miercuri, 10 decembrie 2014

Grupaj de poezii (1)



Frig de ...
Sandu Alrox







Gândurile copleșesc sufletul suferinței
printre visele din somn
în memoria feței ce iubește lacrimile
reluând mereu obsesile.

Dezarmat de ceața grea,
las decența să uite scripturile.

Provocând înalțarea continuă și
rugăciunile exasperate, s-a ajuns la libertatea
verseurilor inexplicabile.

Noapte bună mică floare,
culorile tale și scrierile mele sentimentale,
mă eliberează de sugestii adormite.

Iar tu ...
suflet evacuat, suflet pierdut,
te refugiezi în scrieri, făcând loc
emoțiile încrezătoare.




eu stiu sa cad ...
Shanti Nilaya







Mai cad pe cate-o floare,
Pe-obrazul tau frumos,
Intre Pamant si Soare
mai cad de sus in jos;

Cad pe argintu-ti rece
gravat in nepereche,
Iti cad timpul ce trece
Intr-o clepsidra veche

si... sa-l intorc cuminte
c-o vorba, mult astept
Spre tine iar, iubite:
Un timp mai intelept...

Eu... stiu sa cad! Cuvinte
din carti transcedentale,
Le uit, sa tin in minte
Doar dulci vorbele tale,

soptite cu-ntelesuri
- in zori de-nscrisuri, scrii-
Cad peste tine-n versuri
Si-n stele, poezii...

Cad fluturi pe petale,
In camp,salba de roua,
Inund buzele tale
cu trupul meu, cand ploua

Dar iti promit, in sine
-cand tot se va fi dus-,
sa cad , sa... cazi cu mine
numai de jos in Sus !




IUBEŞTE-MĂ ÎN FIORI DE TIMP
TEODORA POPESCU







Îmi place să ascult atât de mult
Cum inima-ţi bate aşa de puternic
Şi-n braţele tale să simt că mă topesc
Ascult în linişte respiraţia ta blândă.

Nu pot să adorm îmi place să te privesc
În ceasul tău de somn, respir suflarea ta
Am pus pe gura ta un vânt uşor să te atingă ,
Pentru a te e calma şi a te elibera.

Mi-e o poftă de iubirea ta...
Şi fiecare mângâiere s-o transform
Într-o mică opera de artă divină
Şi apoi te-aş bea cu sete mare.

Iubeşte-mă cu viaţă în fiori de timp ,
Să pot păstra în amintire momente preţioase
Şi-ţi mai ofer un spaţiu în inima mea
Că am băut din apa fiecărui sentiment frumos.

Lumina lunii cade pe corpul meu adormit
Şi pe furiş, ca o stea căzătoare trecătoare
A fugit, lăsând un joc de umbre divine
Adormită respir un miros rafinat şi-un suflet recucerit.




Eu m-am născut aici, între cuvinte
Bunget Marin







Eu m-am născut aici, între cuvinte
Şi am să mor cuvântului slujind.
E hrana mea de suflet şi de minte,
E hrană pentru florile din gând.

Păcatul e că m-am născut în toamnă
Şi nu mai am din timpul ce-a trecut.
În urma lui... nesuferita doamnă
Va cere partea ei de împrumut.

Am s-o alung cu stihuri şi poeme
Şi să-mi amân plecarea mai târziu.
Mai am nevoie de puţină vreme...
Ca florile din gânduri să le scriu.




De vorba cu Karina
Dorina Neculce







îți amintești, karina? zâmbetul începea să se netezească,
eu sprijineam cu bărbia malul cerului și
ascultam clipocitul gândurilor amestecate în pulbere de piatră.
aveai ochii decupați din marmură și pletele de foc, atunci
când te stângeam la piept, carnea mea sfârâia înapoia
privirii tale de cristal.

dar lasă-mă s-ajung măcar la poartă și-apoi
am să pășesc ușor, așa, fără de zgomot,
fără de urme,
pe margine de hotar mă voi legăna
de două ori la dreapta,
de două ori la stânga,
nici n-ai să știi când am plecat
să-ți sprijin cerul îndeaproape...

(oooooo, draga mea,
de ce n-ar fi așa?)

aseară ai început să rupi fâșii din trup
încă păstez pe umeri
mângaierea ta
în semn de mulțumire.

cărarea de legendă îmi calcă umărul,
doar tu, karina, știi livada cu gust de amintire și
poți lua din mine o pauză de cinci minute în care
să ne prefacem două crizanteme înghețate în mâna
copilui orfan pe care-l dor genunchii,
si-n mijlocul de noapte face rugăciuni
la temelia casei părăsite
zâmbește
eu le aprind tăciuni
cu petele de foc.
îmbrățișez de-a valma cele două chipuri și
simt cum carnea ne miroase
a scrum și
a poveste.




Dialog
Romita Malina Constantin







- Poate nu o să crezi dar nu sunt niciodată singură.
Cuvântul mă poate înflori prin zăpezi,
poate iubi pietrele în argintiu,
poate număra țipetele, oasele, iepurii de turtă dulce...
el vede chiar două semilune
și respirarea lui merge mândră ca o cometă cu gât de girafă
cu rost sau nerost, miroase în rostire a revărsare
ca o deltă răsărită din piept,
ca o revelație, un noroc cu ochi prin care vezi mai mult decât se cuvine...

El mă întreabă uneori:
- Unde te duci?
Iar eu mă împiedic ca apoi să mă dau de trei ori peste cap
până sunt rotundă și fierbinte ca soarele, apoi zic:
- Treisprezece e cu noroc!
Mă ascultă vrăjit, încât se preface în inorog alb și mă poartă printre stele...
- Stelele sunt toate cu noroc, nu știai? îmi șoptește dulce...
- Și privighetorile sunt modeste ca vrăbiile, îi răspund...
- Da, da! omizilor le cresc aripi...
Apoi îi arăt ce profil frumos am:
cu umeri fulgere, sâni lăptoși
genunchi nemărturisiți pământului...

El îmi așează libelule la masa de prânz
- Mai sărează sâmburii și mănâncă flamando!
Ah! n-o să mai admirăm râul în zona peșterilor și-a liliecilor stol
singura mea salvare ești tu, adaugă...
- Nu știi? Iei chipul și asemănarea tuturor

nu sunt niciodată singură îi răspund... 


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu