sâmbătă, 23 mai 2015

Mamei mele, Liuba


Cătălina Cadinoiu









Reînnoieşte crengile venicului, mamă,
Legile Constituţiei se rescriu pe chirpici, cu degetele Ecaterinei,
cu mugurii de salaneţ
din adâncul căciulilor de astrahan.
Ghinda s-a spart de fruntea unei memorii de călău.
Stăpânii polei mâncau dimineaţa
miez de ghindă,
eventual fiert cu porumb
sau prăjit în piele de somn sau copt
în foaia certificatului meu de naştere.
Ochii din astrahan au strâns ghinda
şi în testament au lăsat crengile de stejar
pentru venicul aspru
cu care tu, mamă, ştii atât de bine să-mi aminteşti
că plămânii mei sunt rame de lotcă.
Când numele de starover începe să se strige singur
tu laşi venicul să plonjeze
pe spate ca un şoim fără tată
Îmi îngrijeşti omoplaţii ca pe două gorgane
în care femeile noastre strigă pe rând: „Filat, Cuzma, Alexei, Stipan,

Iusei, Iftei! Veniţi! Se răceşte cnâşul”.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu