marți, 17 mai 2016

am văzut pe poarta cuvântului

Anne Marie Bejliu








cum alergau caii sălbatici ai copilăriei,
după umbrele firelor de iarbă,
născute timpului primăverii,
dar călcate de ierni tîrzii...


sunetele erau sfâşietoare
şi urechile mamelor,
îşi smulgeau timpanele,
să audă mai aprins,
ultimile ecouri ale glasurilor firave...


n-am înţeles
sau poate vuietul fricii singurătăţii pântecului
şi pieptului golit de vibraţia împlinirii
mi-a adus nemilos,
opacitatea unei oglinzi,
transformată în puzze-lul
visurilor cu aripile frânte...


n-am auzit, n-am înţeles...


am rămas cu timpanele arcuri,
scurtcircuitate de imaginea golului gol
iar palmele
fremătau a nimic,
a rece,
a gheaţă,
a neputinţa smulgerii din coasa tăcerii absolute,
ochilor odată plini de viaţă...


dacă Dumnezeu
ar întoarce fetuşii
şi copii plecaţi spre braţele Sale de abur,
din drumul spre lumină,
cuvintele
şi-ar înflori trupurile doar prin gheaţă
iar filele vântului
s-ar transforma în steiuri.


flămândă lume
ar primi implozia de puritate prea lesne
şi atunci,
viaţa ar deveni o pictură fadă,
abstractă,
expusă indecent
în vernisajele prezentate sec,
de guri ne-vii...


pentru aripile gândurilor,
veşnicia este doar un fluture albastru,
ce-şi reconstruieşte aripile,
la fiecare rugăciune
a unui copil...


părintele
udă florile anotimpurilor,
căutând căldura pierdută,

într-un vas oval, plin de frunze...



























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu