luni, 1 iunie 2015

Grupaj de poezii (43)


Alte lumi mai umane
Adi Filimon






cât timp din viaţă plâng pentru lucruri mărunte

nu pot râde măcar un pic pentru ceva important

visele sunt viaţa pe care mi-aş dori să o duc

de-aceea dorm aşa de mult

când copiii visează demonii morţii eu trăiesc

demonii vieţii şi fug într-o altă realitate

mai simplă decât cea în care durerea

apasă pe suflet şi trup cu toată puterea

unui Dumnezeu vitreg ce crede

că sunt prea multe vietăţi pe pământ





Eşti îngerul
Sprincenatu Dan







Coboară o perdea de fum
imensă, din inima vrăjită acum
sufletu-i un templu larg deschis
iubito intră-n el cum mi-ai promis!



Acolo vei găsi numai iubire
Izvor de linişte, tandreţe,fericire,
Îţi dăruiesc cu drag frumoase flori
în braţe te cuprind, mă trec fiori



Cu patimă pe gură te sărut
sânii tăi apasă-n mod plăcut
pe piept şi-n mine doruri cresc
eşti îngerul pe care îl iubesc !





Tu ești zâmbetul primăverii
Violeta Ionescu







În catedrala sufletului meu am să te aștept
Mi-e dor de tine azi, mi-e dor întotdeauna
Prin timpul care trece doar în pași de menuet
Mi-e dor de noi, chiar de răsare iarăși luna.



Mi-e dor de tine și am să te caut prin altare
În orice clipă îmi imaginez că te sărut pe obrăjori
Deși nu ești cu mine, doar chipul tău îmi apare
Un dar ce-l mângâiam cu dragoste, de atâtea ori.



Te caut printre simfonii îmbrăcate cu lumină
Nu vreau să îmi imaginez că nu te-aș mai vedea
În surâsul tău am regăsit o viață mai senină
Aș vrea să cred că într-o zi vei fi din nou a mea.



Te aștept prin note ale cântului doar de noi știut
Să evadăm dintr-o vremelnicie care ne risipă
Să-mi dai iubirea ta o veșnicie și încă un minut
Să ascundem într-un labirint uitat orice ispită.



Te caut printre versuri colorate în orice abis
Nu vreau vreodată să te pierd, ești tot ce am
Te caut pentru a-ți desena al nostru paradis
În aripa albă a unui porumbel întinsă pe un ram.



În catedrala sulfetului meu e chipul dragostei
Și te aștept c-o nouă primăvară-nmugurită
Știu c-ai să vii, te simt prin versurile poeziei
Te văd pe fila albă, ești atât de-ndrăgostită...



Te caut printre ghioceii din grădina noastră
Nu mă lăsa să te aștept încă o eternitate
Se aprinde o lumină albă lângă a ta fereastră
E dragostea mea -pentru tine- fără moarte.



Să vii printre petalele narciselor îmbobocite
Nu voi să știu altă aromă mai frumoasă ca a ta
Să vii, te voi îmbrățișa între lalelele abia ivite
Căci tu ești zâmbetul ce aduce primăvara-ceasta.





Cer o plimbare la stele
Sandu Alrox







Pe calea vântului
aștept plin de speranţă
cu degetul mare arătând spre cer.



Nu știu unde s-a terminat
deoarece chiar și rafala amintirii
a binevoit să treacă.



Cu un gest nostalgic
răvăşesc amintirea ta
ştergându-ţi gândul.



O plimbare spre infinit
cer carului mare
care tranzitează în fiecare noapte.





Dezrobire
Georgeta Resteman







În seri târzii când vălurește luna
Sclipiri de-argint pe pânze de-ntuneric
Când simți că lutu-ți arde și niciuna
Din temeri nu te năruie, homeric



Te-ndrepți spre templul vechi, uitat de vreme
Și-ngenunchezi pe gânduri care urlă -
Din tine-ar rupe! Tropotesc blesteme
Pe umbre ce s-au alungit pe turlă...



Iar vieții-n care nu te-a vrut odihnă
De-i sângerează răni adânci, și stranii
Când înflori-i-vor muguri noi de tihnă
În lumânări ce-aprind în mai castanii,



Din cuib de liniști liniștii-i înalță
Altar de nuferi cu ferestre-albastre
Parfume moi ce frici de glod descalță
Robi-vor cerul înfrunzirii caste.



Căci însuși Cerul, străpungând arcade
Din pietre care-au scris de mult istorii,
Coboară-n noi redefinind monade
Ucise de speranțe iluzorii.



Nici clopotele-a vină n-or mai bate
Zăpezi de fluturi dintre neguri dese
Lua-și-vor zborul spre eternitate
Și-azurului vor fi pe veci mirese...





Mi-s dealurile
Aurel Chiorean







Uneori aș vrea să-ți scriu tăcerea,
pe cerul înnorat sub sticla lunii,
cătând speranța, visul meu, puterea,
s-ascult cu tine vuietul furtunii.



Mi-s dealurile arse de culoare
și zâmbetul și râsul din cuvânt,
un farmec alb doar le mai dă candoare,
să nu fac umbră rece pe pământ.



Mi-s dealurile porturi de tumult,
prin smoala nopții codrii lor vuiesc,
un val înalt spre larg mi s-a pierdut,
când alți corăbieri...mă dojenesc.



Mi-e dor de tine-n noaptea ce mă scald,
mi-e deal destinul... dealurile soartă,
de ce când trupu-mi arde eu nu ard,

sărutul tău, mi-e zâmbetul la poartă ?














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu