sâmbătă, 1 noiembrie 2014

În exil



Ioan Sabin Pop







Mi-am mobilat memoria

Cu cateva amintiri tulburătoare

Din universul satului îndrăgit

Ca el să nu moară strivit

De eleganța înșelătoare

A caselor transatlantice din oraș

Și, paradoxal, nimeni nu crede,

Deși prin fereastră se vede,

Că în apartamentul meu

Mai viețuiesc un brad înalt,

O grădină cu mii de flori felurite,

Un râu de munte cu pești de argint

Și o pădure cu povești ce nu mint,

Toate pe măsura singurătății mele,

Dar nu mai sunt ce credeam a fi;

Copilul satului și al pădurii

Cu povești adevărate,

Așa că trebuie să mă împart,

Zile și nopți, nenumărate,

Între satul meu și oraș

Până într-un anume ”târziu”

Când nu voi mai putea rosti;

Bună dimineața, Cluj!

Noapte bună, Gurghiu!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu