luni, 1 iunie 2015

Grupaj de poezii (44)




ȘI M-AȘ ASCUNDE
Luiza-Adriana Grama







Nu sunt timidă, totuși m-aș ascunde
În cer înalt să n-auzi, să nu știi,
Ce inimă nebună îți răspunde
Când sus pe boltă stelele par vii.



În munți la căprioare m-aș ascunde
Tăcută să dezleg chemarea ta,
O simt vibrând în mine și oriunde
M-aș duce știu că nu mai pot scăpa.



Și m-aș ascunde într-o liturghie
Să-ți cânt de îngeri într-un mod solemn,
Iubirii să-i dau glas pentru vecie
Apoi cuminți s-o încrestăm în lemn.



În păpădii și fluturi m-aș ascunde
Și-n valul mării ce vine firesc
Să te găsească, când eu nu știu unde,
Și m-aș ascunde-n tot ce e lumesc.



Și m-aș ascunde-n fumul de țigară
Să nu-mi vezi ochii ce ciudat lucesc
De parcă te-aș privi întâia oară
Și-ntâia oară-aș ști cât te iubesc.




DE DRAGUL TĂU MĂ LAS ŞI DE FUMAT
George Safir







mi-am lăsat toate uneltele deoparte
acelea cu care îmi câştigam traiul
cel de toate zilele
adică mi-am suit sculele în pod
şi stau toată ziulica şi meditez
cu ţigara aprinsă
la cum ar fi arătat viaţa mea dacă nu ai fi apărut
tu în această primăvară
cred că şi acum aş fi robotit lacom
după cei câţiva gologani
care niciodată nu mi-au ajuns să achit
biletul de intrare la bordelul cu vise
şi nici măcar o revistă cu plai cu boy
nu mi-am permis să o cumpăr
să-mi clătesc ochii cu toate păsăricile dezbârnate
pe care puştanii le încercuiesc cu pixul roşu
ca şi cum acolo ar fi centrul pământului
cu toate că eu cred că de acolo a început lumea
şi tot acolo se va şi sfârşi
am fost la un pas să mă duc la mănăstire
să mă călugăresc
să-l slujesc pe Acela care m-a zămislit
dar acolo zornăiau în draci talanţii bogaţilor
care deja îşi plătiseră biletul de intrare în rai
sfinţii se pogorâseră din icoane şi calculau dobânzile
se certau între ei care mai de care
să aducă profit mai mare
patronului
că şi acolo mai trebuie făcute investiţii
cică de la facerea lumii şi până în prezent nu s-a gândit nimeni
la grădini suspendate, la palmieri şi cocotieri
în care să cânte păsările paradisului
nu s-a gândit nimeni la o sală de fitness
că nu-i aşa
de atâta lipsă de activitate se mai blochează şi ciolanele de îngeri
că nu mai au loc pe cer de atâtea avioane care fac naveta între Ro şi restul lumii
ducând salahorii la muncă mai bine plătită
ba eu cred că ar fi nevoie şi de un masaj thailandez
un club acătării cu toate cele trebuincioase sufletului şi trupului
că vorba ceea
ochii văd inima cere
aşa că meditând cu ţigara în colţul gurii
mi-a venit o idee
îmi dau sculele jos din pod
şi mă duc să le vând la fiare vechi
o să-mi plătesc un bilet de intrare
la eternitatea din tine
care
uite
a sosit odată cu această primăvară
în care tu
o zgăibăreaţă
te caţeri în toţi copacii lumii
să dai startul la o nouă înmugurire
şi de dragul tău mă las şi de fumat
dar ce mă fac eu fără cerculeţele astea
pe unde voi mai privi noua facere a lumii
dacă nu iese fum
înseamnă că nu e nici foc
şi dacă nu va arde lumea asta nenorocită
cum va mai renaşte din cenuşă pasărea Phoenix
că de atâta păcat
Sodoma şi Gomora sunt adevărate temple ale iubirii
deci de dragul tău mă voi lăsa şi de fumat
şi meditând în continuare
voi aştepta noua facere a lumii
trăgând din
narghilea





SE POATE ?

Popa Ines Vanda






Zburam prin anotimpuri pe-un fluture turqoaz,
Purtam drept talisman surâs de îngeri vii,
Iar vieții nu i-am dat secunde de răgaz,
Am stiut conjuga doar verbul “a iubi”.



Urzeam peste arderi castele din vers,
Deschideam porți închise cu lacăt de ger,
Pretutindeni zâmbeau prin hublou de-univers,
Albatroși creionați cu penițe de cer.



Făceam punți din eșarfe regești de cuvinte,
Iubeam pentru doi, subjugat, în culori,
Mi-era noaptea poem, săptămânile sfinte,
Intețeam jar de gând pe cearșaf de splendori.



Țâșneau sub veșminte fântâni de lumină,
Stârneam lungi săruturi cu vreasc de candoare,
Din cupe de maci sorbeam vis la cină,
Serafi așterneau ceru-ntreg la picioare.



Târziu am aflat ce pungașă e viața,
Cum cerne pe tâmple ninsorile toate,
De-abia ce am scris iubirii prefața
Și-aș vrea amânat epilogul. Se poate?





Asteptarea...
Tania Mariana Ianto







cu gandul inganand in al sau gand
visul real sau iluzoriu de a fi pe pamant
o poarta va deschide...oare unde...cand..?
si va lasa sa treaca in alta dimensiune
atatea dorinte care poarta acelasi nume
atatea suflete rebele si uitate
in aspiratia lor spre o deplina libertate
lasand in urma o planeta albastra-n transformare
plutind pustie prin spatiu-n asteptare
a altei generatii de suflete spre populare...
materia se va intalni cu insasi ea in univers
esenta vietii va avea substanta si inteles
si vor vibra emotii printre stele
in canturile lor celeste din alte emisfere
apropiindu-se de Creator ca o divina simfonie
cu linistea de inceputuri si adevarata armonie..
cu gandul inganand in al sau gand
visul,o poarta fermecata va deschide....
oare unde...? oare cand...?
lasand planeta albastra suspinand...





Tainele dorului
Ovidiu Vasile







Protagonist al marelui mister
La deşteptarea binelui din rău,
Tu m-ai făcut să mă ridic la cer,
Ca trup ce se-nălţa prin trupul tău.



Stăteam narcotizat în poala ta,
Parfum de tei ne-ncojura feeric,
Iar liniştea pierdută-n întuneric,
Grăbite respiraţii ne-asculta.



Tu, adunată toată-ntr-un fior,
Pierdută în definitive spasme,
Eu Făt-Frumosul adunat din basme
La limitele-mbrăţişărilor.



Şi erai toată numai aşteptare,
O inimă suită-n mintea trează,
Obraz la cea dintâi îmbujorare
Când taina dorului se descifrează.



Într-un miracol sacru de chemări
Păcat devenea, însăşi cumpătarea.
Apoi învăluiţi în sărutări,
Pierdeam durata clipei şi răbdarea



Şi-n mijlocul ghitarelor unite
Doar corzile-n atingeri ne vibrau,
Iar cântecele-n noapte răsunau,
Ca-ntr-o pădure cu păsări fericite.



Cu voluptatea-n carne adâncită
Ne-am fi iubit etern în legea firii,
Vrăjiţi de-aceeaşi vrajă-ngăduită,
Crucificaţi în mistica iubirii.



Sinceritatea simţurilor pure
Am fi visat-o pân’ la deşteptare
Ca două lacrimi limpezi şi amare
Ce vor lumina ochiului să-i fure



Două imagini fără de cuvinte
Mult mai presus de orice frumuseţe
Ce stau deasupra pravilelor sfinte,
Despletite-n vecii şi tinereţe.



Într-un final spectacolul nocturn
S-a stins ca timbrul unui glas în şoapte,
Iar clopotele ceasului din turn
Se auzeau cum numără în noapte.





Fremătare în Prier
Aurora Luchian







A venit Prier, sprinţară,
Cu parfumu-i peste tot!
Strajă-i pe un par o cioară.
Piţigoiul pe un ciot,
Cântă ţi-ţi-ţi, din strună,
Bucuros de vreme bună.



Cu ciubotele murdare,
Bătrânul bâtlan, sfios,
Scotocind după mâncare,
Găsi în străfund cleios,
O broscuţă de o şchioapă,
Când s-o-nghită, ţuşti! în apă.



Un bondar cu late spete,
Şi talentu-i înnăscut,
Puse două şevalete,
Şi picta, picta, tăcut,
Zarzări doldura de floare,
Miei pe câmp şi cer, şi soare...



Vizavi, o jurnalistă,
Admirându-l îl poză.
Sportivă, o biciclistă,
Musca, atât se miră
De frumos, de fremătare,
De-o fură visul pe-o floare.



Şi prin ropot, senin cer,

S-a cazat blânda Prier.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu