vineri, 5 iunie 2015

Grupaj de poezii (47)




Concediu medical
Carmen Ștefania Luca






pari a fi bolnavă
se uită doctoreasa lung la ea
de parcă n-a mai văzut vedete de aproape
da să știi că nu știu ce ai
oricum nu mă ating de tine nici moartă
să nu mă molipsești
cu ce-ai vrea să te tratez
etnobotanice să nu-mi ceri
tocmai le-am luat eu pe toate
ți-aș spune ce să iei dar am un lapsus sau lipsus
am uitat cum se zice
și nu-mi vine acum
uite, îmi stă pe limbă să-i spun și nu pot
hai, ia tu ce-ai mai luat
eu sunt varză la capitolul tratamente
poți să le spui și fraierilor de afară
ca să nu-mi strice ziua
poate să încerce indiferența
măcar e compensată sută la sută
uite, dacă vrei te bag în medical
dar nu chiar acum că nu știu să-l pun
pe cinci în loc de șase
și plantația trebuie culeasă
na înjură-mă țin cu ursu
din palma lui mănânc
da pe la anu pe vremea asta
n-ar fi mai bine?





LA TINE VINE ROBUL TĂU
Ioan Sabin Pop






Cuprins de remușcare și căință,
Spășit, la Tine vine robul tău:
Primește-l Doamne cu îngăduință
Și-l iartă și-l ferește de cel rău!



Cu harul Tău, de Tată și de Frate,
Rostește-i divina Ta sentință:
Acela care-a săvârșit păcate,
Se poate izbăvi doar prin credință!”.



Iertarea TA, în veci, este doar una;
Noi nu murim spre-a merge în infern,
Ci vom renaște pentru totdeauna
Și vom avea cu toți un trup etern!



La Tine vine astăzi robul tău,
Tu iartă-l și ferește-l de cel rău!





De aici nimeni nu mă poate vedea
Luminita Amarie






împrăștii întuneric cu mâinile
sunt de neclintit
plâng cu liniște
așa m-au făcut morții mei
nici dorul nu-l mai simt
ca pe un ac în plămâni
respir rece adânc din toate puterile
tai aerul cu gândul
el a plecat să-și îngroape sângele în piatră
scriu ca și cum aș bea apă
apoi mă privesc în pereții de sticlă
zâmbesc lucid
sunt nouă și mai rece ca niciodată
el a plecat să-și lege mâinile de mărăcini
știu totul despre lumea frigului
cu frigul m-am salvat
nimeni nu mă poate sfida
cu blândețea ucid apropierea
în dragoste sunt cea mai singură
cea mai frumoasă părăsită
de aici nimeni nu mă poate vedea
ascunsă în carnea unei vii
nu mai simt decât melancolia patimilor
tac cu toată puterea
el a plecat să-și caute sfârșitul
în mine toată moartea
în mine toată viața
lui





Şoapte de iubire
Teodora Popescu






Sărutul tău...
L-am gustat din priviri
Înainte să îl simt pe buze
Aud încă vocea ta
Ecoul ei în urechi ...
Văd încă faţa ta
Ce se perindă-n mintea mea
Aud dincolo de ureche
Bătaia inimii tale
O simt încă şi dincolo de tăcere.



Mai simt încă atingerea ta,
Chiar dacă distanţă-i mare
Eşti încă aici lângă mine ..şi
Dragostea ta curge ca o cascadă.
Am să-mi inventez aripi
Să pot zbura la tine..şi
Dacă nu te voi găsi...
Voi veni în visele tale
Imaginea ta mă urmează
În sufletul şi-n visul meu...



Te-am privit prin ferestra sufletului
Ochii tăi mi-au spus totul
Aud şoaptele de iubire
Îmi vorbeşti la urechea inimii la suflet
Iubeşte-mă toată noaptea
Până când stelele vor ieşi pe fereastră
Apoi,iubeşte-mă în răsărit ...când
Sufletul se încălzeşte de la primele raze de soare
Şi se transformă în melancolie
Iubeşte-mă ...pentru totdeauna.





Întoarcerea la origini
Vasile Neagu-Scânteianu





N-am plecat departe-n lume,
Nu mi-a fost scris şi nici dat,
Viaţa mi-a menit anume-
Să mă-ntorc iarăşi în sat!
Am văzut lumea prin vise
Dar concret n-a fost să plec,
Nici spre piscurile ninse-
Nici spre-al mării freamăt sec!
Să învăţ un pic de carte
La oraş am fost plecat,
Însă visurile toate-
M-atrăgeau mereu spre sat!
Mă trăgea copilăria
Spre edenicul meu câmp,
Unde-şi coace vara glia-
Lanuri de grâu şi porumb!
Aici eu mă simt acasă
Şi e universul meu,
Unde lacrimi nu m-apasă-
Şi mă simt copil şi zeu!
O fi ea lumea frumoasă,
Însă-i greu să fii străin,
Dacă viaţa nu te lasă-
Şi-ţi dă lăcrimări şi chin!
Adevăr grăi poetul:
,,Veşnicia e la sat!''
Aici am tot firmamentul-
Şi am cerul mai curat!





Fără mine...
Dori Lederer






Cât de bine ți-ar fi într-al tău univers
Fără mine, mereu, va fi lipsă un vers,
Fără mine mereu va ploua efemer
Și un zâmbet în minus vei purta la rever



Cât de multe-ai avea într-al inimii colț
Gândul meu îți va fi totdeauna un hoț
Care intră când dormi pe sub ușa cu vise
Și îți lasă în urmă ferestre deschise.



Cât de drag ți-e albastrul ce-l pictezi peste viață,
Fără mine mereu va lipsi o nuanță,
Fără mine seninul va fi plictisitor
Și sfârșești de prea bine și devii muritor.



Și-i atâta de mult că nimic nu mai este
Și-i o liniște-n care chiar și ea asurzește,
Cât de bine ți-ar fi și vrei să mă convingi,

Fără mine ți-e rău și nu știi de ce plângi.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu