luni, 18 mai 2015

Nopturnă


Radu Ionescu







Ascunde-te o lună în marea de uitare,
Acolo şi voi stele duceţi-v-a peri!
Să peară a voastre raze, ş-o noapte de teroare
Să vie acum din haos pe ceruri a domni!



Să fie noaptea neagră aşa îmi place mie
Căci noapte şi în mine etern a esistat;
Să plane noaptea asupră-mi, căci cerul cu urgie
În noaptea fioroasă pe mine m-a uitat.



În noaptea asta neagră să meargă-a mea durere
Spre cerul fără milă de nori acoperit
Căci nimini nu m-aude acuma în tăcere,
Căci nimini nu mă vede, şi asta am dorit!



Suflaţi şi voi acuma, o vânturi furioase,
Prin munţii cei gigantici, prin văile adânci;
Suflaţi pe mări întinse, şi undele spumoase
Faceţi-le să geamă, spărgându-se de stânci.



În astă armonie de valuri zgomotoase,
De stânci ce se sfăramă, de arburi ce trosnesc,
Din sufletu-mi să iasă suspine dureroase
Ce inima-mi sfâşie, ce peptul meu zdrobesc.



Ascunde-te o lună în marea de uitare,
Acolo şi voi stele vă duceţi a peri!
Să peară-a voastre raze ş-o noapte de teroare

Să vie acum din haos pe ceruri a domni!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu