vineri, 12 decembrie 2014

Grupaj de poezii (4)




Înger Căzut
Fritz Constantin





Am fost un înger cu aripa ruptă,
Tu m-ai găsit in noaptea sfântă.
Si m-ai adapostit la pieptul tău,
Si m-ai hrănit cu Dumnezeu.

Mi-ai luminat in suflet ruga arzatoare,
Si mi-ai adus in viata frumusete mare.
M-ai învațat ce înseamna să iubesc,
M-ai învățat din nou cum să trăiesc.

Esti înger pentru mine pe pământ,
Si m-ai ales din toate câte sânt.
Si pentru tot ce faci îti multumesc,
Trăiam sperând că am sa te găsesc.




Insomnie
Tania Mariana Ianto





Parca as fi nebuna zana
ce-a dezertat din gradina
Edenului, fara vina
cautand tacuta-n noapte
o carare-n drumul soaptei
florilor ce somnoroase
ganguresc in a lor limba
o idee ce se plimba
scuturand petalele
de toate durerile
de toate placerile
si in somnul lor cel dulce
aprind stelele nauce
ce-mprastie luciri
pe un praf de amintiri...
parca-as fi zana nebuna
ce sub razele de luna
prinse toate in cununa
rataceste pe pamant
tacerea-n vraja tesand
si alene complotand
rataciri nevinovate
cu ale cerului surate
si cand roua se aseaza
zana eu, nebuna treaza
obosita de alergare
ma topesc ca o chemare
in zorii ce spala cerul
si imprastie misterul
noptii, ucisa de soare
si adorm cu nepasare
pana-n noaptea viitoare !!




Degeaba vreau, iubito...
Gabriel Constantin





Degeaba vreau, iubito, să scap de-a mea ursită,
Nu înfloreşte floarea în piatra urgisită...
Degeaba ochii-mi palizi se scurg dup-a ta urmă,
Când port tristeţi cumplite eu în a vieţii urnă.
Şi pentru ce atâtea fărâme de-amăgire,
Să-ţi nărui fericirea cu-a mea nefericire?
Să fiu chiar eu acela ce pune pe-al tău creştet
Cununa înspinată din sufletul meu veşted?
Mişel aş fi în lume ca să umbresc un zâmbet
Cu mrejele nevoiei şi-ndureratul plânset,
Căci poezia este o rază de lumină
Ce nu-ncălzeşte casa nici foamea n-o alină;
Te vezi a fi o zee prin versuri în cadenţă,
Încearcă şi adu-le în neagra existenţă...
Neobosita gură cu rime nu o saturi
Când grijile te-apasă urlând din patru laturi
Şi mor de-atâta jale în asprul meu prăpăd
Când ştiu că niciodată de-acum n-am să te văd
Şi-aş vrea, iubită dulce, un vânt să treacă roată
Şi ochii să mi-i scoată din fruntea blestemată,
Căci m-am rugat la Domnul putere să îmi deie
Ca să mă smulg din raiul şi visul tău, femeie...
Dar azi când sunt prea singur demult nu mai ascult
Acest şirag de gânduri, căci te iubesc prea mult.




Căutări arzânde
Aura Popa





Atâtea frunze te-au strigat pe nume
Şi-atâtea păsări zbor au irosit
În căutări arzânde. Peste brume
Am alergat desculţă. Am fugit

Înspre lumină şi-nspre întuneric.
Înspre apus şi înspre răsărit.
Prin vălul ceţii diafan, eteric
Sau prin cuprinsul gândului trudit

Mi-am desenat cărări de întâmplare.
Şi-n cuib de disperare-am aţipit!
Munţi am mutat. Şi-am răsturnat şi-o mare
Da’-n nicio zare nu te-am mai găsit!

În tălpi am iarăşi spini de resemnare
Îmi e atât de frig şi-am obosit
M-ai blestemat cu-această căutare
Ce niciodată nu va lua sfârşit…




Lasă-mă
Ioan Sabin Pop





am sa adorm gândind la tine si la capătul dinspre zi al nopții
voi visa că ești lângă mine și aștepți să-mi vestești răsăritul
în locul vechiului meu ceas de perete primit moștenire
în care cucul prea obosit de atâta cântat a murit fără veste
am să adorm greu neștiind dacă va fi sau nu lună plină
speriat că vârcolacii mi-ar putea mânca visul cu tine
în locul lunii care sfidând eclipsa va ramâne pe cer
poruncindu-i stelei mele alcor să mă părăsească
dar teama cea mai mare o am că ai putea aievea să fii
la capătul dinspre zi al nopții să mă împaci pe mine cu mine

și totuși cred că am să risc și voi rămâne treaz toată noaptea
ca să pot adormi obosit în poala ta târziu înspre zori
cu capul încins de prea multele vise risipite în versuri

lasă-mă să-mi închipui o asemenea noapte lasă-mă




NU MÃ IUBI
Nuța Istrate Gangan





Tu ştii că ochii mei
citesc poemele nescrise
Iar buzele
îţi sorb cuvintele nerostite

Tăcerea mea te-ntunecă
Paşii mei îţi colindă câmpiile
Iar palmele mele îţi reclădesc castelele
dărâmate de alte iubiri

Nu mă iubi
dar păstrează-mi amintirea
închisă într-o clepsidră albastră
care a uitat să fie întoarsă

Nu te juca de-a soarta
răsfirând firele de nisip
Nu măsura un timp
care nu a existat niciodată

Nu mă iubi
După o vreme iubirile se ieftinesc
și se vând la preț redus
pe o piața suprasaturată

Nu-mi iubi
prezența trecătoare
Iubeşte-mi doar absența

adânc închisă în tine
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu