luni, 6 aprilie 2015

pH neutru pentru coloana vertebrală


Lidija Dimkovska







Pântecele meu s-a înăcrit. Cine mă va importa acum?
Le-am spus eu celor de-acasă să nu exagereze
cu frământarea, cu strânsul mâinilor şi celulelor roşii,
căci prin degete nu curge numai esenţă
ci şi pH-ul plenitudinii fără consecinţe asupra vidului.
Ştiu de mult că moartea e doar o neutralizare a vieţii,
un înveliş dulce-acrişor al meningelor,
momeală pentru viermele care mă va devora, moartă fiind,
o săptămână sau două,
iar vie mă va ronţăi la fiecare metamorfoză a feselor
şi în toate accesoriile lor la modă. Nu sunt nici bază nici acid,
în ultimul timp nu numai pântecele meu,
ci şi coloana vertebrală e gata pregătită pentru muzeu,
sare ca un arc când o îndoi deasupra pământului
ca să-l iubească precum pământul său.
Prin canale secrete mi s-a făcut ofertă
s-o trimit într-o colonie de pictură din ţinuturile meridionale,
vreme de numai trei săptămâni, se va simţi bine acolo,
va dormi în odaia şi în aşternutul episcopului,
se va bucura de bunăstarea mănăstirească,
iar pictori din Europa de Est o vor picta
pe pânze cu nişte culori de unică folosinţă,
trimite-o, îmi spun ei, şi-ţi va fi şi ţie mai uşor fără coloana vertebrală,
păi ce contează trei săptămâni pentru o viaţă atât de dreaptă?
Zile de-a rândul rămân singură cu coloana vertebrală-n baie,
o spăl cu spumă de baie anti-stres,
o frec cu o mănuşă din microfibre,
şi în timp ce o clătesc cu apă distilată pH neutru pentru vertebre,
îi dau sfaturi de comportament propriu unui model dintr-o colonie
şi instrucţiuni de adaptare la mistica de mănăstire.
Pe urmă o învelesc într-o folie de aluminiu,
o împachetez într-o cutie pentru o lampă cu tub de neon de un metru,
şi cu Rule Turs (pentru câţiva cozonaci şi o sticlă de ţuică)
o trimit în colonia de pictură din ţara mea.
Trecură de-acum cinci săptămâni, or de coloana vertebrală nici urmă,
un vierme îmi roade inima, pântecele-mi a putrezit,
partea stângă şi cea dreaptă ale corpului
le ţin laolaltă doar cu ajutorul Cosmodiscului,
iar acesta tot mai mult le neutralizează iar pe mine mă îndreaptă.
În ziua aceea când m-au dat la televizor la Publicitate
coloana mea vertebrală mi-a trimis mesaj: „Mătănii sunt
cele care atârnă din buzunarul sutanei părintelui Ilarion
când pe vertebrele mele se roagă pentru cele şapte generaţii de dinainte,
şi atunci mă gândesc la soarta ta neutralizată
şi ştiu, nu eşti nici acid nici bază, nici pentru import nici pentru export,
şi deşi ai fost bună la masaj şi la mâncare chinezească,
pentru mine, draga mea, ai rămas,
atât sub formă de mătănii cât şi sub cea de coloană vertebrală,
pH neutru.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu