marți, 12 mai 2015

Grupaj de poezii (41)


Sonet poeziei
Alexandra Mihalache







A plâns cu soare astăzi nemurirea
Când s-a-mbrăcat cu haina de lumină
În care cerul teama îşi alină
Iar stelele îşi varsă strălucirea.



Doar lacrimi vii se zvântă-n zarea lină,
Cu vers divin îşi sutură iubirea,
Îngheaţă în amurguri amintirea
Si-ntr-un târziu cu mările suspină.



Nu e sălaş mai sfânt ca poezia
Să-şi clatine eternul într-un vers,
Prin veacuri şi-a urmat călătoria



Şi rănile din suflete a şters.
A revărsat în ochii noştri glia-
În templul ei e-ntregul univers.




Descântecul
Vasile Ionac







Dumnezeu descoperind pământul
printr-un cer aglomerat de meteori,
ca, probabil de atâtea alte ori,
și-a dat Cuvântul
și a Creeat, după chip și-asemănare,
un Adam...așa, la întâmplare.



văzându-se cât poate fi de trist,
Dumnezeu s-a prevalat de-o coastă
și, pătruns de-o febră de artist,
prin flora și prin fauna terestră,
a făcut o mult fermecătoare
Evă. numai zâmbet și candoare,
aceasta a ghicit ce e bărbatul
și, neavând atunci pe altul,
i-a arătat Adamului strâmtoarea
pe unde crește-n sine sărbătoarea...



de-atunci în lume s-a tot dus păcatul
și, interzis în propria slăbiciune,
de dor de Eva, s-a tocit bărbatul
iar Dumnezeu, pătruns de-nțelepciune,
a lăsat descântecul ca leac
să stea între femeie și bărbat.




cuvinte
Cristina Ciurlan







mestec cuvinte
sorb si amestec cuvinte



in dimineata vietii
scancesc "mamà"
si in cuvantul Domnului
imi iau Botezul.
cu un cuvant te iau
si te dezleg de mine
pe tine,iubire,
pendulàm
intre "da" si "adio"
mànanc litere
si imi dau cuvantul mai apoi
caligrafic



si uità
ultimul cuvant
rostit la nervi
cu buzele fàrà de minte
tusesc un "iartà"
cuvantul balsam
pe ràni deschise
in corduri muribunde.
si spovedania e-un lung cuvant
de vamà,in zborul de pe pàmant
si atat..
inchid abecedarul
azi e joi si eu
nu mai am cuvinte....




Sfârâie stelele
Sandu Alrox







Sfârâie stelele pe pâinea proaspătă în primele ore
în timp ce în valuri, grâul înăbușă cerul
și crește în zborul păsărilor vorbind cu ecou,
de prin vai strigând
strivind golul în dansul sacadat
al luminilor de trafic metropolitane.



Un kilometru de aur mi se leagă în carne
măsurată în numere goale,
cursa respirației mele cu dansul obosit al privirii mele
și în paharul din mână
se varsa încet noaptea ce o beau,
precum apa de uitare.



Se deschide mintea mea
în petalele dimineții.



Pe șocul dublu de zi și noapte
îmi curge în vene apa de mare,
iar visele mele sunt aripi de corali, curenți de alge
și orăcăit de broaște.




Leagăn fără măști
Gina Zaharia







contam pe ziua în care îngeri de iasomie
din cartea de oaspeți
te vor fi strigat
vântul ascuțea sforile până târziu-departe
în iarna-raiului se patina pe viori
tu adunai scoici pentru marea ta
bolnavă de țărmuri



am știut că locuiești în cetăți labirintice
fiecare scară părea legată de cer
îmi luai privirea la braț o lăsai să aștepte
la uși triumfător de albastru
un catalog își picura cifrele
doar unu(l)
în podul inimii
leagăn fără măști…



fantomelor de duminică le-ai dăruit
un for enigmatic
zidurilor - voiaj pentru insomnii
într-un bob de miere
în balansoarul cu noutăți soarele stă la bârfă
așa se face că mugurii vin și pleacă în fracuri
totdeauna la timp




tot am zâs, uăi, lasî, lasî!...
George Safir







m-am rugat șî ieu, ca prostu’,
șî îmi deie Tatâl nostru
un neamț di soi ca preșădinti.
șî ne-o dat, șir-ar sî șie,
da-i tot la fel ca înainti!



niși nu sî sfârșâsî postu’
șî ne-o dat, uăi, Tatâl nostru,
un neamțoi di preșîdinti
șî mă mir, șir-ar sî șie,
di și nu merjim înainti!



dar cum mintea nu mă duși
am cedat, mâncând di dulși,
șî am înjiurat di cruși!
crușea lor di mafihoț’!
tu li muma-n cur di hoț’!
șî nevestili la toț’!



tot am zâs, uăi, lasî, lasî,
s-o schimba clica păroasî,
ș-am luat-o pi cocoașî!...
neamțu-i neamț la iel acasî!



aista, uăi, nu-i neamț di soi,

îi tot o pulî di la noi!












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu