marți, 16 decembrie 2014

Grupaj de poezii (7)





Redeșteptarea din icoană

Ovidiu Vasile





Am curs prin timp ca sângele din rană
Purtând stigmatul șarpelui cu mărul
Și ne-am trezit la viață din icoană
Zidindu-ne în clipe adevărul

Prin veacuri ne purtăm doar biruința
Asupra viului cu moarte prematură
Și-n urmă lasă dâre neputința
Captivă între dragoste și ură

Dospind în culturi fleacul și tiparul
Ca golul frământat în miez de pâine
Mărim la maxim minim necesarul
Într-un perpetuum astăzi fără mâine

Și astfel așteptam o viață întregă
Răspunsuri la-ntrebări ce ne frământă,
Suntem noi robii ce-am iubit o sfântă
Ori sfinți la care nimeni nu se roagă




Iubindu-l pe Icar

Luiza-Adriana Grama





Pe Icar l-am iubit în tăcere,
Iubeam dorul de ducă din el
Şi nobleţea din trista-i durere,
Peste oameni părea cel mai cel.

I-am dat bolta cerească din mine
Zborul lui să îi pară sublim,
Ochii mei îl zideau în neştire,
Nu iubeam doar un biet anonim.

Pe Icar l-am iubit ca o oarbă
Pătimaş şi crezând că e zeu
Era zborul, eu firul de iarbă
Şi iubirea un pur elizeu.

Câtă dragoste oarbă-i pe lume
O răsfrânge doar cerul pustiu,
O îneacă doar mări fără nume
Şi o iartă doar cei care ştiu.

Pe Icar l-am iubit prima dată
Pentru zborul pe care l-a frânt
Şi în dragostea lui răsturnată
Vedeam cerul cu stele răsfrânt.

Am pictat împreună zenitul
Prin culori rătăceam uneori,
Cu-n sărut închideam răsăritul
Şi cu-n zâmbet vesteam primii zori.

Pe Icar l-am iubit într-o doară
Avea stele pe aripi şi-am zis
Că-i frumos ca în zbor să îţi piară
Necuprinsul şi dorul de vis.

Pe Icar am să-l las printre vise
Sau prin cărţi rătăcind după zbor,
Cu aripile-n flăcări cuprinse
Şi cu inima arsă de dor.




Golgota eului

Raul Constantinescu





Azi am mai murit un pâlp de viață, o zi, un ceas ...
fără să vreau din moarte prin nemoarte m-am născut
fără chip, lumină, limbă, glas ...
cioburi fărâme sărut de vânt pe nisip,
scrum și fum,
praf de stele pulberi umbre,
roi de puf de păpdie asaltând neviața lumii
un uitat alfabet pierdut reînviind
în locul gol de amintiri din suflet
la gura fluviului edenic adeneul
din inima deltei strămoșilor,
pasăre phoenix din cenuși rituale mă înalț
zbor continuu pe cerul interior
și-n neasfințită primă lumină citesc
runele tăcerii de aur a neștiut zeului
golgota nesfârșită a eului
din tată în fiu ...




Conversaţiile cu Mihaela

Adi Filimon





1.
unele zile sunt scrise cu cerneală simpatică
aflu de ele doar după ce trec
şi mă gândesc la ce am pierdut şi că viaţa mea
e atât de scurtă din cauza acestor erori metafizice
o sun pe Mihaela şi-i spun ce mă doare
dar ea e într-un permanent conflict cu iubirea
şi nu are timp să mă asculte de fapt mă ascultă
dar nu aude nimic pentru că
frecvenţele noastre verbale nu sunt pe aceeaşi undă
la sfârşit îmi trage un
mda
ca o concluzie
la tot ce nu auzise şi mă înfurie că vorbesc singură
dar tot e bine că la capătul celălalt e cineva
căruia îi pasă de mine
alţii nici nu răspund la telefon sau
nici nu mai îndrăznesc să-i sun pentru că
nu ne agreem de nici o culoare şi ar trebui
să mă concentrez la ceea ce spun
să fiu politicoasă şi foarte literată
iar cu Mihaela nu se-ntâmplă aşa
ea nu e pretenţioasă şi nu mă bârfeşte
că am luat-o razna pot fi chiar agramată
pot bate câmpii cred că bat câmpii cam des
de aceea mă înţelege şi-mi trăzneşte un
mda
fără sens pe care-l percep ca pe un strigăt
de ajutor la plictiseala ei din monotonia mea
uite cum trec zilele
şi parcă sunt din ce în ce mai absente
formula cernelei simpatice e tot mai evoluată
şi mai performantă
iar eu tot mai mică în conştiinţa oamenilor
şi tot mai voluminoasă în conştiinţa mea
mi-e teamă că nu mai încap
constat de la un timp
un fenomen tare ciudat în care conştiinţa mea tinde
să se dividă în două deocamdată
ca o celulă în uter din care vor ieşi până la urmă
doi gemeni perfect identici
aşa mă pot lăbărţa în mine însămi fără să cedez ceva
din ceea ce sunt şi fără să regret nimic
din nimicul ce sunt în conştiinţa colectivă
Mihaela
draga de ea
răspunde uneori monosilabic
şi-mi spune
hai că mai vorbim că acum am treabă ceva
şi chiar mă simt un intrus în viaţa ei cu iubirea pe minus




Toamna-şi murmură surâsul

Sandu Cătinean





Printr-un luminiş cu iarbă
Trece toamna murmurând
Frunze verzi încep să soarbă
Ruginiul, rând, pe rând...
Galben pal, şi galben rece
Trece-ncet peste păduri
Verdele e pus să plece
Dinaintea ăstor furi
Zilele se-afundă-n noapte
Prin livezi e-o nebunie
De mai fi-v-or mere coapte
Cine poate să mai ştie ?
Pe coclauri zburdă timpul
Peste câmp, vântoase seci
În curând ne-or arde chipul
Nopţi din ce în ce mai reci
Bulversate de-ntuneric
Păsări ciripesc a brumă
Frunze coapte mor generic
Fără plânsete de mumă
Ceţuri sure urcă munţii
Boarea cuşma-şi scutură
De prin peşteri, numai sfinţii
Barba-n vânt şi-o scutură
Cerul fumegă-a ninsoare
Vântul urcă în tării
Slabe scânteieri din soare
Curg pe creste alburii
Toamna-şi murmură surâsul
Peste tot şi peste toate
Vara dusă,-i de tot râsul
Cum îi dă la soare, coate ...




Amintirile pot fi multe...

Bogdan Elena Simionescu





Ce zi plăpândă de primăvară,
câte renasc!!
Ce chipuri plăpânde de oameni nesculptaţi în suflet,
câte greşeli le omor prieteniile!!
Mă duc ca să privesc din timp,
momentul când reînfloreşte trandafirul dragostei.
Supriză!!! Am ” picat ” exact în momentul când se ofilea,
cam greu dar se ofilea, ghiocelul blândeţii.
Degaba am avut apa înţelepciunii,
nu l-am putut salva!
Tac cuprinsă de regret şi aud glasuri subţiate de lipsa gândirii,
sunt enervante!!
Îmi irită urechile sufletului!!
Stejarul de lângă noi, pe cât este de falnic,
pe atât de copil se poartă,
nu pricepe nimic…mai bine!
Salcia, da… doamnă trecută de tinereţe,
Nu doar că şi-a aplecat trupul
din cauza răutăţilor pe care le zăreşte
şi pe care le simte,
Dar şi încrederea ei în oameni
şi în prieteniile lor s-a aplecat.
Se roagă ea,
m-a pus şi pe mine,
să ne rugăm împreună Lui Dumnezeu
Să dea o ploaie spirituală,
să spele de mizeria prostiei, răutăţii, falsităţii,
toate sufletele murdare.
Omule, eu, nu înţeleg,
de ce faci din viaţa sufletului un carnaval
reflectorizat de fosforescenţa
viciilor” spirituale: minciună, invidie, ură, egoism, cinism…????
Omule, ce beneficii ai tu dacă faci asta??
Îţi spun, ce cred eu… sunt beneficii himere!!
O să îţi fie poate chiar extrem de dificil
să te scoţi din mocirla dezamăgirii!!
Şi încă ceva!
S-ar putea să ai nevoie
chiar de oamenii pe care i-ai „lovit”!!
Da! Nici din viaţa trupului nu îţi fă rol de „caricatură ”!
Chiar dacă,
la un moment dat
trupul îţi va fi îngropat în pământ,
Nu uita!! Amintirile se îngroapă mult mai greu!!!
Ce dacă pierzi banii din vina ta,
să nu pierzi din propia vină prietenii!!
Nu fă din viaţa sufletului o dramă,
mai bine o comedie,
dar în niciun caz un circ!!
Şi tu eşti unul (una ),
la fel şi viaţa sufletului tău,
Nu uita!!! Amintirile pot fi multe!!


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu