasă-aşterne-i azi
Printre tei şi printre brazi...
Sălciile-i plâng pe lac
Valurile mării-i tac
Şi la steaua cea de sus
E lumină, anii nu-s
''Că s-au dus ca clipele''
Şi-au rănit aripile...
Vino-n codrul înverzit
Că demult n-ai mai venit!
Cade frunza mai uşor
Când de tine ne e dor,
Înfloresc pe câmpuri maci
Când te uiţi la noi şi taci...
Versul tău ne ninge iar
Şi e doliu-n calendar
Printre stele străluceşti
Şi pe noi ne emineşti...




Apa
Iuri Iulian Lorincz






Nu cred în dogme
bisericile sunt făcute de muritori
Dumnezeu
nu doarme în ele
ascultă
pășește
iartă
lutul din care sunt făcut
are rădăcinile
stropite cu lacrimile pâinii
pentru care trudesc
pe cer
același soare
care-mi umple ochii anotimpurilor
zbor mă târăsc
și-mi caut apa botezului
ca pe-o rugăciune prinsă-n năvodul iubirii





Există un liman
Anne Marie Bejliu






spune-mi Doamne
că viaţa mea nu este punctul
care aleargă pe buza unui pahar
veşnic plin pe jumătate
şi că în fiecare dimineaţă
va trebui să-l umplu cu privirea inimii
pentru a nu deveni eu însămi
punctul care aleargă
pe circumferinţa unui cerc absurd

mai spune-mi Doamne
că există un trup de i
pe care îmi voi aşeza gândul
că iubesc
atunci când voi obosi să fiu
altceva decât fluture de foc
între două coloane de umbre
care-mi leagănă
fragmentele de prezent
între a fi
şi ruina mişcării finitului infinit
a unui sistem de bile imperfecte
spre niciunde spre nicăieri
spre nimic

să-Ţi mulţumesc Doamne
pentru încercările la care mă supui
cu fruntea plecată mereu
spre mocirla din care
ca un dar al privirii ai lăsat să răsară
lotusul
minunea cu o mie de petale
a gândului limanului fiinţei




A gândi ...
Sandu Alrox






Se simpte plutind o pană a cerului
şi eu visez o noapte roşie
în aer portocaliu cu părul tău castaniu
într-un miraj ce nu am găsit până acum.

florarul a închis deja cu livrările sale
iar eu nu-ţi pot aduce ceva draguţ.

și în pașii mei ușori simt inima grea,
urmăresc orizontul și vreau doar să ascult
mereu apusul de soare;

îl urmăresc printre câmpuri, văd un râuşor complice
în drumul multor seri, și în cele din urmă ating
nisipul de pe plajă,
slab sclipitor în lumina seri.

În sunetul valurilor
gândul la tine mă confundă

Pe valurile vieții mele mă uit la valuri,
gândesc totuşi că această iubire este prea mare
dar orişicum, a gândi e egal cu a iubi ...




Dezintegrare
Rodica Grindea






Azvârlită la marginea lumii
mă simt sălbăticiune încolțită
de câinii vagabonzi ai falsității
să-mi sfâșie și ultimele
zdrențe de gând
și-apoi târându-mă cu ușurință
până la porție infernului
dinlăuntrul profund al ființei
ce-a fost odinioară a mea
la-ndemâna vânătorilor de candoare
a ucigașilor ultimei speranțe
căreia nici un cântec
nu-i mai întinde
vreo șubredă punte
spre viața ce-și destramă drumurile
pierdute-fără-întoarcere
în disperarea cuvintelor.






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu