marți, 23 decembrie 2014

Grupaj de poezii (14)







UN GOL
Nuța Istrate Gangan





pulsând sub cicatrice
locul tău în inima mea
doare


uneori
îl ating cu un fel de sfinţenie ciudată
ca şi cum mi-ar fi frică
să nu mă prăbuşesc în el
să nu îl umplu
definitivându-ţi absenţa


am un loc vacant în inima mea
la ziar nu au vrut să-mi publice anunţul
nimeni nu mai cumpără ziare, doamnă
doctorul mi-a spus
organul e în stare perfectă
nu-ţi fă probleme
din asta nu se moare


încă
mai am timp să mă trezesc
din coşmarul acesta?...


inima ta
în palmele mele
însângerate
vie
dar abia...
abia respirând








PORȚILE IUBIRII
Ioan Sabin Pop







Mi-am odihnit
privirea
pe chipul tău frumos
și mâinile
au prins tulpina
s-o mângâie duios
dar avea spini;
te apărau
de pofta mea flămândă,
de lupul fioros
care stătea la pândă.
Spășit, am alungat
lupul acela rău
și am bătut la poarta
sufletului tău;
i-am dus în dar
Iubirea
cu un buchet de vise
și porțile de spini
au fost pe loc deschise.
Așa e legea veche
așa e datul firii;
numai Iubirea
trece
prin Porțile Iubirii!








Înstrăinaţi
Aura Popa








Nu te mai ştiu… Nu-ţi recunosc paloarea,
Parfumul… Şi nici umbra n-o mai ştiu!
Cuvântul stins, surâsul, încruntarea,
Veşmântu-acesta simplu, cenuşiu


Nu-mi spun nimic din ce ştiam de tine!
Privirea ta de azi nu are jar
Iar mâinile-ţi, deodată-mi par străine
Şi mersul tău e parcă mai bizar.


Străini îmi sunt şi fluturii de teamă
Ce-ţi stau pe umeri, rotunjind căderi
Şi glasu-acesta care mă tot cheamă
Pe nume de-mprumut. Acelaşi „ieri”


De n-ar fi fost în calendarul ceţii
Acum şi pe de rost te-aş fi ştiut!
E prea târziu iar valurile vieţii
Ne-au şters povestea-n raiul de-nceput.


Nu te mai ştiu… Nici tu nu-mi ştii cuprinsul!
Şi-atunci? Să nu mă-ntreb de ce-ai venit?
Cine-a învins sau cine-a fost învinsul
Nici n-a contat, nici nu ne-a folosit…








DINTR-UN BUST GLORIFICAT
Gabriel Constantin






Aş privi cu ironie dintr-un bust glorificat
Când cu spinii nepăsării lumea m-a încununat;
A dispreţului gorgonă şerpii anilor strecoară
Aşteptând mâhnitul geniu în secatul piept să-ţi moară.
Pe când tu? Tu mângâi pana revelatei inspiraţii
Să laşi umeda scânteie strămoşeştii tale naţii
Chinuindu-te în mreaja volburosului torent
Să înoţi mereu în contra subculturilor curent.
Din spoieli de academii vezi că iese scriitorul
Dădăcit de vreun profesor care mânuie tractorul
În al său creier de muscă zace împietrită magma
Pe când el la vreo catedră îşi măreşte diafragma
Hotărând cine să urce din suita de lachei
Scara şubredă de glorii care-i ţine doar pe ei
Deja ştii ce fel de inimi pentru ţară vor mai bate
În carcasa unor specii de prostie infectate
Un titan bătrân învaţă toată viaţa fără preget
Din ciupicii groşi de lână curios iese un deget
El cu poalele mantalei trupul firav îşi astupă
Învăţând tot universul prin rotunda albă lupă
Iar un filfizon cu aer şi cu damfuri de bodegă
Mai deştept fiind ca dânsul şoarecul din biliotecă
Neputând să te ajungă te loveşte fără frică
Pentru orişice greşeală fie una cât de mică
La nimic reduce dânsul chinuita ta valoare
Căci prin micile-ţi păcate poate el să fie mare
Neputinţa, oboseala, relele ce-n lume ai
Ce imperios te leagă de vremelnicul tău trai
El le pune pe-a ta frunte bucuros de-aceste pete
Căci prin ele te asemeni cu-ale lui groase defecte
Şi cu mină prefăcută se apropie de tine
Replicând în coji de vorbe că te-nvaţă toţi de bine
Alergând cu suflet cainic să se-nchine l-ai lor idoli
Boncănind precum o turmă samavolnică de bivoli
Vei găsi cu uşurinţă trădătorul antidot
Vrând să scrii pe placul lumii renegându-te de tot
Oglindindu-te un monstru propriul ciob al conştiinţei
Când vei bea noroiul negru puturos al umilinţei
Cum din fire eşti sensibil ca şi luna lui April
Vei fi prada cea mai dulce-a unui vitreg gând senil
Când te vezi din bradul verde c-ai ajuns uscat – un băţ
Care-ndrugă verzi şi-uscate, vrednic numai de dispreţ
Ce-ar mai râde să te vadă domnii bine îmbrăcaţi
Bâţâind confuz pe-un scaun într-un loc de-alienaţi
Cum păţi şi orbul Samson de lua palme peste faţă
Vor veni râzând la tine să te tragă de mustaţă
Iar tu, murmurând la versuri să le-asculţi ingrata spusă
Rătăcit cu mintea-n zare cu ochire rea şi dusă
La o cârciumă de fiţe semidoctul stă la masă
Potolind în largul pântec pofta lui nesăţioasă
El cu degetul scobeşte în bârlogul unei stridii
Peste tot plimbându-şi ochii, meşteri tainicei invidii
Iar apoi scoate caietul semnat: domnul Manolescu
Ca să-l şteargă din istorii pe măreţul Eminescu
Dar cu cât vrea să-l ucidă mâzgălindu-l pe o foaie
Îi apare iarăşi chipul în a geniului văpaie
Tot aşa cum fariseii bântuiţi de profeţia
Ce-o grăi prin fumul morţii proorocul Zaharia
Nu putură ca să şteargă sângele de pe podele,
Martorul fără cuvinte crimei roşii şi mişele.
Tu, din valuri de caiete, cărţulii cu pagini roase,
Vânezi roiuri de cuvinte cu-ale minţii tale plase
Şi-apoi rumegă tăcute măruntaiele gândirii
Pe când sufletul ţi-e singur în vâltoarea părăsirii
Lumea vede-n tine omul... nu pe cel ce poartă-n sine
Un cântar care măsoară ce e rău şi ce e bine
Şi de mori îţi e mai bine neştiind cine te cântă
La ţambalul de invidii vechi cât vremea cea căruntă
Iar când opera-ţi măreaţă va fi luci şi prin sudalmă,
Te-or vorbi apoi de bine să mai crească ei c-o palmă
Însă e firesc cusurul unui veac denaturat
Să nu vadă ironia dintr-un bust glorificat.








La naiba
Tania Mariana Ianto








Am lasat deschise
portile mintii
la naiba, si-am uitat....
si-au aparut spionii
la furat...
ideile apuse
le-au modificat
si vai, vai, mare pacat,
si neuronii ce-i mai am
s-au revoltat
ca griul nu-i de-mprumutat
nici pregatit de-a fi furat...
si-mi striga toti acum in cor
portile sa le inchid de zor...
la naiba, ce poveste !!!
dar ei nu stiu ca cheia mintii este
la proprietar
nici n-au gandit macar...
efortul lor e in zadar
degeaba furi din sera o floare
de nu esti gradinar, se stinge, moare
si valul nu-l poti lua din mare
sa-l faci mai dulce, ca se pare
ca vei ramane doar cu sare
la naiba...
am lasat portile mintii deschise
acum, intentionat
si derutati, neavenitii au clacat
si ca paunii penele si le-au umflat
ca le-am dat liber la furat....
si oricate vor furate a insira
tot hoti mereu se vor chema....
mai mult nu le duce mintea.....
la naiba cu ei
farisei...








Știu, nu sunt perfect !
Fritz Constantin







Știu, nu sunt perfect, nici măcar nu încerc,
Ar fii prea banal, m-aș învârti ca într-un cerc.
Aș stărui examinând detalii neînsemnate,
Pierzând clipele frumoase ce la geam ar bate.


Știu, nu sunt perfect, e ăsta oare un defect ?
Atunci sunt un zurliu, fără să am prospect.
Ia-mă așa cum sunt sau lasă-mă să plec,
Nu vreau zile perfecte, nu știu să le petrec.


Știu, nu sunt perfect, dar lumea, e perfectă ?
Cu cratere prea negre, cu bârfa-i prea infectă.
Nicicând n-am să pretind că-s un perfecționist,
Și noaptea să bocesc, că-s singur, că sunt trist.


Știu, nu sunt perfect, dar ce-i perfecțiunea?
A atins-o cineva, ați văzut voi toți minunea?
Eu nu cred c-am s-o întâlnesc, mi-e departe,
Sincer, nici nu prea tânjesc, mă simt aparte.


Știu, nu sunt perfect, dar sunt unic,special,
Nu sunt nici prea modest, da nici ”feick”, ireal.
Sunt frumos, căci mi-e inima frumoasă și pură,

Nu tânjesc după nimic, pe nimic nu port ură.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu