vineri, 13 mai 2016

Măsura nasului


Elena Mititelu







pamflet


De mic taică-meu mi-a spus,
Să-mi măsor cu grijă nasul,
Iar eu, pe unde m-am dus,
Cu cei buni îmi ţineam pasul...



Anii iată au trecut,
Mi-a venit vremea de ras,
Timp în care n-am ştiut,
Decât să mă uit la nas...



În zadar îmi spunea mama,
Să nu mă întrec cu vasul,
Ascultam – pândit de drama –
Începea să-mi crească nasul...



În club seara mă duceam,
Îmi plăcea cum sună basul,
Doamne, ce mai crai eram,
Nimeni nu-mi ajungea nasul...



După ce m-am însurat,
Cei din jur îmi spuneau grasul,
Aveam mofturi de bărbat
Şi nu-mi mai cunoşteam nasul...



Toţi mă implorau cinstit,
Ca să las mai moale glasul,
Oare m-au văzut tâmpit?
Şi de ce să cobor nasul?!



Viaţa-ntreagă m-am distrat,
Pe unde-mi făceam popasul,
Ce-mi spunea tata-am uitat
Şi n-am mai măsurat nasul...



Fără bani, bătrân, golan,
Boala şi-a-nceput balansul,
Casa-mi este pe maidan,
Simt uşor că-mi pică nasul...



Ce va fi, când n-oi mai fi...?
Cin’ mi-o face parastasul?
N-am nevastă, nici copii,
Să-mi pună-n ţărână nasul...



Iartă-mi, Doamne-nvârte roata,
Măsurând-o cu compasul,
Poate mi se schimbă soarta...
Şi nu mi-o mai creşte nasul!



Ca mâine mă duc...mă duc...
Vreau aşa...de bun rămas,
Să nu fiţi ca mine – cuc,

S-aveţi măsură la nas!


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu