luni, 4 mai 2015

Grupaj de poezii (33)


O mie de feţe

Sandu Alrox







De data aceasta vreau mângâierea ta
sufletul ispitită-mi este
a face cursa fără de sfârșit
ceea ce este perioada de timp, sau viaţa însăsi.




De data aceasta lacrima se frânge
împreună cu o mie de gânduri
confuze sau clare,
în funcție de lăcrimare sau mai puțin de suflet.




Acel suflet, ce toţi l-au privit
și totuși ea are mult prea multe fețe
ne-știute, ne-definite...




Mii de feţe precum gândurile inimii și a minții.
Mii de feţe precum gândurile oamenilor.




O mie de fețe cum ar fi cele de stele:
pe gustul tău,
în linie doar pentru a auzi.




Și totuși, nu toată lumea aude vocea inimii.




Nu toate. Vocea poate fi a lunii
care se unește cu cea a soarelui
un echilibru nemuritor între rațiune și instinct.




Poate. Dar este sigur că aceste mii de fețe
în grabă, fug înainte, fără a fi în măsură să prindă
vechi fotografii îngălbenite
amintindu-și fiecare pas greșit.




Un alfabet al frunzelor

Shanti Nilaya







În seara asta nu știu carte
Mă uit la foaie, parcă nu-s
Și gând cu tine-n altă parte
Peste-amintiri se lasă dus




Iar tu, te lași apropiată
de luna florilor. Ce faci?
Ce stele scrii, pe care hartă
Și care rochie o-mbraci?




De răsuflarea ta, simt bine
Mă leagă toate câte ai-
cu ce parfum din altă lume
pe brațul tău subțire dai




și cu ce limpede de ploaie
îți speli obrazul? mă mai vrei?
În seara asta văd pe foaie
Doar litere... din ghiocei;




Să merg acum printre istorii
De care încă nu s-au scris
Simțirea ta apropiată
mă face...Trenuri trec prin vis,




și mi te-aduc...Iluzii zboară
prin rânduri, rânduri.Îmi zâmbești?
Ce cântec cânți, pe ce vioară,
Cu ce surâs copilărești?




...În seara asta nu știu carte,
Știu doar ce rochie îmbraci
De-atâta Dragoste plâng stele
Cu flori micuțe pe copaci




Și strig cu vinuri roz pe buze,
Iar tu-mi șoptești, mă-nveți ușor,
Din raza lunii, Primăvară,
Un alfabet...al frunzelor...




CLIPA UITĂRII

TEODORA POPESCU







Am nevoie
de un moment
fără să te părăsesc
am nevoie de...
doar o secundă
să te iubesc
de o singură respiraţie
să pot înăbuşi ura
şi de o clipă să uit
cicatrici şi durere.
Da-mi cuvintele,
balsam pentru a repara
acest vis spulberat.
Am nevoie
de o eternitate
să mă pot restabili.




Mă dor amintirile
din clipele iubirii...
în vibraţiile fericirii.
Am să comand lacrimilor
să se retragă
şi cuvintele nerostite
ce ar putea perfora
sufletul meu
îmi voi urma destinul
fără lacrimi
de toamnă şi vise.




Între noi, peretele
pe care ne-am sprijinit
s-a şters încetul cu încetul
nu mai putem vorbi
doar o umbră rece
se joacă
cu gândurile noastre
în lupta viselor zdrobite
pentru că am vrut să ...
ceea ce ... nu se poate!




Atâta primăvară într-o floare...

Bunget Marin







Inchide ochii pe floarea de cais
Și crângu'-ntreg zâmbește-a frumusețe,
Vezi fluturi... ocolind-o cu blândețe,
Prin cânt de păsări care-și dau binețe
Parfumu-i plin de soare și noblețe
Se cuibărește-n minte-ți ca un vis.




Prin ochiu'-nchis se zbuciumă culoare,
Ca-ntr-un miracol câmpu-i plin de flori
Și mii de stele –n sute de culori,
Precum prin rouă, razele din zori
Aruncă peste suflet... cu fiori.
E-atâta primăvară... într-o floare !




Cu sufletul la gură

Dorina Neculce







în fiecare dimineaţă
încercăm să ne regăsim
în cuvinte
ne retragem cu
mişcări de felină
păşim nesimţitori
peste covoarele tocite şi
pătrundem adânc
printre goluri
tasăm în noi
stările de bine.



,,ce scrii acolo tania_,,
tresar
ascund chibriturile
arunc mâinile păpuşii diana
ochi arzători scapătă
picuri în pulberea apoasă



se umplu sufletele noastre
poate
încă
nuepreatârziu
nuetârziuîmizicdescheindu-misufletul la gură
simt trupul de gumă
cum se înalţă
ca o spirală
-arzând-




nopți de primăvară (sau cum am început să trăiesc poezie)

Romita Malina Constantin







în tinerețe balansam hore de stele pe umeri
ținând morțiș să fiu părtașă la orice limbă care se naște
de parcă năvălirea universului își găsea loc de sărbătoare
tocmai la masa mea




niciodată cupa trupului nu suspina
iar inima mea stătea picior peste picior
în propria noapte de primăvară




îl iubeam pe ilustrul necunoscut
(obicei care mi se trage de atunci)
neștiind că un rege rămâne gol de straie în iatac
și nu o dată mi-am spus că tatăl meu
e născut din spintecare
iar mama suferă de insomnie chiar de la facere




încăpățânata din mine
tot uda sâmburi
și visa lungi nunți între păsări și târâtoare
apoi (de parcă asta nu ar fi fost destul) îmi adaptam mersul prin drojdia zăpezilor
sau mărșăluiam falnic cu pretenții de purtătoare a galaxiilor
neștiind că încolonarea te asfixiază încet
în câteva mugete asfințite




...cândva sărutam vârfuri de iederă
vizitându-l pe Dumnezeu în celulă
apoi a început să miroasă a must
și să mă doară măduva nisipului
El era Înalt iar eu încă leoaică tânără
venise vremea să pictez icoana Duminicii
așa că l-am luat cu mine

și-am început să trăiesc poezie












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu