luni, 29 decembrie 2014

Grupaj de poezii (20)



Eram cândva...
Aurel Chiorean






Eram cândva un vis, sub ploi de iarbă crudă
ce adunau răspunsuri, în taina noastră, multe,
pe pajiștea iubirii, visarea mea cea nudă,
când amintirea lumii, se-așează s-o asculte.

Să asculte oda noastră, călătorind porunci,
când sufletu-mi zărește, iubire-ți, drept catarg,
în plânset m-am născut și tot mai plâng de-atunci,
zăvoarele ce închid, când amintiri se sparg.

Mă doare visul meu, mă doare și îl simt,
din dorul meu cu tine, în timp de iarbă verde,
mă doare și-al meu suflet, pe care încă îl mint,
cu lumea care încă il încearcă, dar nu-l crede.

Aștept cu nerăbdare, să treacă a ta zăpadă,
să vină primăvară, în visul meu cu noi
și să rămână clipa, ce pot s-o fac plămadă,
că rost pentru un cuvânt, sub fulgi albi:AMÂNDOI !




Stea cazatoare
Luminita Potirniche






ma simt ca o cometa
care tot o stea cazatoare este.
la ce bun o trena lunga
de obsesii ignorate cumva.
vin una dupa alta
incercari de tot felul.
eu le arunc indarat
unde coada asta incandescenta
ma ajuta sa ma propulsez
cu ajutorul arderii clipelor.
la nesfarsit as putea inainta
impinsa de spaimele care ard
undeva unde nu le mai vad.
dar simt ca tot progresul acesta
nu-i decat darul pe care
pierzania mi-l face.
duc dupa mine o cohorta de flacari
si nu-mi pare rau de cele care se fac jar
ci de cele care se fac cenusa.
dar cu bagare de seama sa fiu,
uneori vantul intoarce vapaia
si-as deveni o stea fara urmare,
cazuta
si nu cazatoare.
norocul meu ar fi sa cad in mare,
doar un fum fara scrum,
doar un val.




Dorinta
Holly Winner






Lasa-mi libertatea!
Lasa-ma sa cant,
Lasa-ma sa rad,
Sa vorbesc, sa scriu,
Lasa-ma sa stiu!

Lasa-ma sa plec,
Lasa-ma sa vin,
Lasa-ma sa trec,
Sa merg, sa petrec,
Lasa-mi gandul lin,
Nu-mi lasa suspin!

Daca nu vei vrea,
Nu vei fi a mea
Pasare sau stea,
Ci doar altceva.
O cadere grea!

Lasa-mi libertatea,
Nu ma ingradi!
Si, daca nu vrei,
Nu ma mai iubi!
Dar lasa-mi libertatea!




Din lacrima copilăriei
Aurora Luchian






Din inimioara-mi mititică,
Cu glăscior de turturică,
Voi recita o poezie,
Şi o dedic cu bucurie,
Copiilor din jurul meu,
Frumoşi precum un curcubeu!

În lumea noastră e splendoare,
Mirific, taină şi culoare.
Şi flori, şi câmp, raze de soare,
Păduri şi râuri călătoare,
Ce susură încetişor,
Un fel de doină, ca de dor!

În lumea noastră inocentă,
Vorba urâtă-i "corigentă".
Prieteniile sunt sfinte,
Loialitatea e fierbinte,
Iar sfatul mamei, mângâierea,
Nobil şi cald, dulce ca mierea!

Şi trec anii, şi tot vor trece,
Ieri nouă ani, astăzi am zece,
Şi mâine...Uf, uite se scurge
Copilăria, şi aş plânge,
Dar mă abţin. Şi furişat,
O lacrimă tot am scăpat!




Dulce sfântă Înălțare
Constantin Anton






E lacrima închisă între petale
Și sufletul a înflorit în adevăr ;
Îngeri de lumină ard a întrebare
Doamne, ce să iert ... dacă eu sper ?!
Sângele plutește prin mister
Priviri ard în lacrimi abisale ;
Cu liniștea reînzidită în cer
Dulce-i sfânta-mi Înălțare !
Cu inima plină de dor, în revărsare
Un ritual stingher e orișice plecare :
Cad păsările în zboruri inegale
Și gându-ntrînsul tot mai pasager ...
O lacrimă e-nchisă în petale ...
Mă iartă Doamne, eu încă mai sper !




Mersul apei din tăcere
Luminita Amarie






Va fi târziu și încă ne vom plânge
Vom arunca spre ceruri cu uitări
Vom asculta cum sângele se frânge
Sătui vom fi de vorbe și trădări

Ne vom iubi, ne vom iubi cu teamă
Cu patos și durere vom tăcea
Vom auzi pământul cum ne cheamă
Dorindu-ne să fim altcineva

Vom aștepta în taină revederea
Cu alte trupuri vom dormi în nopți
Precum o absolvire mângâierea
Vom fi mantaua nopții peste morți

Ne vom gândi la ce-a putut să fie
La tot ce-a fost, la timpul blestemat
Ne vom ruga lumina să ne ție
Să ne privim mai mult cu-adevărat

La ochii tăi, la crucea palmei tale
Sărutul tău de piatră-nrourat
Ne vom visa venindu-ne în cale
C-ai să rămâi, că nu-ți voi fi plecat

Va fi târziu, târzie așteptarea
Din noi va face zei-acestui dor
Și când ne va cuprinde-mbrățișarea
Vom fi o iarbă crudă -

Zeii mor?






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu