miercuri, 6 mai 2015

Grupaj de poezii (35)


Flori si aşteptări
Daniel Luca







Te chem să vii prin ploaia mea de gânduri,
să punem sufletele-n cupe de argint!
În flori de apă să stingem ultimile focuri,
şi să ascundem lacrima într-un cuvânt!




Cad picuri reci peste poeme vinovate,
norii vând razele de soare unui vis uitat!
Prin nopti de tuş lumini ne dau dreptate,
iar luna se ascunde sub cerul înnorat!




Te strig... înfrânt am risipit privirile în fum,
spre tine trec azi trenurile-ntârziate!
Vântul aduce flori dintr-un trecut pe drum
şi glasul tău îl simt tot mai aproape!




Se scutură salcâmii sub ochii tăi căprui
şi primăvara noastră rămâne într-o gară!
Te mai întreb de noi însă nimic nu-mi spui,
cu flori din dorul meu începe altă seară!




TU DECIZI
Popa Ines Vanda








Numai ce-a ajuns în curte, năvălind ca vântul mare,
Radu-și strigă bunicuțul, ce-aștepta cu nerăbdare
Să se-ntoarca de la școală. L-a întâmpinat duios,
Cum doar el știe s-o facă, cu ochi blânzi, chip luminos.



- Dragul moșului-ai văzut cât e azi de minunat,
Cum a înflorit liliacul, cu parfum ne-a îmbătat?
Ciufulindu-și cu mânuța părul blond și ondulat,
Piciul se gândește-o clipă, contemplând puțin mirat



Și-i răspunde încurcat, vrând să fie lămurit:
-Bunule , eu nu-nțeleg, poate-s eu mai aiurit…
Fie arșiță sau ger, însorit sau chiar furtună,
Pentru tine orice zi pare-a fi la fel de bună.



- Ai dreptate dragul meu, ori de câte ori te văd
Sau doar mă gândesc la tine, glas de păsări când aud,
Dacă ușa mi-o deschide vreun vecin, care-mi vorbește,
De văd cerul plin de stele, cineva de îmi zâmbește,



Mă consider fericit și-orice zi îmi este bună,
Totdeauna-s mulțumit și-mi merg toate ca pe strună.
Tu ești cel care decizi încă de cu dimineață,
Cum să-ți fie-ntreagă zi, preț de pui, pe a ta viață.



Poți atunci când te trezești să strigi tare,-n gura mare,
Cât de minunat e astăzi și s-o spui la fiecare.
- Bunule, tu ai dreptate, cât de înțelept poți fi,
Tuturor am să le spun c-asta-i arta de-a trăi!




Poetule
Sandu Alrox







Poetule,
inima de marinar,
gând magic
în nopți fermecate.




Poți crea cu mintea ta,
sentimente.




Lumea nu te acceptă,
iar tu te uiţi la cer
care nu te înțelege.




Cu indiferenţa asculţi
cine te judecă,
cine nu citește cu ochii sufletului.




Poetule,
nu avea frică de răul lumii
de cei care nu au inima ta,
cărora le este destinat să rătăcească
în normalul gândirii umane.




Poetule,
harul tău e o putere,
acela să fii superior.




Mi-e dor de mine sau... de noi
Liliana Trif




Şi-acum mă-ntreb de ce mi-e dor de mine,
Pe unde sunt plecată uneori,
În care loc redefinind un spaţiu
Pe care tu, iubite, îl măsori



Cu podul palmei apăsându-mi sternul?
Mai rar e pulsul, tot mai obosit...
Şi-acum mă-ntreb de ce mi-e dor de mine
Când noi ne confundăm? Ce infinit



Ne captivează ca un drog puternic,
Ne-atrage-ntr-un torent devastator?
Nici nu mai ştiu de ce mi-e dor de viaţă
Când vieţi la rând am învăţat să mor.



Mă regăsesc în toate şi în nimeni,
Un cifru imposibil de ghicit
Şi totuşi mi-e atât de dor de tine,
De noi pierduţi în spaţiul infinit.



Mai conturează-mi fiinţa cu un zâmbet
Să-mi amintesc ceva din viitor,
Promite-mi fericirea lângă tine
Şi-atunci de mine nu-mi va mai fi dor.




EPUIZARE
OANA BERDILĂ








Epuizarea rupe felii iar din mine
Dar înăuntru eu știu, voi fi bine,
Voi învinge prezentul, căutând viitor,
Și spre cerul albastru eu știu c-o să zbor...



Sunt o pasăre vie, palpitând în văzduh,
Sunt făptură ce vine, coborând dintr-un Duh,
Sunt petală de floare și am sufletul cald,
Într-o apă a vieții trecătoare mă scald.



Voi păși peste vremuri căutând rezultat,
Voi zâmbi într-o zi, chiar de știu c-am oftat,
Sunt ființă din lutul cel dintâi prefăcut,
De Preasfântul ce-mi știe prea umilul trecut...




Agora e oarba si nu mai stie de durere
Claudia Vanesa Tomescu







vad poemele cum
se târasc
prin nisipul orb al
agorei
tu nu stii cum se moare
de durere
printre cele sapte lumi
inexistente
doar surâsul sardonic
al trupului tau -e o alta minciuna
inventata de Barabas
si eu,eu cu foamea destinului,cu gropile comune ale timpului
vad poemele,vad poetii
aproape unul de altul
printre agore si oglinzi
dorindu-si fiecare o alta nastere,
o alta iubire
toata durerea lumii musca din mine
sunt poemul ce agonizeaza

prin pielea lupului -înainte de a muri














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu