vineri, 28 august 2015

Secvențe cu târziul


Vasile Ionac








Nu aparțin nimănui.
nici măcar mie,
de aceea nici nu aș putea să spui
pe care rază am visat să mă sui
când vremea plecărilor hai-hui
căuta adresa toamnelor din vie.



scândura foșnea în păduri a poartă,
lemnele își aminteau spășit,
(precum sângele meu prin aortă),
despre iarba ce-a fost de cosit
dar care a căzut bătrână pe sub zăpadă,
sau pe sub roata Carului șchiop de-o obadă.



cuvintele... credeam că încă mi-au rămas
chiar nerostite, pe-un petec de cer.
însăși prima silabă
a numelui meu nu avea glas,
iar Luna nu vroia ca să vadă
trecerea mea spre mister.



îmbătrânit de toate vârstele
caut și aștept nimicul din flori;
doamnă a atâtor candori,
mă vor spăla de oboseală dârstele

și suvenirul vechilor fiori.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu