miercuri, 17 decembrie 2014

Grupaj de poezii (9)




Definiția iubirii
Alexandra Mihalache





Iubirea e răspuns la veșnicie-
O întrebare pentru muritor,
Iubirea e acea statornicie
În trupul unui timp amăgitor.

Iubirea e speranță nesfârșită,
Credință răsărită din cuvânt,
Iubirea e o formă reușită,
Un înger ce domnește pe pământ.

Iubirea e sublimă poezie,
Un cer de raze nedesfășurat ,
Iubirea mea nu este fantezie
În sensul ei profund, eu mi te-am dat.

Iubirea e scânteia dintre inimi,
Iubirea e scânteia din priviri,
Iubirea se desfată între patimi
Și uneori chiar în dezamăgiri.

Iubirea- cartea inimii cea sfântă,
Iubirea,- dor târziu nemărginit,
O pasăre ce-n noapte se avântă
Să cucerească timp nedefinit.




Târziu de târziu
Vasile Ionac





E toamnă prin venele de sevă ale pădurii;
frunzele ning pe cărări,
vântul, fugit de anotimpul căldurii
numără vremea de ieri.
cerul se rotește de ciori,
ploaia, udă pe degete, picură;
un izvor tace din singurătate uneori,
iar fântâna, din ciutură.
cu pletele depărtând depărtările,
salcia se oglindește în sticlă de râu.
pe unde or fi acum cântările
feteloc care secerau holda de grâu?...
duminica e tăcucă sub toamnă.
e multă socoteală nesocotită;
tu ce ai de gând cu mine, doamnă?
pe când vrei să m-atragi spre ispită?
sau ai de gând să mă lași să trec ca un cuc?
aș face-o, dar încotro s-o apuc?...




Logodna marii
Cristina Ciurlan





Pe tarm de mare ,in amurg
O stea - mi coboara - n dulce plans
Si curcubeul dramaturg
Imi vinde zambetul constrans

De val , un tarm ,indragostiti
Ce- n fiecare zi suspina
In rasarituri logoditi...
Iar din apusuri ,o lumina

Le e de -ajuns ,cu -nversunare
Ei tipa, blestemand un nor
Si valul din iubita mare
E sol de mare calator

Ce o scrisoare, pe nisipuri,
Au scris- o ,ani la rand ,tacuti
Tu ,mare , spala- te de riduri
Si aduna- ti fii nestiuti!




Tu
Sandu Alrox





Tu ...
tu ești frumoasă,
unica,
fantastică.

Tu ești darul meu ...
un dar căzut din cer
nu știu dacă te merit ...
dar, știu bine cât te iubesc.

De câte ori am scris numele tău, într-o mie de foi ...
le umplu chiar acum,
cum inima mea este plină de tine, așa sunt lacrimi
în ochii mei

Cine știe dacă ai veni vreodată la mine ...

Cine știe dacă ne putem privi în ochii
și să ne mărturisim dragostea.

Doamne cât de mult te doresc ... într-adevăr
numai Dumnezeu poate ști.

Vreau să te văd ...
vreau să-ţi simt inima ta,
vreau să-ţi simt privirea ta
vreau atingerea ta
vreau mângâierea ta
și dacă pot ... intra în inima ta,
să devenim vecini.

Te iubesc ... te iubesc ... pe tine te iubesc ...
și nu voi înceta niciodată s-o spun ...
Te iubesc.




necunoscuta din aprilie își dă demisia
Gina Zaharia





am aflat că vânzătorul de zori e vecin cu mine
văzusem un pridvor mai autentic
ca un tobogan de lumină
dar ușa mea era închisă de două ori și nu scuturam niciodată
nisipul în fața casei sale
deși avea marea legată de mânecă

și eu și el

ne spuneam rugăciunea la aceeași oră
se aprindea un murmur de aici știu parcă Dumnezeu număra gândurile
cu un chibrit
o pasăre ne învăța să-i trăim zborul
într-o comedie

și ea și noi

purtăm cizme până la genunchi
să trecem cu bine puhoaiele în care am aruncat petale de niciunde
demne și credincioase până la x-ul zdrobit de pietre
necunoscuta din aprilie își dă demisia
un roi de licurici mă acoperă
într-un creion de vineri




Să nu-ţi speli ochii tăi de toamnă ...
George Safir





să nu-ţi speli ochii tăi de toamnă
cu apă de la robinet,
că am citit pe-un site, aseară,
când navigam pe internet,
că apa care e pe ţeavă
nu vine din ecosistem
şi pentru ochii tăi, iubito,
doar pentru ei, atât, mă tem.

să nu-ţi speli ochii tăi albaştri
din care verdele s-a dus,
că toată apa planetară
curge acum de jos în sus
şi ploaie nu ne mai dă sfântul,
decât potopuri şi blestem
şi pentru ochii tăi, iubito,
doar pentru ei, atât, mă tem.

să nu-ţi speli ochii tăi de toamnă
cu apă de la robinet,
c-atât mai am curat pe lume
şi am vorbit cu un poet
să-mi vândă un cauş de rime,
să te clăteşti într-un poem,
căci pentru ochii tăi, iubito,
doar pentru ei, atât, mă tem.


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu