miercuri, 3 iunie 2015

Grupaj de poezii (45)




Mi-e dor de mine sau... de noi
Liliana Trif







Şi-acum mă-ntreb de ce mi-e dor de mine,
Pe unde sunt plecată uneori,
În care loc redefinind un spaţiu
Pe care tu, iubite, îl măsori



Cu podul palmei apăsându-mi sternul?
Mai rar e pulsul, tot mai obosit...
Şi-acum mă-ntreb de ce mi-e dor de mine
Când noi ne confundăm? Ce infinit



Ne captivează ca un drog puternic,
Ne-atrage-ntr-un torent devastator?
Nici nu mai ştiu de ce mi-e dor de viaţă
Când vieţi la rând am învăţat să mor.



Mă regăsesc în toate şi în nimeni,
Un cifru imposibil de ghicit
Şi totuşi mi-e atât de dor de tine,
De noi pierduţi în spaţiul infinit.



Mai conturează-mi fiinţa cu un zâmbet
Să-mi amintesc ceva din viitor,
Promite-mi fericirea lângă tine
Şi-atunci de mine nu-mi va mai fi dor.





DOR DE MAMĂ
Valy Plugar







Pe o prispă de la ţară,
O bătrână tristă, sta.
Şi aşa ca într-o doară,
Din ochi lacrimi îi curgea.



Am crescut copii cu drag,
Nu-i nimenea lângă mine.
Mereu îi aştept în prag,
Dar nici unul nu mai vine.



În lumea largă s-au dus,
Ca să le fie mai bine.
Eu am ajuns la apus,
Plânge inima în mine.



Poarta de la uliţă,
Stă mereu tot încuiată.
Nimeni nu îmi trece pragul,
Parcă n-am fost mamă odată!



Am în suflet numai dor,
Din ochi, lacrimi, mereu, curg.
Şi mă rog ca să nu mor,
Până ei la mine ajung.



Anii mi s-au dus ca vântul,
Păru-n cap mi s-a albit.
Doar la ei îmi este gândul,
Cu dragoste i-am crescut.



Îi aştept cu dor acasă.
Poarta s-o deschidă, larg.
Să îi pun pe toţi la masă,
Şi să îi privesc cu drag!





Mi-e dor de Tine...
Rodica Constantinescu







Am alergat la Tine, acum în faptul serii,
Mânată de un dor și-un gând de nepătruns,
Simțit-am, Doamne, dorința mângâierii
Știind că mâna-Ți sfântă îmi este de-ajuns.



Încep să strig la ușă cu multă cutezanță,
Unde ești, Doamne, Mântuitorul meu?
Primește-mă la Tine, dă-mi clipa de speranță,
Mi-e dor să fiu copilul culcat la sânul Tău!



Și îmi deschizi zâmbind, privindu-mi în adânc,
Tot zbuciumul ștergându-l și plânsul ce-apasă,
Mă salți la Tine, pe brațe, ca pe prunc,
Șoptindu-mi că aici sunt totdeauna acasă.



Te-am rătăcit Iisuse, adesea-n drumul meu,
Cuprinsă de iluzii și lucrături meschine,
Apoi te-am regăsit cum m-așteptai mereu
Ca eu să îmi găsesc sălașul lângă Tine.



Amar de ani şi zile, eu nu am îndrăznit
Privirea-mi vinovată să o ridic spre Tine,
Să-ți spun cât te iubesc, cu sufletul smerit,
Căci Tu, ești necuprinsul și viață pentru mine.



Mi-e dor de Tine, Doamne, un dor ce izbăvește
Spălându-mi nevoința și sufletul de vină,
Mi-e dor de Tine, Doamne, un dor ce mântuiește,
Și-mi poartă pașii spre pace și lumină.





Soare(a)
Ana Podaru







După o lungă noapte de nelinişti,
omul necăjit ce s-a gândit?
ca să nu-i mai vadă ochii trişti
vrea să-i facă noul prototip.
Şi cu schiţa sul la subsuoară
a privit uşor spre Dumnezeu:
- Pot să fac durerile să moară,
lasă-mă să-ncerc, e ţelul meu!
El ... zâmbi şi-i dete aprobarea
şi viteazul se-apucă de treabă,
iar din lutul frământat în grabă
modelă o nouă viaţă. Soare(a).
Şi în ochi îi puse strălucirea,
zâmbet larg şi plete de mătase,
iar pe chip pictându-i fericirea
buze moi sfidând priviri sfioase
şi în palmă-i desenă destinul
şir de stele ,curcubeu pe ape
fără loc unde să-nţepe spinul,
sau tristeţi , demoni să nu se- adape
şi-ntre sânii pârguiţi cu sete
se oprii şi se-aşeză pe scaun
şi-n oglinda smulsă din perete
spuse:- Cred c-am să devin imun!
- N-am să-i pun nici inimă ,nici lacrimi,
doar un gol lăsat , n-o să-i lipsească
aripi o să-i pun de heruvimi...
şi-o sămânţă ce în timp să crească
şi clădi el bobul de iubire
ce uşor îl aşeză în piept:
- Bobul o să nască fericire,
Doamne spune-mi dacă nu e drept!
Şi-ncercă să-i dea un suflu, viaţă,
dară Soare(a) nu mişcă din loc,
nici un zâmbet nu-i schiţa pe faţă.
- Haide, miscă vreau să ai noroc!
Iară glasul a venit din ceruri
ca un tunet străbătându-i pasul:
- Vrei sa faci femeia fără suflet?
de nu bate, inima-i ca ceasul.
- Timpul fără clipă nu se poate,
lacrima după surâs e ploaie,
zâmbet după plâns e foc pe ape,
suferinţa curge prin pâraie.
- Crezi ca eu n-am încercat perfectul?
e-n zadar ,fără simţiri nu-i viaţă,
'geaba ai pictat zâmbet pe faţă,
ea pare tristă....spuse înţeleptul.
Iar omul nostru strânse prototipul
şi se întoarse iar la vechea schiţă
crezând că-n vreme o să vină timpul
când o femeie-a deveni zeiţă.





Preafericiții, neamule
RAUL CONSTANTINESCU






Motto:
Fericiți automulțumiții, că ei calcă pe cadavre și se mândresc cu  asta siluind lumi.


Preafericiți umflați automulțumiții-n roi de gărgăuni ceru-mpânzesc,
Făr-a clipi strivesc tot ce mișcă înainte-le
Sub munți de tăceri cuvinte-pumnal pe la spate-n inimă înfipt;
Mastodonți defilează etalând fosili colți mușchi ce scriu liste negre
Golemii cu picioare de lut roș mohorât
Bărbieresc chelii cubice, răsucesc mustăți antene telescopice
Pe fălci de crocodili la promenadă pe sub arcul de triumf
Pe toate canalele democratice ultrasexuale
Rânjetul fiarei cu semnu-i răsărind pe cerul prezentului
Veniți să vă închinați fiarei zic guri de moluscă,
Nimeni nu este asemeni ei în paradisul nevertebrat
Fantoșe în haite pe falia dintre da și nu
Hidoșenii la purtător la puterea n plus infinit
Explozii de metastaze pe bandă rulantă nonșalantă artă
Nori de sepii damf de sulf praf în ochii inocenților
Câți ca ei la intersecții prin sinecure se hlizesc în mâzga verminei
Haznaua comunitară a netrebuiților de la cain cetire
În frunte-nsemnați cu stigmatul crimei zilnice
Își spoiesc găunoșenii imagini protocol
Pe contrasensul șpăgii „pierdute” la pocker
Apoteoza bazaconiei tuturor contra tuturor
Encomium stultitiae ediția prezent la cub imperfect ...
Avea cezar salată și murături bulă dixit ex catedra, neamule!





Anotimpul speranţei
Ciobotariu Maria







Încercăm un echilibru să găsim,
ne mulţumim grăbindu-ne
să dăm raspuns la toate
nimic nu se întoarce
din tot ce a fost şi a trecut
cu parfumul dulce-amar
ne amăgim iubirea
e ploaie şi furtună
când depăşim măsura
culori de curcubeu
acoperă privirea
şi noi trăim
momentul seducător
suntem o carte deschisă
munţii şi marea, scriu cuvântul
între pământ şi cer
ne avântăm în zbor
gândim cât de aproape...
ne este viitorul
de-i primăvară
sau alt anotimp va fi,

speranţa niciodată nu moare.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu