sâmbătă, 21 martie 2015

Cânt de dragoste (I)


Fábián IMRE





Iată creşte pustia în jurul nostru


de cum îţi scot rochia
neatinşii crini mici se holbează la mine
porumbei grăsuţi în cuib
peste fiecare mijeşte un boboc roz
aura lor încă nu-i vânăt-fumurie


între picioarele tale?
corabie cu pânza-ntinsă
cu ea ajung în râuri ori pe mare
căci nu-şi dezvăluie de la-nceputuri taina


iată creşte pustia în jurul nostru
doar noi doi suntem făpturi ale Domnului
cu semnul acela pe tine eşti singură
cu semnul acela pe mine sunt singur
şi cu duioşie o ung cu ce trebuie
căci josnicie ar fi să nu bag de seamă


ce mireasmă aduci
cum e pământul scormonit în stratul de roşii
mă mângâie ceva de nevăzut
mă-nlănţuie ceva de neatins
precum mirosul lămâiţei strivite
precum mirosul busuiocului fărâmat
când trec desculţ prin grădină
şi o ţesăl cu tălpile


tu spală-mă iubito
stropeşte-mă cu mâinile tale
cum plopul e spălat
din înalt de cerul cu ploaie
apleacă-te şi râzi deasupra-mi
netezeşte-mă cu palmele tale
şi voi fi atât de curat
precum eram când mă scălda mama
precum fructul fraged rupt de pe ram
pentru bucuria mâinilor şi gurii tale


ce-o fi-nsemnând că te iubesc?


răsuflarea mea eşti şi odată cu ea şi timpul
instinctul mi-e sănătos
prin tine născocesc izvoare în mine
tu mă duci într-un ţinut de miere
trupul tău se face trupul meu
de născut şi de murit
numai prin tine mai pot




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu