miercuri, 24 decembrie 2014

Grupaj de poezii (16)



HAI, MAMĂ…
Graur Valentina






Mai cântă-mi, mamă, cântecul de leagăn,
Lungește număratu-n voci de cuci,
Mai toarce-n seară visuri fără seamăn
Și-ndepărtează drumul pân-la cruci.

Mai pune-mi, mamă, mâna ta pe suflet
Și apără-mă-n vară de îngheț,
Pătrunde-n mădularele de cuget
Și reîntoarce-mi mersul cel semeț.

Topește,mamă, norii de pe ceruri,
Ce-n rânduri negre vin de-asupra mea,
Acoperă cu flori de-amar adâncuri
Și udă-le cu apă de cișmea.

Hai, mamă dragă, noaptea în grădină,
Să strângem apă vie de pe flori,
S-o descântăm în viață și lumină,
Și s-o turnăm la viță de feciori…

Dar mama tace, în locui-i veșnicia
Îmi spune că s-a înrudit acum cu ea,
Doar cucii cântă-n ram statornicia,
Ce e prescrisă pentru mama mea.




Amintirea ta
Sandu Alrox






Este întuneric în jurul meu,
tăcerea întreruptă de ploaie,
închid ochii ...

Imediat simt parfumul tău,
căldura mâinei tale pe umărul meu,
m-am întors și miracolul ...

Esti aici, în fața mea ...
te îmbrățișez în timp ce tu-mi usci lacrimile.

Dintr-o data un junghi în inima mea ...

Deschid ochii ...
și eu sunt singur în camera mea ...
a fost doar amintirea ta, aceea
care a venit să încălzească inima mea.




nu e o insultă
Șișu Ploeșteanu Doria






nu am suportat culoarea verde
nici hainele fine
pentru a trăi în oraș
mai bine te-acoperi cu frunze
iar mirarea să o lași
în ochii străinului care te privește de sus
ori pe corpul dezvelit al amantei...
cu cine vorbești?
ce te privește? nu am bani de dat
tanti rea ce ești, bleah
am visat mormântul lui Tusitula
îi recitam poeziile mele
spre ziuă mormântul a tușit
mi-am luat cărțile în brațe
și am fugit
sufocând aerul în trecere
mi-am dat seama că eram cerșetoarea nopților
nu am găsit nicio țigară pe jos
și nici pâine nu am găsit
nu am găsit sticlele sparte să-mi pot distruge abundența vieții
până la sânge
nu am găsit registrul metaforelor
ca să mă pot ascunde
am găsit o înjurătură scrisă pe un zid
un câine mă privea trist
l-am luat la masă cu mine
și am stat așa până când isteria foamei s-a transformat în râs
am râs blondin cu buzele pudrate în roz
s-a lăsat un punct cardinal peste frunte
și am adormit




Dacă…
Angelina Nadejde






Doamne,
dacă aş mai trăi o viaţă,
n-aş pierde nici o zi în care
să nu mă bucur de copilărie.
N-aş adormi
fără îmbrăţişarea îngerului
cu chip de mamă şi poveştea
ei de seară.
Aş creşte şi aş înflori
doar pentru cine merită
să înfloresc.
Aş implora inima
să nu bată cu putere
la orice fâlfâit de aripă crezând
că este iubire.
O vor răni gesturi,
vorbe sau chiar tăceri;
şi atunci rănită,
nu va mai avea putere
să iubească.

Ochilor le-aş porunci
să-şi zidească lacrimile
de suferinţă;
iar eu îi voi spăla
cu bucuria de pe chipurile
oamenilor buni.

Mâinilor,
să dăruie mângâiere
şi să ridice pe cel căzut.
Sufletului i-aş cere
smerenie
căci de aici vin toate;
dragostea,
bunătatea şi
începutul înţelepciunii.




IUBITI IN BLESTEM
MIRCEA TRIFU






Tu sparge-mi disperarea cu o rugă,
Si mii de aşchii ceru-l va răni,
Şi poate-o picătură roşie de sânge,
Armura ta de nepăsare-o va topi.
Iar eu din nori voi învăţa a plânge.

Măcar odat' te rog să ceri iertare,
Tu nici nu ştii că te-am iertat deja,
Din altă viaţă eu te cunosc fecioară,
Cunosc şi paşii pe poteca ce vei lua,
Şi umbra pe-unde treci mă înfioară.

Eu sunt aici, etern în căutări rănite,
Eu veşnic sunt, chiar de apun în mare,
Şi agonia-mpărăţiei mele se răzbună,
Văd umbra răsăririi tale ce mă doare,
Blestem blestemul meu, iubită lună.




SPERANTA SI UITARE
Lili C. Bernini






De unde vii străine, din care depărtare
Cine eşti tu, de baţi la poartă mea
Şi vrei să-ţi odihneşti
Trupul flamand ce într-o altă viaţă
Te-a aruncat departe
Şi te-a uitat cu atâta nepăsare.
Răspunde-mi, spune-mi dacă vrei
Ce gânduri te aduce în lumea mea
A viselor, dorinţelor uitate,
Pierdute int-un timp de mult
Şi-n închise cu multe lacăte blindate.
E lumea-n care eu trăiesc
De nimeni neştiută
Cum ai intrat, căci cheia
Am aruncat-o eu,
Demult în marea cea adîncă.
De ai venit cu gânduri bune
Şi vrei aicea să rămâi
Închide poartă după tine
Şi da-mi sărutul cel dintâi
Şi spune-mi că e soare iarăşi
Că noaptea dacă va venii
Nu va mai fi rece şi tristă
Şi luna din fereastră,
Doar pentru noi ea va zâmbi.
Şi vreau să-ţi simt în noapte mângâierea
Când pînă acum a dominat tăcerea
Să fiu ce na fost nimeni pentru ţine
Să simţi că inima mea îţi aparţine.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu