duminică, 17 mai 2015

Grupaj de poezii B4


DACĂ..
Elena Neicu







Tăcerea nopţii de te va durea,
Să nu ceri cerului, să-mi dea de veste
Lăsând să cadă de pe el o stea,
Căci dragul meu, eu, ştiu cum este.



Eu am aflat de mult, cum poţi apune
Cu fiecare clipă ce se scurge
Şi trupul îţi transformă în fărâme,
Ce la un loc, nu poţi a le mai strânge.



Dacă prea frig în suflet îţi va fi,
Să nu rogi vântul să-mi şoptească-n adieri,
Eu ştiu cum e să nu-ţi poţi încălzi,
Nici gândul, chiar în focul unei veri.



Am învăţat de mult să merg prin ceaţă
Şi visul, să nu pot a mi-l atinge,
Purtând pe buze un surâs de gheaţă,
Simţind cum soarele încet se stinge.



Şi dacă ploaia-ţi va părea fierbinte,
Când va dori obrazul să ţi-l scalde,
Să nu spui norilor să-mi fulgere-n cuvinte,,
Eu ştiu cum e, atunci când chipu-ţi arde.



Am împletit în stropii ei, de-atâtea ori,
Buchete fine de mărgăritare
Ce ochii mi-i frigeau adesea-n zori
Când nu mai osteneau privind în zare.



Doar dacă dorul, îţi va fi prea greu,
De n-ai să poţi povara a-i purta,
Tăcut, zâmbeşte-i sufletului meu
Şi o va lua pe toată-n palma sa...




Stropii vietii
Stefania Rotariu







Am fost udata de stropii vietii,
Si-n ploaia lor m-am desmierdat,
In zorii albi ai diminetii,
Cand visele s-au terminat.



Si-n ziua plina de nazbatii,
Un dans frumos am invatat,
Si am dansat doar eu cu stropii,
Ce-n graba ochii mi-au udat.



N-am adunat ganduri si fapte,
De ele m-au curatat stropii,
Racoarea lor inca mai sade,
Si inca imi curata ochii.




Prea singurilor
Bilea Diana Dobrita







singurătate înseamnă

să rămâi doar tu cu timpul:

fiecare la o buză de prăpastie a aceluiași pat

fiecare la un cap apus al aceleiași mese

în golul dintre cuvintele unui țipăt mut

dar

prea singurilor

eu îmi amintesc că odată

mi-am schimbat rochia udă de lacrimi din primul gând

mi-am schimbat în fugă niște fluturi din al doilea gând

mi-am schimbat atentă la detalii și luna de pe cer

după care am deschis ușa




Treziţi-vă, n-au amorţit românii!
GEORGETA RESTEMAN







Noian de visuri răscoleşte vântul
Lovind în corul cetinilor ninse
Ard focuri vii - sunt inimile-aprinse -
Degeaba, e-ntuneric pe pământul



Legendelor cu feţi frumoşi şi zâne.
Cameleoni cu suflete de fiare
Cu solzi de zmei şi degetele-gheare
Înfipte-n trupul obcinei bătrâne -



Nemernicii, s-au preschimbat în monştri -
Au stors de vlagă un popor, şi-acuma
Cu colţii lor de fier, lovi-i-ar ciuma,
Fără de milă rup din pruncii noştri –



I-au alungat, i-au azvârlit departe...
Călăi netrebnici ce-au ucis o ţară
Au decimat un neam, ce pâine-amară
Românului i-au dat, cumplită soarte!



Se-nvârt şi voievozii în morminte
Iancu Avram, Mihai şi Ştefan-Domnul
Lui Ţepeş chiar îi tulburară somnul -
De-ar invia, ca să-i înveţe minte!



Să semene ogorul cu ţepuşe
Ciocoii blestemaţi să-i tragă-n ele,
Să scape România de lichele,
De hoardele bolnavelor căpuşe!



Trezirea, fraţilor, că nu-i de şagă,
Nu ne vor răzbuna nicicând străbunii
Treziţi-vă, n-au amorţit românii
Şi grâul de neghină să se-aleagă!




MUZĂ REA
Gabriela Mimi Boroianu







Am scuturat livezile cu meri
Iar zâmbete zburau spre nicăieri
Sau poate doar dansau nevinovate
În țara cu păcatele uitate
Alunecând spre azi doritul ieri.



Căci mă dureau tăcerile din noi
Săruturi ce plângeau desculțe-n ploi
Îmbrățișări ce s-au pierdut în noapte
Când sânii rotujeau a mere coapte
Iar dorurile se-mpărțeau la doi.



Când se curba lumina dupa mine
Iar palma ta mai alunga un nor
Când adâncea întinder'le feline
Ca visele să se ridice-n zbor.



Am scuturat și cerul de oftat
Ce-n lipsa ta atât s-a adunat
Căci agățat de dulcele cuvânt
Nu mi-ai găsit un loc aicea pe pământ
Și lângă stele sus m-ai așezat.



Acum mă cauți printre fulgi de nea
Cu fruntea-nnegurată, grea
De doruri și iubiri ne-mpărtășite
De vise sângerânde, risipite
Certându-mă că sunt o muză rea!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu