marți, 29 septembrie 2015

Poetul din flori


Ovidiu Vasile








Sunt veşnicul poet din flori
Şi veşnicul poet din rugă,
Propriul stăpân şi uneori
Neînsemnat fecior de slugă.



Nu sunt ca alţii mari poeţi
Născuţi din mame consacrate
Şi îndrumaţi spre fade vieţi
De taţi fără paternitate.



O clipă mi-am trăit-o în fugă
Şi ca băiat de cartier,
Căci visul fiului de slugă
Nu-i mereu cel de-a fi boier.



Am fost al patriei miner,
Mi-am rupt spinarea la lopată,
Fecior de slugă şi boier,
Ţăran şi proletar şi tată.



În fabrici şi uzine-am fost,
Ştiu ce e strungul şi ce-i coasa
Şi mi-am găsit al vieţii rost,
Onorul, patria şi casa.



Am fost o clipă nebuloasă
Refren al viselor ce mor,
Mai am amprentele pe coasă
Şi bătături ce încă dor.



O doamnă bună şi frumoasă
Mi-a zis poet din flori de dor
Într-o frumoasă după masă
Şi-am renăscut simţind că mor.



De-atuncea sunt poet din flori
Şi cresc la umbre de madone,
Propriul stăpân şi uneori
Plutesc pe marea de sodome.



Prin ape tulburi şi-agitate
Ca o tornadă de petale,
Dintr-un perpetuum agale

Asimilez eternitate.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu