vineri, 8 mai 2015

Grupaj de poezii (37)


Te iubesc (2)
Sandu Alrox







Te iubesc,
cum nu pot spune
cum nu pot să-ți șoptească buzelor mele.




Te iubesc,
ca în momentul în care soarele atinge marea
și se pierde între lumini de reflexii purpurii.




Te iubesc,
cum e aerul tăcut, ce transparent și proaspăt,
atinge mugurii proaspeți de pe copaci.




Te iubesc,
precum zborul falnic de vultur
sigur ce domină pământul de pe cer.




Te iubesc,
cum ar fi prima dată că ochii noștri
au avut acces la mințile noastre.




Te iubesc,
când îți pot atinge respirația
ce mă leagănă în noapte.




Te iubesc,
când te apropii de oameni cu un zâmbet,
timid și prietenos.




Te iubesc,
când faci mișto de mine,
glumind despre defectele mele.




Te iubesc,
când îmi arunci săruturi la telefon,
pentru a scurta distanțele.




Te iubesc,
atunci când ești tu însuți,
evazivă și nesigură precum nisipul printre degete.




Te iubesc,
când ți-e frică de azi,
temându-te pentru mâine.




Te iubesc,
când urăști lumea
și îți dorești singurătatea cețoasă.




Te iubesc,
când domini instinctul, jucându-te cu raționalitate ta,
bătându-ți joc de sentimentele tale.




Te iubesc,
când cauți pielea mea în întunericul mașinii
și aprinzi farurile pentru a lumina lumea.




Te iubesc,
pentru că eu nu renunț la tine.
pentru că știi să mă faci să râd, pentru că știi să mă superi,
pentru că mă asculți și doar tu cunoști să mă faci tăcut.




Te iubesc,
pentru că ești parte a călătoriei mele,
în viață
oriunde mă duc, oriunde putem fugi.




Fir de mătase care știe să-mi cânte în inima mea,
lăsându-mă cu sufletul la gură
surprins și uimit
de cât de tare e legătura care ne unește.




Te iubesc pentru că dragostea ce o am în interior
se reânoiește și regenerează de fiecare dată
când ți-o pot dărui.




înnodat
Anne Marie Bejliu







nimic din mine înfrunzeşte

liber s-alerg mă pierd în sine

şi-n toate cântul i-un descântec

între cuvinte vălureşte

se-nchide primăvara-n frig

cu ploi adesea furioase

de ce îmi strig copilul dig

prin valuri viaţa-nmărmureşte

şi-n marmură rămân să scriu

cu dalta inimii tocită

să strig să tac să mă închid

liber s-alerg mă pierd de Tine




N-am să te iert
Iuri Iulian Lorincz







pentru ridurile

brăzdate de pe frunte

pentru povara

pe care ţi-am purtat-o pe umeri

pentru micile bucurii

şi marile tristeţi ale vieţii

prea iute treci

iar eu îmbătrânesc

cu fiecare secundă care mi se scurge în sânge

fără ca ţie măcar să-ţi pese

strâng în mine tot universul

şi-l ascund sub un petic de iarbă

conştientizând ziua oaselor pline de ţărână

nici ele n-au să te ierte

timpule

vor râde cu lacrimi

dar tu nebun cum eşti alergi mai departe




Oglinda durerii
Petre Violetta







Blestemele pândesc neadormirea,
Insinuându-se viclean în molecule
Şi strangulează cu venin iubirea.




Vaccinul se strecoară prin branule
Spre inima ce-abia se mai trezeşte
Din letargia toamnelor târzii,
Mai cânt o clipă, mai pictez un peşte
Dar, de-aşteptat nu te aştept să vii.




Rămâi în noaptea ta prea ostenită
Fără de stele , fără semilună,
Eu te-oi lăsa nu voi mai fi ispită
Şi nici nu-ţi voi mai spune ''noapte bună''.




Singurătatea să-ţi fie pe- aproape,
Nici şoapte de iubire să n-auzi,
Coşmarul să-ţi aducă peste pleoape,
Doar lipsa mea şi clopotarii surzi.




Ce-mi bat de moarte prin pustiu şi ger,
C-o lacrimă pierdută-n agonie,
Am agăţat-o-azi-noapte în cuier,
Oglindă a durerii să îmi fie...




Poemul unei tragedii
Mihăiţă Macoveanu







Prea plină-i de glorii esenţa,
Sunt oameni de piatră pe străzi,
Şi binele-i rău, şi răul e bine,
În mine-i nevoie de tine.




Se-aşterne urgia-ntre noi,
În linişti lipsite de linişti,
Şi mor repetat, şi mor nedorind,
Trăiesc nemurirea murind.




Speranţele zac pe hârtie,
O lume-i plecată în lume,
Şi-mi trece de tot, şi totuşi mă doare,
Lumina-i ucisă în soare.




Sunt voci care nu îmi vorbesc,
Sunt ochi ce din ochi mă feresc,
Şi vino, revino, şi pleacă din mine,
E simplu, e greu fără tine.




Afară mă strigă morminte,
Iar eu le respir dinainte,
Albul e negru, e negru-n veşminte,
Tăcere, furtună, cuvinte.




Dar tu cine eşti?




Ultimul dans
Constantinescu Elena Iuliana







Uşoară abia atingând lespezile albe de marmură

îmbrăcată în voaluri diafane

dansează o balerină

o lebădă cu mişcări graţioase.

Chipul îi e blând luminat de o rază palidă de lună

şi caldura ochilor ei

vrea parcă să dezmorţească noaptea.

Când catifeaua înstelată acoperă cerul

o muzică vrăjită se aude

şi melodia fermecată pătrunde prin ferestre

curge în valuri domoale

şi balerina se mişcă graţios plutind

în timp ce orologiul bate şi vesteşte cu sunet de aramă miezul nopţii.

Magia dansului continuă

dar un cântat al cocoşilor străpunge pulberea de sunete

vraja se rupe şi totul dispare cuprins de o ceaţă lăptoasă

muzica se aude din ce în ce mai încet

iar balerina devine albă ca marmura statuilor

şi uşor se transformă într-un fum albăstrui


ca sclipirea celui mai curat diamant.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu