sâmbătă, 13 decembrie 2014

Grupaj de poezii (5)





Trezire
Rodica Grindea





Ne-am jucat destul
poate chiar prea mult
jocul de-a cuvintele
jocul de-a iubirea
jocul de-a dorința
jocul de-a adevărul
până când cuvintele
s-au făcut brățări
de sticlă răsucită
care s-au vrut cătușe
până când iubirea
s-a făcut o temniță
fără ușă fără lucarnă
până când dorința
s-a făcut ruletă rusească
până când adevărul
și-a zdrențuit pojghița
înșelării de sine
și s-a făcut tot ceea e a fost
dintru început
dezvăluindu-și impudic
adevăratul chip
mutilat și hâd
al farsei tâmpe al minciunii-drog.




Nu voi sufoca dragostea noastră
Sandu Alrox





Eu nu te voi sufoca dragostea mea.
Nu-ți voi cere nimic
și voi accepta doar ceea ce poți să-mi dai.

Ca un câine lup însetat
beau apa adunată în palmele tale
și în cazul în care mâinile tale sunt goale
tu nu trebuie să te învinovățești,
cel puțin, voi avea bucuria că te iubesc.

Roțile dințate se rotesc nebune
cu vuiet asurzitor
la rândul său, ceasul se învârte
pentru a marca scurtul timp rămas.

Dar de data aceasta voi ști să distrug
mașina care zdrobește visele mele.




Roţi vers nimic
Anne Marie Bejliu





în ideea că un cerc
va evada vreodată din sferă
las cubul să înghită norii
norii să înghită cuvintele
bâlbâiala o las umbrelă
pe arcul de curcubeu
pentru ploile promise
plec
pe umăr nu iau nimic
iau poate un vers
pentru un poem promis cerului
în ruga de aseară
azi dimineaţă
am ascultat roţile trenului tău
cum sfâşiau şinele
a fost deajuns
gara tot goală a rămas
tu ce mai faci?




Corigentă la dragoste
Iuri Iulian Lorincz





Credam cu tărie
că pumnul ăsta de carne
care-mi zvâcnește în piept
îmi va dezvălui
sentimentele trăite și netrăite
că puternicia lor
ar valora mai mult decât un simplu autograf
semnat de mâinile mele nătânge
în sanctuarul din mine
am ținut închise
toate cuvintele amorfe
lăsând buzelor doar saliva sărutului
ca pe o reacție chimică
prinsă-n pătratul a două inimi siameze
n-am avut curajul să-ți copiez sângele
am tăcut...
de aceea inima mea analfabetă
a rămas corigentă preț de o viață la dragoste




Umbra mea
Petre Violetta





Dimineţile se întreabă una pe alta
pe unde se ascund
eu pe cine să întreb unde sunt?
nu-mi găsesc umbra
dar am avut vreodată?
poate, odată când lumina şi-a aruncat o privire
uitată şi peste mine
şi atunci m-am speriat şi am strivit-o în mâini
curgeau fluvii de întrebări printre degete
unele mi-au intrat sub unghii, altele în ochi.

De atunci ascund dimineţi sup pernă
poate-mi rămâne vreuna peste noapte
să-mi pot gasi umbra în locul unde mi-a adormit visul cu tine.
te-am plămădit din aluatul acela
în care au scuipat zeii Elohim
i-am prins la o şuetă după Facerea lumii.
dar nu te pot atinge.

Umbra mea prea mult ascunsă-n lut.




O ruşine
Mihaita Macoveanu





Străini de limbă şi pământ,
Dezmoşteniţi de cele sfinte,
N-oţi avea linişte-n mormânt
Şi nici cine să vă descânte.

Mi-s zilele amare şi puţine
În ţara mea m-aţi făcut slugă
Rămâneţi în istorie, o ruşine,
Blesteme străvechi să v-ajungă.

M-aţi pus la jug ca pe un cal
Aţi defrişat întregi păduri,
Ca mine-i un popor hamal
Îngropat viu, printre facturi.

Amanetati aur cu tot cu munte,
Nu voi l-aţi câştigat în luptă,
De-ar fii să vă faceţi morminte
Sunteţi corupţi, nu ţara e coruptă.

E bine c-aţi făcut autostrăzi,
Chiar şi aşa mai mult imaginare,
De câte ori vrei să visezi
Ajungi de la munte sau la mare.

Avem nevoie să se facă dreptate,
Să vă fie gura pungă de sărăcie,
O foame cruntă, cu de toate,

Să vedeţi şi voi cum îmi e mie. 














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu