duminică, 30 martie 2014

SEX-STIINTA (36)

Sex sau dragoste


Daca dragoste nu e, nimic nu e; iubirea e un lucru foarte mare; iar sexul "makes the world go round" (in lipsa banilor, of course).


Stii", imi spune ea, usor jenata, "eu n-am simtit niciodata cum e asta... sa faci dragoste..." O tanara de 20 de ani abia impliniti, studenta. "Adica", continua ea, "sex am facut, normal, e misto, dar imi inchipui ca atunci cand faci dragoste e altfel". Adica? "Pai, stii? Pasiunea aia despre care se vorbeste...".

N-a avut pana acum decat un singur "iubit" – de care tocmai s-a despartit. Si atunci de unde stie cum sa faca diferenta asta, daca n-are experienta? "Nu stiu, asa simt eu, TREBUIE sa fie altfel". De ce s-a despartit de el? "Era mult prea gelos si posesiv... Dar au fost momente cand am simtit ca-l iubeam". E sigura? "Da, pentru ca a fost singurul de pana acum caruia am simtit nevoia sa-i spun ca-l iubesc". A, deci a mai avut si alti "iubiti"? "Da, dar el e singurul cu care am facut dragoste... ba nu, sex... de fapt, CRED CA EU N-AM FACUT DRAGOSTE CU NIMENI."


Bine, dar care crede ea ca este diferenta dintre a face sex si a face dragoste?


"Cand faci sex, e pentru tine, de dragul sexului, pentru placere... cand faci dragoste, e mai ales din pasiune pentru celalalt, simti ca te pierzi, asa..." De unde stie ca e asa, daca e convinsa ca n-a facut-o niciodata?
"Nu stiu, nu poate fi doar atat, trebuie sa fie mai mult, mai intens". Pai, atunci, inseamna ca a facut si dragoste, daca simtea ca-l iubeste, nu? Ma priveste incurcata. Apoi se uita piezis, in gol. Incepe sa realizeze ca poate a fost o iluzie "iubirea" aia. Care era realitatea? Cand simtea ca-l "iubeste" sau cand isi dadea seama ca nu face dragoste, ci doar sex?

Realitatea este ca femeile pot fi oricum si pot face orice. Pot face doar sex chiar si cu cel pe care-l iubesc, asa cum pot face "amor pasional" cu amantul, pe care, in mod clar, nu-l iubesc. Pot face si sex si dragoste, cu acelasi barbat pe care-l iubesc, in functie de starea de moment. Pot face dragoste din pura atractie animalica si doar sex din iubire. Si invers. Si in orice fel. PENTRU CA ELE CONTROLEAZA, DE FAPT, ACEST JOC. Care nu este deloc o joaca. Deci, tanara mea prietena avea o falsa problema. Doar ca voia mai mult si, la 20 de ani, nu avusese timp sa ia mai mult. Si o lovise asa, un soi de nerabdare. Si, mai ales, credea naiv ca iubirea poate veni asa, din senin, ca dragostea – si daca aceasta iubire este tot ceea ce se spune la superlativ ca este, atunci numai ea poate rezolva acest "up-grade" de la " a face sex" la "a face dragoste".

Numai ca iubirea nu vine asa din senin si, mai ales, fiinta umana este construita in asa fel incat sa confunde iubirea cu intensitatile inalte de moment ale atractiei. Ai un orgasm fabulos si-ti vine sa strigi "te iubesc". Dar oare aceasta intensitate a placerii de moment acopera realitatea unui concept care, de fapt, nu stii foarte bine ce este, iubirea?

Ca sa poti spera ca vei face SI dragoste cu cineva, trebuie mai intai sa stii sa faci sex bine. Or, viata ne arata ca nu poti astepta iubirea ... o viata... ca sa poti invata asta. Altfel, de ce exista situatii in care, desi iubirea exista cu adevarat, sexul este mediocru sau chiar catastrofal? De ce putem fi prieteni mai buni cu oameni cu care nu facem sex decat cu partenerii nostri? Si de ce mai exista "sexul din prietenie"?

Hai sa ne gandim: ne hranim sexual trupul, suntem doar indragostiti sau iubim? Si cand si de ce facem doar sex sau doar dragoste sau amandoua?

Da, cand iubesti, sexul devine "a face dragoste" si poate fi altfel. Dar in timp ce pentru imbunatatirea vietii sexuale exista solutii care functioneaza, pentru iubire n-a gasit nimeni nici o solutie general valabila.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu