joi, 7 mai 2015

Grupaj de poezii (36)


Du-ma departe
Tania Mariana Ianto







Ia-ma de mana...du-ma departe

nu vreau sa mai stiu de e ziua

sau noapte...

ia-ma de mana

du-ma departe

in lumea in care nu mai sunt soapte

ce vin, cand crezi ca se-asterne

linistea peste

cele doua emisfere

si rascolesc, si adanc sapa

neuronii "ii baga la apa""

ce apoi se dezlantuie-n valuri

scapand dintre ale ochilor maluri

ia-ma de mana ...du-ma departe

chiar daca drumul duce-n apus

si n-are decat un singur.. dus....

macar vom fi mana-n mana ..in doi

fara a mai privi inapoi...
ia-ma de mana... du-ma departe

se-aud ale cerului soapte.....

si sunt atat de aproape.....




INVOLUNTARA IERTARE
Gabriel Constantin







Caii albi ai mării învolburate şi reci

Vin către limanuri umede în veci,

Timpul se fărâmă-n cioburi de amintiri senine

Ca în vremea-n care mai erai cu mine.

Pescăruşi mă-ntreabă: Unde e iubirea?

Şi le-arăt o stâncă, norii, despărţirea...

Gânduri mă întunecă, răscolesc prin minte

Tenta de imagini, veştede cuvinte.

Vântul îmi şopteşte că n-ai să mai vii,

Umblă-n depărtare ochii mei pustii,

Mi te-arăţi suavă în oglinda mării,

Picur fără voie lacrima iertării.




De n-aş visa
Aura Popa







De n-aş visa, n-aş şti-ncotro să merg
când se desprind din gene-mi nopţi albastre
şi n-aş vedea cum ploile se şterg
la ochi cu pânzele de-azur... Incastre




n-aş rezolva numai anticipând
şi-aş bâjbâi tot timpu-n întuneric
după un bob topit de soare blând...
De n-aş visa n-aş mai găsi feeric




orice tărâm şi n-aş întâmpina
cu zâmbet fiecare întrebare
ce sfredeleşte-n stânci... N-aş alina
cu braţele-mi de cântec nicio mare




ce şi-a pierdut sideful în amurg.
M-aş rezema cu fruntea de-o fereastră
de timp fără să-ncalec niciun murg
de ger înzăpezit în lumea noastră




şi-aş înrăma poveşti fără final
cu setea unei arşiţi nesfârşite
hrănindu-mi întâmplarea cu... banal,
dar eu visez... şi-am vise împlinite...




știi...
Nuța Istrate Gangan







uneori mai ai o şansă




minele pe care calci nu explodează
păşeşti pe un teren interzis
scapi nesfâșiat de dinții sârmei ghimpate
scrâşnet sub talpă
aerul lipsă
în secunda următoare
dezintegrat în mii de cioburi
te izbești de oglinda albastră a cerului
apoi fulguiești alene înspre pământ
păsări hulpave își sticlesc privirea
și își ling ciocurile negre




doar ochii îţi rămân întregi
puncte fără sprijin
căutându-şi cu disperare orbitele
cuiburi părăsite mult prea devreme




treci mai departe
victimă ratată
aproape erou
la știrile de la ora 5
renăscut
reîntregit
juri pe cele sfinte
că ai învăţat din greşeli




până în secunda în care...




câmp curat
iarbă răcoroasă culcată sub pas
după-amiază care nu prevestea nimic




explozie!
16:45




liniște...




miros de alge putrezite
într-un oraș aflat
la o mie de mile de mare





neant...
bocănitul constant
al unui picior de lemn
pe asfaltul subțire





DE-AȘ ȘTI SĂ CULEG
Ioan Sabin Pop







De câte ori
mi se-ntâmplă să plâng,
îngerul păzitor
s-așază pe umăru-mi stâng,
în mâini cu o cupă,
în care adună lacrimi
de supărare,
apoi, fără să știu eu,
le duce lui Dumnezeu,
iar El, iubitor și plin de-ndurare,
îmi trimite, prin înger, o floare,
și iarăși durerea nu doare,
și iarăși Ființa Supremă,
nu rămâne datoare!




O, dac-aș ști să culeg
lacrima ta,
o, dac-aș ști să-nțeleg
dragostea ta,
în îngerul tău m-aș preschimba,
ca în grădina iubirii,
când se întâmplă să plângi,
eu, doar eu, să-ți aduc
și să-ți zidesc toți trandafirii!





CERERE DE CĂSĂTORIE LA VÂRSTA A TREIA
Nicu Stancu







Se-ntâlniră prima oară.

El, un pensionar de drept

Ea, o fostă bugetară,

Și-al bisericii adept,

La o mică sindrofie,

Unde, înspre dimineață,

Îi veni lui pe chelie,

(Stând o noapte față-n față),

S-o întrebe printre rânduri...

- Vrei să fii soția mea?

Ea nu stă deloc pe gânduri.

- Sigur domnule c-aș vrea.
Au plecat spre dormitoare

Că de somn erau hapsâni

Cu bun simț și-n suflet soare

Cum stă bine la bătrâni

Fiecare-n cămăruța,

Din micuțul lor hotel.

Repede-adormi băbuța,

Cum și moșu cred dealfel.

Se sculă în disperare,

C-a uitat deja cum fu

A spus DA la întrebare?

S-au răspunse baba NU?

Îi telefonă în grabă,

Deși , nu îi prea convine,

Nu voia față de babă,

Să se facă de rușine,

- După noaptea minunată

Zău, mă simt anapoda

La-ntrebarea mea privată,

Ai răspuns cu NU sau DA?

- Am spus DA și mulțumesc,

C-ai sunat...a spus bătrâna

Nu puteam să-mi amintesc,


Cine îmi ceruse mâna.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu