sâmbătă, 20 decembrie 2014

Grupaj de poezii (12)




Retrogradus ... CAPAC!
Constantin Moldovan





Prefer ca unii să mă creadă-anost!
O spun - și îmi asum această vină -
Cu inima de simțăminte plină
Și n-o să mă mai supăr, fără rost.

Voi sta, mereu, ca un soldat, la post,
Cuvântul îmi va fi unealtă fină
Pentru-a aprinde, -n suflete, lumină;
Dar asta nu-nțelege orice prost.

Așa va fi, vă jur, întotdeauna,
Nu-i voi băga în seamă, că-i totuna,
Pe cei care din umbră uneltesc.

O să-i ignor, în suflet port armură,
Nu-i pot urî, nu știu ce-i aia ură,
Mi-e milă doar...Și îi compătimesc.

...................................................

Mi-e milă doar și îi compătimesc,
Nu-i pot urî, nu știu ce-i aia ură,
O să-i ignor - în suflet port armură -
Pe cei care din umbră uneltesc.

Nu-i voi băga în seamă, că-i totuna,
Așa va fi, vă jur, întotdeauna,
Dar asta nu-nțelege orice prost...
Pentru-a aprinde, -n suflete, lumină

Cuvântul îmi va fi unealtă fină,
Voi sta, mereu, ca un soldat, la post
Și n-o să mă mai supăr fără rost.

Cu inima de simțăminte plină,
O spun - și îmi asum această vină:
Prefer ca unii să mă creadă-anost!








Lasă-mă să plec
Rodica Buzdugan





era caldă dimineața aceea
cu miros de mare legănată,
așa ca mersul tău bine înfipt
în pământul trezit și el
odată cu venirea ta...
din adormirea iernii
în palmele ghioceilor,
înfloriți doar pentru a vedea
sărutul nostru
rămas și azi amprentă
în gura mea,
de aceea vorbesc tot timpul
în cuvinte scrise
cu viața ta și renunțarea mea,
desi primăverile noastre sunt înflorite
în cuvintele tale
cele mai adânci desenate
pe pielea mea,
așa să se știe că tu ești stăpânul
adâncurilor,
venit doar pentru a purta
în fiecare an
trandafiri roșii,
și sărutul nostru
din care curge izvorul iubirii,
peste trupurile răstignite
la malul mării
de unde eu a trebuit să plec
pentru totdeauna
fără inimă,
doar cu bagajul unui proscris
care a decis singur
să trăiască,
așa că tu
azi,
trebuie să îmi dai imima
închisă în pumnul încă sângerând
de cât de strâns o ții,
să o lași
să mai bată măcar de data asta,
fără să-mi amintești de sărut
si nici de malul mării unde ne-ai sculptat
pe-amândoi
pentru totdeauna....




Peste (deasupra)
Sandu Alrox





Zborul pescărușilor ce zboară peste valuri, în furtună
peste sclipirea soarelui reflectată pe apă
o linie întunecată la orizont peste limita
care pare a termina aspectul.

Dar în mintea mea mai mult, nu se oprește,
merg dincolo de gândire, merg dincolo de imagine
aceleași valuri care le percep
dau drumul la nisipul auriu și umed care
să acționeze ca o pernă de strălucire în aur.

Ei merg dincolo de arome de o iarnă ce lasă
pescărușii la soarta lor
în final, lumea lor neatinsă.

Şi merg dincolo de gândurile care sunt
amintiri de un sezon de viață.








Cuvânt nenăscut
Dori Lederer





Nu s-a inventat cuvântul
Mai adânc decât adâncul
Și nici vocea care tună
Ca furtuna în furtună.

Nu s-a mers mai sus de susul
Cerului din cer promis,
Nici un dus nu e ca dusul
În abisul din abis.

Nimeni nu a tălmăcit
Plânsul scrisului din scris,
Cunoștința n-a ghicit
Visul viselor din vis.

Iată de ce curg în lume
Literele în potop,
Sufletul caută-anume
Un cuvânt ce-ar spune Tot.

De la minus pân’ la plus
Infinit de veșnicie,
E-un ceva încă nespus
Căutat de poezie.








SFÂRȘITUL
Cristian Ţîrlea





Te-obișnuiși cu-al lacrimilor meu șuvoi,
nici cald îți este și nici atâta frig
și nici nu-ți pasă când eu, plângând, te strig
și ai uitat sărutul de pe vânt și ploi.

Nici vocea mea, alt'dată caldă,
nu mai poftești s-o-auzi acum,
nici visuri, planuri sau speranțe.
Sunt singur pe-al meu drum.

Cin' te-a adus, în calea mea, minune?
Eu nu-s, decât, un simplu muritor
și nu găsesc o cale să pot face din mine
un Zeu cuceritor.








Avem planeta noastră
Lusiana Drăguşin





Sunt bogată şi respir
între lumi procedurale
când îmi pui pe frunte mir
viaţa mea curge agale.

Dau sentinţe şi nebunii
umblă liberi peste tot
până la sfârşitul lumii
au glasuri de alogot.

Nu mai cerem explicaţii
la-ntrebări fără răspuns
hai iubite-n constelaţii
toate astea sunt de-ajuns.

Noi avem planeta noastră
şi iubirea jubilează
liniştea ne ocrotească

altceva nu mai contează!

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu