miercuri, 10 decembrie 2014

Grupaj de poezii (2)


Sonet pentru noi toți
Constantin Moldovan





Prieteni nu-s acei ce-ți fac "statui"
Bătând în dalta vorbelor de lemn,
Lăsând, pe unde trec, același semn
De care, cei mai mulți, suntem sătui.

E bine-ntotdeauna să fii demn,
Să nu te-ncrezi în vorba orișicui,
Să nu îți bați în talpă, singur, cui,
Ba să-i impui chiar gândului consemn

De-a nu lăsa toți răii să pătrundă
La tine-n suflet - și să se ascundă -
Ca niște lupi șireți și nesătui

Căci ei te vor slăvi întotdeauna,
Dar vor fugi când va veni "furtuna"...
Prieteni nu-s acei ce-ți fac "statui"!




Ştiai
Rodica Buzdugan





doar tu ai știut să-mi dai strălucire
în privirea căutătoare de necunoscut,
deschizând de fiecare dată o altă
și o altă poartă cu iubirea ta.
mă scăldai cu ea în fiecare primăvară
să înfloresc spuneai râzând...
si-mi sărutai lacrima de fericire
scrisă doar pe obrazul meu
pentru că tu credeai în noi,
de aceea ne-am așteptat timpul
cu fiecare an măsurat în dorinți
trimise pe urletul mării,
când mă rătăceam
îmi conducea pașii către tine...
mîinile tale mari așa ca o pâine
scoasă din cuptor aburind a foame,
sculptau umerii mei pentru a rămâne
drepți,
ducând greutatea destinelor
purtătoare de despărțiri uneori,
tu ai fi rămas pentru totdeauna
dacă nu m-aș fi născut cu inima asta,
în care bat două nu una
unde nu există eu trebuie,
sunt copii și mamele
la care nu ar fi trebuit să mă gândesc
spuneai,
fără să-mi mai stergi lacrima...
doar arătându-mi frumosul meu umăr
sculptat,
aplelându-se sub greutatea unui pas
făcut prea devreme,
pentru ca ea să-ți fie
eu să-ți rămân...




Cântec de dragoste pierdut
Sandu Alrox





Dacă aș putea scrie muzică,
aș folosi pentru a te descrie,
muza mea secretă,
mi-ar folosi pentru a-ți spune
durerea copleșitoare,
mi-ar folosi pentru a cânta zilele mele,
iubirii mele din depărtare,
mi-ar folosi să te ating,
tu, visul meu de demult,
mi-ar folosi să-ți vorbesc, să te răpesc,
ghidindu-mă ușor, printre nori,
și cu permisiunea lui Orfeu te-aș lua de acolo,
iar el te-ar vedea alunecand pe note,
și m-ar vedea, mi-ar auzi, ecoul cuvintelor mele
și poate că v-a înțelege ...
în visele mele, mereu era un adevăr.




Antistatic
Dori Lederer





Salvează suflarea
de liniște iernii,
de piatra din oase,
de fierul din sânge,
de ziua de azi,
salvează din anii
cu fluturi bastarzi.
Stârnește-o furtună
pe mări înspumate,
eclipse de lună,
comete nebune,
închidele-n humă.
Te mișcă din loc,
trăiește, respiră
te luptă în lume,
și zbori cât mai sus,
greșește, te miră,
orice, fă ceva,
dar nu te lăsa să-ți fii de ajuns
și bine să-ți fie în liniștea ta.




MII DE DRACI
Cristian Ţîrlea





În dulcele-mi “far niente”
am devenit, în viaţă, un stângaci
crezând c-aşa e mai cuminte
şi-acum înjur: Ah! Mii de draci!
Şi creierul, atât de încercat, mi-l storc,
dar nu mi-s simţămintele la post.
Ea e departe, tocmai la New York.
Mai au cuvintele vreun rost?
Eu îi tot scriu, când scriu nu sunt timid,
şi-ncerc de dragoste să o implor: milog.
Iar ea recită, on the street:
A fost un el şi-o ea. Uită, te rog!”
Aş vrea şi sper să prind acel visat bilet,
de-ar fi să-mi rup trecutul chiar de la cotor.
Muşcând, daca e cazul, iar alteori plângând încet,
va reveni, sunt sigur, zburdalnicul amor.

N-aş vrea să râzi ca de-un copil.
N-aş vrea să crezi că-i erezie.
Amorul este un puştan debil,
din arcul cu săgeţi el risc-o poezie.

Am devenit, în viaţă, un stângaci.
Deşi tardiv, înjur: Ah! Mii de draci!




Zidul din tine
Lusiana Drăguşin





Aş vrea să sparg atâtea unghere colţuroase
din zidul înălţat de gheaţă
chiar de-mi voi pleca genunchii
în semn de închinăciune,
apoi să scormonesc adânc
până-n miezul sufletului tău,
poate găsesc fărâmă de iubire,
şi de va fi ceva, tot m-aş întreba,
acum cine iubeşte mai mult?

Acela va arde mocnit şi se va topi uşor
ca o mireasmă firavă
din începutul cel timid al primăverii,
dar înălţat de-a pururi în albastru,
poate în prea mult albastru
pentru că a învăţat să iubească în gândul nerostit
şi ascultă la nesfârşit
şoaptele privirilor umezite de prea multă iubire

Nu-ţi risipi sufletul de nu poţi
să-mi dăruieşti un vis
în care să mă adăpostesc de dezastrul întunecat
al renunţării,
zidul din tine găzduieşte prea multă iarnă.





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu